Önskelista??
Någon som har förslag på hur man kan skriva tjusigt på bröllopsinbjudan att man önskar sig bidrag till en resa. Hur vi än vrider och vänder på det så låter det bordust...
Någon som har förslag på hur man kan skriva tjusigt på bröllopsinbjudan att man önskar sig bidrag till en resa. Hur vi än vrider och vänder på det så låter det bordust...
Vi skriver ingenting i själva inbjudan. Men vi hänvisar till en hemsida för mer information. Där har jag en rubrik som heter "Önskningar" och där har jag skrivit att vi önkar att de får en trevlig dag tillsammans med oss osv. Vill de ändå ge någon bröllopspresent så har vi gjort en lista. Där kan man ju på första plats skriva "pengabidrag till bröllopsresa". Det är verkligen jättesvårt att formulera det bra. Även om man vet att alla kommer att köpa en present så vill man ju inte riktigt begära det.
Vi önskar inga presenter eller gåvor alls egentligen, vi vill hellre att dom följer "klädkoden" (rekommenderad klädsel är medeltidskläder)
Vi skriver inte heller något i inbjudan.
Men på vår bröllopshemsida har vi skrivit detta:
Juicepress, mixer, servettringar och fat.
Brödrost, tavlor och handdukar till spa´t.
Allt ovan har vi redan, och ännu mer därtill.
Så att önska oss mera är ingenting vi vill...
Vårt medeltida bröllop är allt som vi vill ha.
Så klä dig till gästabud så blir vi väldans gla'
Surcot, tunika, tabard och barett...
Att navigera i kläddjungeln är inte så lätt.
Men hjälp finns att hitta bland länkarna nedan.
På medeltidsmarknaden finns kläderna klara redan.
Om du nu trots allt en gåva skänka vill
Så vore det rätt fint att få ett bidrag till...
...gästabudet, festen och resan som vi tar.
Så snart vi hunnit packa, till Italien vi drar...
Bästa gåvan vi kan få
är ändå att ni kommer med medeltida kläder på...
Vi kanske är burdusa men vi skrev såhär på vår hemsida eftersom vi vet att vi annars kommer få en massa prylar och vi har verkligen redan det mesta vi kan tänka oss vilja ha och allt vi kan behöva. De bröllop jag har varit på har också haft tydliga önskningar och det har jag som gäst verkligen uppskattat.
Vi önskar oss i första hand att ni alla ska komma och dela vår stora dag med oss! Allra helst ser vi att ni bor över tillsammans med oss på herrgården och fortsätter firandet dagen därpå över en härlig frukostbuffé. Då vi tyvärr inte har möjlighet att bjuda på resa och boende så blir detta självklart er present till oss.
För er som ändå känner att ni har en liten slant över blir vi hemskt glada för ett bidrag till bröllopsresan. Bidraget kan sättas in på konto XXX.
Vi undanber oss vänligt men bestämt fler prylar, vi har redan två av det mesta och dåligt med plats.
Jag tror vi kommer att hänvisa alla frågor till våra mammor, och sen instruera dem vad de ska svara om någon t.ex. frågar om presenter. Det låter snyggare om det kommer som ett förslag från nån annan än om vi gör en "beställning" själva. T.ex. får de gärna nämna att vi verkligen inte har plats för fler prydnadssaker...
Jag hade mer än gärna önskat bidrag till bröllopsresan, men karln vill inte det, han tycker det är nåt vi ska ordna själva och man ska inte önska sig pengar när man är vuxen och har egen inkomst. Så jag får väl glömma Maldiverna... *suck*
Tack snälla ni, era tips har verkligen hjälpt oss.
Jag tycker att det är smartare och hövligare att önska sig respresentkort, än just pengar. (om det är till resan man önskar bidrag alltså)
Var på en kompis bröllop och hon hade tagit reda på något slags kort som gällde överallt, eller något liknande.
Så så, kommer i varje fall vi själva göra.
Lycka till!
moster stina: vad var det för kort? vet du vad det hette?