• bröllop20110702

Tidsplan för en rebook-rumpa?

Jag har nu fem månader på mig att komma i form till mitt bröllop. Mitt (dröm) mål; en rumpa lika fin och putig som i rebooks reklam för easy-tone. Ni har säkerligen sett reklamenFlört 
    Någon som har tips på hur jag kan lägga upp min träning? Tex mer kondition dom två sista månaderna eller liknande? Tränar styrka ca 3 ggr i veckan samt 1-2 konditionspass. Har en smal/vältränad överkropp, men kraftiga lår (läs löst fett) och en bred och lite platt rumpa. 
    Tacksam för seriösa svar.Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-19 14:00
    Tack för alla era tips! Någon som har ännu fler tips för att få den där putiga,fasta och släta rumpan?

• Svar på tråden Tidsplan för en rebook-rumpa?
  • c4trin

Just det där med benen tycker jag också e svårt..
    Det finns de där jobbiga trappmaskinerna och de som är typ en trappmaskin med handtag (vet inte vad de heter). Det finns ju även styrketräning som är för benen och den tycker jag tar bra. Bara att köra på och hoppas att de blir så bra man vill ;)
    Lycka till! 
    Hoppas på fler bra tips :D

• förlovadflicka

Vad konstigt, nu försvann mitt svar :O
    Jag skrev iaf att du ska ta två eller tre steg i taget när du går uppför trappor, min har blivit riktigt formad av det :) 

• Aylas

Utfall är min favoritövning och jag har en plutrumpa

Träning är lite av min specialitet så jag kan försöka dela med mig lite; Vill du få en plutrumpa så är det rumpa du ska träna, utfall, rumplyft och bakåtsparkar är kanon!

För att få bort det som inte är så fast är det däremot långpass som gäller - ut på längdskidorna och hoppa i löparskorna. En kul grej (hur kul man nu kan ha i löparspåret) är att springa en bit, kanske 1 km och sen gå med långa, djupa steg (bakre knät sna ner i backen) tills det bränner och sen springa igen. Liten nackdel är att det tränar också låren så att de blir inte alltid mindre, men fastare

• bröllop20110702

Många gånger i veckan ska jag då träna rumpa? Hur ofta ska jag träna kondition?

• 23juli2011

jag kör Perellis övningar "Kan jag kan du" boken.Det hjälper verkligen. viktigast är att man gör något litet varje dag för sin kropp.Man hinner alltid med 15knäböjd i värsta fall och1 h promenad i bästa Glad

• SnowFairy

"Kissande hunden" är bra för rumpan. Vet inte om det finns ett annat namn på övningen. Men det är det enda namn som jag har fått höra när jag tränade gymnastik. Googla så kommer det upp några bilder :)

• 23juli2011
    SnowFairy skrev 2011-01-21 11:54:58 följande:
    "Kissande hunden" är bra för rumpan. Vet inte om det finns ett annat namn på övningen. Men det är det enda namn som jag har fått höra när jag tränade gymnastik. Googla så kommer det upp några bilder :)
    Yes!! Det finns med i Perellis bok. Jätte jobbig övning men sjukt effektiv!
  • Å och D

Utfall, squats och sneda utfall är superbra. Dessutom, om du har tillgång till löpband, sätt den på maxlutning och gå i uppförsbacke. Notera!! Du ska vara uppvärmd när du börjar med så kraftig lutning...

• Junibrud11

Löpträning, Functional Moves (gruppträning), benträning i allmänhet men utfall är ju bra.
    Men det är hög tid att sätta igång, det tar en stund för kroppen att ändra sig!
    Och se till att äta rätt!!

Lycka till!

• Aylas
    bröllop20110702 skrev 2011-01-21 10:03:15 följande:
    Många gånger i veckan ska jag då träna rumpa? Hur ofta ska jag träna kondition?
    Du får muskler av styrketräningen och muskler kräver mer energi än fett - enkelt kan man säga att muskler bränner fett.
    Samtidigt så förbränner du mer vid konditionsträning än vid styrketräning

jag hade valt att börja med mer kondition än styrka för att sen kunna se mer resultat av styrketräningen. Tre pass som är mer konditionskrävande och ett eller två styrkepass. Men du kan ju kombinera passen så att det inte bara blir styrka eller bara kondition.

Ett djungeltips; kroppen är expert på att anpassa sig så variera övningar, längd på passen och intensitet. Att springa milen måndag och onsdag och köra "sitt" styrkepass på tisdag och lördag skapar stadgnation i resultatet Hade en fysiologföreläsare som tyckte att det var idioti att få "sina" gympass när man köpte gymkort och sen köra det tre dagar i veckan
Svar på tråden Tidsplan för en rebook-rumpa?