• Theloyal

Hjälp mig välja mellan dessa två ringar!

Vilken ring är finast som förlovningsring tycker ni? Har försökt hitta bra bilder men det var inte lätt...

NR 1

Ring från Smycka, den heter Moa men jag lyckas inte få upp smyckas hemsida just nu. Så är en ganska liten bild.. Vitguld och en nedsänkt sten i.

NR 2

Hittar ingen bild på den exakta ringen men den är väldigt lik den här. Samma stil som den förra ringen med raka kanter, ca 2 mm hög. Stenen har en infattning och sticker upp kanske bara en mm. Är bekväm av mig och vill inte ha någon ring som stöter i allt.

www.gbon.se/smycken.html   Ring nr 21 fast i vitguld..

Vilken hade ni valt? nr 1 eller nr 2?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-18 11:28
    Ville bara tillägga att stenen i nr 2 är en 0.25 c sten så det är ingen jättesten... vill inte ha för mycket bling..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-18 11:49
    www.smyckatumba.se/img/ringar.jpg

kanske en bättre bild på ring nr 1.. Det är ring nr 2 från vänster fast i vitguld...
  • Svar på tråden Hjälp mig välja mellan dessa två ringar!
  • Augustilyckan

Nr 2 i vittguld! Lycka till!

• Äppelkärna

Jag faller pladask för ring nr 2!

• Theloyal

Än så länge ett enhälligt svar... Någon mer? 

• Miu

helt klart 1:an eftersom den är lättare att matcha med en vigselring sen. 2:ans klor går utanför skenan och då kommer du inte hitta någon ring som sitter tätt intill utan det kommer bli en glipa mellan. Bara en liten tanke :)

• tinato

Oj, svårt - det måste ju kännas rätt för dig! Det är du som ska ha den för resten av ditt liv!

Jag har fått ärva min mammas förlovningsring. Den har jag förvarat i ett bankfack sedan jag fick den men nu funderar jag på att ta den som vigselring. Det är en fin ring i vitt guld med en stor diamant och jag har kollat med mina syskon att de är ok med det...
    Jag har kollat runt på ringar men har intwe fått någon "wow det där är min ring" känsla. Mammas ring är för fin för att ligga i ett bankfack, tänker jag helt fel?  

• SaJo1981

nr1 tycker jag definitivt

• snartfru

Nummer två är det klassiska och tidlösa valet.

• Etheleglin

Nr 2.

Och att det blir en sådan liten glipa mot vigselringen kommer bara göra att det ser mer levande ut när du rör på händerna. 

• thean

Gillade både! Men hade nog valt 2:an =)

Svar på tråden Hjälp mig välja mellan dessa två ringar!