Kan man göra så här eller blir det jättekonstigt!?
Jag vill ha två tärnor, och då vill jag gärna ha två marskalkar också,
Mest för honnörsbordets skull då vi ska sitta där med våra tärnor och marskalkar bredvid oss!
Därför MÅSTE vi ha ett jämt antal till bordet - det är vad vi tycker är snyggast i alla fall, så att båda tärnorna får varsin kavaljer så att säga..
Nu till saken: Min lillebror ska vara en av marskalkarna. MEN han har varit sjuk en längre tid innan som har tärt på hans psyke och han är rädd för större folksamlingar och åka buss och sånt.
Han är osäker på om han klarar av att stå längst framme i kyrkan när alla tittar på. Och jag förstår honom!
Men jag vill gärna ha honom som marskalk, stilig är han också! Så igår ringde jag tilll honom och sa att vi skulle bli jätteglada om han var marskalk och OM han inte skulle klara stå längst framme i kyrkan så kunde han bara sitta på första bänken bredvid vår mor och far.. och sen att han skulle sitta med oss vid honnörsbordet och vara som vilken marskalk som helst.
Jag påpkade för honom att han verkligen inte behövde stå framme vid kyrkan, men om han klarar det så ska han givetvis få göra det. Men det gör inget om han sitter på bänken vid vigseln.
Barahan är vår marskalk, är med på bröllopskorten och sitter vid honnörsbordet.
Han verkade jätteglad så jag tror det bara var kyrkan han var rädd för. I nuläget i alla fall..
Vad säger ni - kan man göra så? Jag tycker inte det gör något alls om han inte vågar stå framme med oss, lite synd dock men inte allvarligt! Är glad han är vår marskalk ändå..
Vad tycker ni? ( och nej, vi har inget annat alternativ/annan person )