• bröllop20110702

Tidsplan för en rebook-rumpa?

Jag har nu fem månader på mig att komma i form till mitt bröllop. Mitt (dröm) mål; en rumpa lika fin och putig som i rebooks reklam för easy-tone. Ni har säkerligen sett reklamenFlört 
    Någon som har tips på hur jag kan lägga upp min träning? Tex mer kondition dom två sista månaderna eller liknande? Tränar styrka ca 3 ggr i veckan samt 1-2 konditionspass. Har en smal/vältränad överkropp, men kraftiga lår (läs löst fett) och en bred och lite platt rumpa. 
    Tacksam för seriösa svar.Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-19 14:00
    Tack för alla era tips! Någon som har ännu fler tips för att få den där putiga,fasta och släta rumpan?

• Svar på tråden Tidsplan för en rebook-rumpa?
  • förlovadflicka

Men sen får man ju inte glömma att man kan styrketräna och ändå förbränna mycket! Om man gör tex utfall länge, det flåsar man en del av också och det förbränner fett också, man anstränger ju sig! Jag brukar lägga upp min träning ungefär så här: Uppvärmning 10 min, kondition 20 min, styrka ca 50 min och sedan strech så mycket jag känner för. Har funkat väldigt bra för mig, trodde aldrig jag skulle se nåt resultat men det gör jag :D

• TheD

Lägg till raska promenader!

Under två veckor innan jag flyttade till USA promenerade jag 1 mil varje dag..och gick ner i vikt. Jag behövde inte gå ner egentligen men jag blev så förvånad hur lätt det var att bli av med kilon :) Nu går det inte lika bra för det är halt ute... Men nu börjar dansen snart igen och sen tränar jag hemma också.

Det som jag inte gillar med min kropp är om jag håller på med hantlar eller annat tyngdmässigt så säger det pjofs och så har jag muskler. Har alltid varit så hahaha så jag försöker undvika det då jag vet hur kroppen fungerar och det är något man lär sig med tiden beroende på vilken träning man håller på med.

Vara ute och springa är härligt men svårt när det är en riktig pestpollensäsong!!!!!!!!!!!!

Men annars håller jag med det som sagts tidigare, men det viktiga är att du lyssnar på din kropp för hur ett träningsupplägg passar en person behöver inte passa en annan.

Låt svetten rinna :)

• bröllop20110702

Tack igen för alla tips! Nu ska jag kämpa på:)

• midsommardagen 2011

jag har tips på en e-book som bara handlar om att träna rumpan och få en het put-rumpa. Jag är själv ganska kurvig med en liten midja, stora bröst och breda höfter, men rumpan var för platt tidigare. Inte så mycket oompf som jag ville ha Flört har kört programmen i boken i ca en månad och har fått väldigt fina resultat. Boken är på engelska och heter (jävligt töntigt namn) "gluteus to the maximus". Testa den vet jag. 

• Lisa201109
    c4trin skrev 2011-01-18 18:54:50 följande:
    Just det där med benen tycker jag också e svårt..
    Det finns de där jobbiga trappmaskinerna och de som är typ en trappmaskin med handtag (vet inte vad de heter). Det finns ju även styrketräning som är för benen och den tycker jag tar bra. Bara att köra på och hoppas att de blir så bra man vill ;)
    Lycka till! 
    Hoppas på fler bra tips :D
    Jobbiga trampmaskiner är bäst! Körde det flera gånger i veckan förut, men nu har dom tagit bort dom från "mitt" friskis och svettis. Gjorde både mig och min rumpa lite ledsna och hängiga..
  • bröllop20110702

Jag ska kolla upp den där boken! :)

• Smuppra
    TheD skrev 2011-01-22 06:50:39 följande:
    Det som jag inte gillar med min kropp är om jag håller på med hantlar eller annat tyngdmässigt så säger det pjofs och så har jag muskler. Har alltid varit så hahaha så jag försöker undvika det då jag vet hur kroppen fungerar och det är något man lär sig med tiden beroende på vilken träning man håller på med.
    Jag har en likadan kropp, men jag ogillar det inte direkt. Jag kan nästan se musklerna växa efter ett träningspass. Presterar sjukt mycket bättre andra gången än första. Får ofta grym träningsvärk när jag tränat hårt men den är över på en dag och sedan orkar jag samma vikt som förra gången men mycket lättare. Min MB är riktigt avundsjuk på hur snabbt jag bygger muskler :-P Men jag måste ju passa mig såklart. Vill inte se ut som en muskelbyggare utan vill ha långa slanka muskler...

Nu har jag iaf tre gummiband, en (pilates?)boll och en matta som jag ska ha till hemmaträningen. Tackar för er som tipsat TS om övningar. Någon som vet någon sida där det står om övningar man kan göra med gummiband och boll? Vore bra att få fler idéer på övningar

Lycka till TS! Alla tips jag kommer att tänka på har redan tipsats om...
  • förlovadflicka
    Smuppra skrev 2011-03-20 13:26:27 följande:
    Jag har en likadan kropp, men jag ogillar det inte direkt. Jag kan nästan se musklerna växa efter ett träningspass. Presterar sjukt mycket bättre andra gången än första. Får ofta grym träningsvärk när jag tränat hårt men den är över på en dag och sedan orkar jag samma vikt som förra gången men mycket lättare. Min MB är riktigt avundsjuk på hur snabbt jag bygger muskler :-P Men jag måste ju passa mig såklart. Vill inte se ut som en muskelbyggare utan vill ha långa slanka muskler...

Nu har jag iaf tre gummiband, en (pilates?)boll och en matta som jag ska ha till hemmaträningen. Tackar för er som tipsat TS om övningar. Någon som vet någon sida där det står om övningar man kan göra med gummiband och boll? Vore bra att få fler idéer på övningar

Lycka till TS! Alla tips jag kommer att tänka på har redan tipsats om...
    Man kan väl göra "rumplyft" med fötterna upp på pilatesbollen? :) Annars måste jag tipsa om den här videon, den är skitbra :D 

Eller är det övningar för rumpan eller över huvud taget du är ute efter? :) 
  • Smuppra
    förlovadflicka skrev 2011-03-20 20:13:50 följande:
    Man kan väl göra "rumplyft" med fötterna upp på pilatesbollen? :) Annars måste jag tipsa om den här videon, den är skitbra :D 

Eller är det övningar för rumpan eller över huvud taget du är ute efter? :) 
    Över huvud taget tänkte jag Blir så ostrukturerat nu eftersom jag helst vill följa ett schema iaf i början. Och sedan byta ut schemat när kroppen vant sig. Ska kika på videon nu, tack!
  • förlovadflicka
    Smuppra skrev 2011-03-22 00:26:35 följande:
    Över huvud taget tänkte jag Blir så ostrukturerat nu eftersom jag helst vill följa ett schema iaf i början. Och sedan byta ut schemat när kroppen vant sig. Ska kika på videon nu, tack!
    Bli medlem på sparkpeople.com då, där finns massa träningsprogram mm gratis :) 
  • Amejuli

(har inte läst hela tråden men hoppar in)

Vad tränar du för kondition. Om du inte redan kör det så kan det ju vara värt att byra ut något mot ett spinningpass. Har du möjlighet att ta cyckeln till jobbet varje dag så är det ju ännu bättre. Det är nog mitt bästa tips.

• Smuppra
    förlovadflicka skrev 2011-03-22 07:18:41 följande:
    Bli medlem på sparkpeople.com då, där finns massa träningsprogram mm gratis :) 
    Tack för tipset!
Svar på tråden Tidsplan för en rebook-rumpa?