• ClaraH

Stockholmare; varifrån köper ni er tårta?

Undrar som rubriken säger var ni köper er tårta. Vi gör all annan mat själva, men hinner inte också tårtan. Jag skulle vilja ha något med mousse i, ingen prinsess.

• Svar på tråden Stockholmare; varifrån köper ni er tårta?
  • himeko81

En kompiskompis som gifte sig för drygt ett halvår sedan och hon hade köpt tårta på Älvsjö bageri och det var tydligen den godaste tårta de någonsin ätit. Försökte hitta någon sida men hittade inte den layout de hade då jag kollade på deras sida så jag är osäker men det kanske bara finns ett bageri där. 

• evaer

citygross har goda moussetårtor.

• ClaraH
    evaer skrev 2011-01-23 07:50:08 följande:
    citygross har goda moussetårtor.
    OK, vi bor nära ett Citygross så man kanske skulle kolla dem. Vet du pris?
  • Bullemor
    ClaraH skrev 2011-01-22 21:48:00 följande:
    Ja, vi har också funderat på ICA Maxi och Coop, men jag har inte alls koll på vad de har. Vet du om de hyr ut tårtställningar också?

P.S. var inne och röstade på en av dina tårtor!
    Gå in på deras hemsida och titta. Dom gör också bröllopstårtor men jag vet inte vad dom kostar.
    Vi ska ha vanliga tårtor, chokladkärlek heter den.
    Här är dom som ica maxi Solna har, http://www.maxisolna.se/bageri_sortiment.aspx
  • Bullemor
    ClaraH skrev 2011-01-23 20:59:52 följande:
    De såg riktigt bra ut. Vet du om man kan hyra en ställning också? Hur gör ni med det?
    Nej jag vet faktiskt inte, jag tänkte höra med dom så småningom. Jag kollar blocket och annonser här på forumet efter ställning men har hittills hittat ställningar på helt fel sida av Sverige ;)
  • Lyckliga V

Har turen som har en underbar mamma som är jätteduktig på att baka. Så hon fixade en helt underbart fin och god 5-våningstårta, med chokladbottnar och chokladfyllning, täckt med vit marsipan och dekorerad med riktiga röda rosor.
    Jag är dessutom laktosintolerant, så för mig var det underbart att veta att jag kunde äta tårtan utan att få ont i magen! Och hemmabakat är ju alltid godast!

Tårtställning hyrde vi på Stockholms bordsuthyrning! 

• Bullemor
    ClaraH skrev 2011-01-23 20:59:52 följande:
    De såg riktigt bra ut. Vet du om man kan hyra en ställning också? Hur gör ni med det?
    Man såg ju knappt vad jag skrev... Försöker igen då..

Nej jag vet faktiskt inte, jag tänkte höra med dom så småningom. Jag kollar blocket och annonser här på forumet efter ställning men har hittills hittat ställningar på helt fel sida av Sverige ;)<div id="forummessagefooter">bullemor.blogspot.com
  • Bullemor
    Lyckliga V skrev 2011-01-24 16:11:41 följande:
    Har turen som har en underbar mamma som är jätteduktig på att baka. Så hon fixade en helt underbart fin och god 5-våningstårta, med chokladbottnar och chokladfyllning, täckt med vit marsipan och dekorerad med riktiga röda rosor.
    Jag är dessutom laktosintolerant, så för mig var det underbart att veta att jag kunde äta tårtan utan att få ont i magen! Och hemmabakat är ju alltid godast!

Tårtställning hyrde vi på Stockholms bordsuthyrning! 
    Åhh tack för tipset om stockholms bordsuthyrning, superbra ju!!
  • ClaraH
    ClaraH skrev 2011-01-22 22:55:40 följande:
    Googlade runt lite och hittade den här hemsidan. Fantastiska tårtor, jag skrev ett mail. www.sagdetmedentarta.se/

Här fanns en till som bakar själv www.cakefactory.se

Ska fortsätta googla.... och skriva här, det kanske är fler som är intresserade.
    Ja, jag skrev ju ett mail men har inte hört något än, det är ju flera dagar sedan, Nu överväger jag mer och mer Citygros, ICA Maxi eller Coop... Jag väntar nog ett tag med att bestämma tror jag.
  • ClaraH

Jag får försöka leta lite till. Nu känns Chokladfabriken inte lika dyr längre om man jämför med andra ställen jag tittat på. Vi kanske ska överväga dem, men jag tycker att det blir väl dyrt.

• ClaraH

Kollade upp Chokladfabrikens vanliga tårtor och de ligger på 37:50 per bit om man tar en 8-bitar tårta (största storleken). Kanske blir sådana istället och så får vi hyra en svängd tårtställning att ha dem på. Hur går era planer?

• Aila

Handgjort Stockholm har mycket duktiga konditorer som gör fantastiska bröllopstårtor. Dyrare än vanliga konditorier men så är tårtorna också ett hantverk, både smak- och utseendemässigt!

• ClaraH

Gateau i Gallerian visade sig ha tårtor för 40;. biten. 400 för en 10-bitarstårta. Jag köpte en passionsmoussetårta härom dagen (sonen fyllde år) och den var jättegod. Så det är ett alternativ vi kommer att överväga.

• Maria Rebecca

Vilken del av Stockholm föredrar du att hämta tårtan? Jag jobbar på ett konditori/bageri en bit utanför stan, men man har ju lite koll på konkurrenterna också. ;)
    (Vi har inte bröllopstårtor,"bara" standardsortiment så jag försöker inte sälja mig själv här, hahaha.)

Annars vet jag att Ica Maxis är helt klart prisvärda, och de flesta lånar ut en tårtställning mot deposition. (Min lokala Ica gör det) Lycka till!

P.s. Kan även ge ett råd jag alltid ger våra kunder. Har du en mousse tårta, vänta in i absolut sista sekunden med att ställa på ev brudpar, de sjunker även om de är lätta. Inte genast, men man ska inte utmana ödet.

• ClaraH
    Maria Rebecca skrev 2011-02-11 21:49:14 följande:
    Vilken del av Stockholm föredrar du att hämta tårtan? Jag jobbar på ett konditori/bageri en bit utanför stan, men man har ju lite koll på konkurrenterna också. ;)
    (Vi har inte bröllopstårtor,"bara" standardsortiment så jag försöker inte sälja mig själv här, hahaha.)

Annars vet jag att Ica Maxis är helt klart prisvärda, och de flesta lånar ut en tårtställning mot deposition. (Min lokala Ica gör det) Lycka till!

P.s. Kan även ge ett råd jag alltid ger våra kunder. Har du en mousse tårta, vänta in i absolut sista sekunden med att ställa på ev brudpar, de sjunker även om de är lätta. Inte genast, men man ska inte utmana ödet.
    Antingen norr om stan eller allra helst i city. Vi ska vara i en lokal nära Birjer Jalsgatan. Sen bor vi i Sollentuna, så vart som helst på väg in mot stan därifrån skulle ju kunna funka.

Blir jätteglad om du kan rekomendera några ställen och ungefär vad priset kan vara.
Svar på tråden Stockholmare; varifrån köper ni er tårta?