• Emblas Mamma

Kan man göra så här eller blir det jättekonstigt!?

Jag vill ha två tärnor, och då vill jag gärna ha två marskalkar också,
    Mest för honnörsbordets skull då vi ska sitta där med våra tärnor och marskalkar bredvid oss!

Därför MÅSTE vi ha ett jämt antal till bordet - det är vad vi tycker är snyggast i alla fall, så att båda tärnorna får varsin kavaljer så att säga..

Nu till saken: Min lillebror ska vara en av marskalkarna. MEN han har varit sjuk en längre tid innan som har tärt på hans psyke och han är rädd för större folksamlingar och åka buss och sånt.
    Han är osäker på om han klarar av att stå längst framme i kyrkan när alla tittar på. Och jag förstår honom!

Men jag vill gärna ha honom som marskalk, stilig är han också! Så igår ringde jag tilll honom och sa att vi skulle bli jätteglada om han var marskalk och OM han inte skulle klara stå längst framme i kyrkan så kunde han bara sitta på första bänken bredvid vår mor och far.. och sen att han skulle sitta med oss vid honnörsbordet och vara som vilken marskalk som helst.

Jag påpkade för honom att han verkligen inte behövde stå framme vid kyrkan, men om han klarar det så ska han givetvis få göra det. Men det gör inget om han sitter på bänken vid vigseln.
    Barahan är vår marskalk, är med på bröllopskorten och sitter vid honnörsbordet.
    Han verkade jätteglad så jag tror det bara var kyrkan han var rädd för. I nuläget i alla fall..

Vad säger ni - kan man göra så? Jag tycker inte det gör något alls om han inte vågar stå framme med oss, lite synd dock men inte allvarligt! Är glad han är vår marskalk ändå..
    Vad tycker ni? ( och nej, vi har inget annat alternativ/annan person )

• Svar på tråden Kan man göra så här eller blir det jättekonstigt!?
  • Helena Mikael

Klart att man kan. Man ska skapa egna regler och traditioner.

Tycker det är jättefint att ni gör så för honom, då känner han sig viktig.

• Tittski

Klart man kan göra så =0)

• moonlightgirl

Ja så kan ni göra. Det låter som en bra plan.  =)

• Aniara4

Visst kan ni det. Fint att ni tänker ut hur ni kan underlätta för honom så att det inte blir för jobbigt.

Det traditionella är ju att brudparet omges av sina föräldrar vid middagen, men det finns inget som säger att man måste följa gamla traditioner. Man ska göra det som känns bäst för just ens egen situation!

• Sebastiána

Om det inte blir för jobbigt för honom kan han kanske följa med när ni går in och sedan sätta sig på främsta bänken i kyrkan istället för att stå i närheten av altaret... annars tycker jag definitivt att man kan göra som ni tänkt!

• Moster Stina

Det är klart man kan göra så.
    Vi skall ha alla mina syskonbarn (10 stycken) som näbbar. Fast många är stora tonåringar och vill kanske inte stå där framme hela tiden.
    Och två jättesmå (3-åringar) klarar nog inte heller att stå där framme medans det pågår en massa konstigt prat, psalmer och musikframträdanden. Självklart får dessa gå och sätta sig istället!

Förstår att din bror känner sig glad och hedrad, när du tänker på hans farhågor också!
    Lycka till! 

• Emblas Mamma

Tack så hemskt mycekt för era svar!
    Jag är väldigt osäker på hur det går till med alla marskalkar och brudtärnor eftersom jag aldrig lagt märke till det på något bröllops precis! det är ju nästan oftast brudparet man minns :)

Skönt att höra att ni inte tycker det låter konstigt! Blev lite peppad nu! :)

• min hemlighet

låter som en toppen idé

superfint om han går in och ut tillsammans med er och så kan han sitta under själva akten.
    om ni tycker att det ser konstigt ut kan ni kankse ha stolar till alla fyra längst fram/ att de sitter i första bänken men jag tror som du säger att ingen kommer tänka på det - det är ju brudparet man ser och minns!

• majflicka

Jag tycker det är fint att ni tänkt på er bror och kring vad han är bekväm med. Visar på min familjekänsla! Tycker det låter som att ni löst det på ett utmärkt sätt. Ha en underbar dag!

• skruttisOmuffis

Kan inte annat än att hålla med ovan.
    Vad fint att du tänker med hjärtat på din bror. Rörande! {#emotions_dlg.flower}

• Lev idag

Ja slå till på det tycker jag! :)
    Själv ska jag ha min lillasyster som sitter i rullstol som en av mina tärnor.
    Hon kan inte rulla stolen själv så min lillebror som ska va en av marsalkarna ska få köra henne istället för att dem ska gå bredvid varann och hon blir körd av en assistent. :)
    Så har jag tänkt. Också lite annorlunda men jag kommer att njuta när jag ser dem tillsammans! :D

Svar på tråden Kan man göra så här eller blir det jättekonstigt!?