• Future Mrs S

Godis..buffe? :S

Sett mer och mer att folk har "godisbuffer" på sina bröllop, jag undrar när? alltså är det bord som står hela tiden? är det för dom som vill festa hela natten? :S

Vi ska ha vanlig (mat) buffe och sedan fundera jag på kanske en chokladfontän och frukt efter det och tårtan lite senare sen är det byebye liksom, vi ska ha ett litet bröllop med en heldel barn så ingen fyllemat el så behövs.. ;)

Ni som haft ska ha godis buffe när har ni det?
    ni som varit på ett bröllop där det fanns godis hur gick det?

Funderar på om vi ska ha ett snacksbord för kidsen direkt dom kommer fram, många har långt att åka och vi gifter oss kl 15 sen tar det ca 20 minuter att åka till festlokalen och då kanske dom små vill få i sig något snabbt men då är väl knappast godis att föredra? jag tänker mer kanske majskrokar som alla stoppar i sina små och frukt, kanske några snittar eller så till alla och några barnvänliga.. 

• Svar på tråden Godis..buffe? :S
  • förlovadflicka

Vi ska ha ett öppet hus med kak och tårtbuffé som folk kan gå och plocka av så då känns det rätt naturligt att ha ett godisbord också :) På festen ska vi inte ha nåt, håller med, svårt att veta när man ska ha det i såna fall...

• Future Mrs S
    förlovadflicka skrev 2011-01-17 23:29:40 följande:
    Vi ska ha ett öppet hus med kak och tårtbuffé som folk kan gå och plocka av så då känns det rätt naturligt att ha ett godisbord också :) På festen ska vi inte ha nåt, håller med, svårt att veta när man ska ha det i såna fall...
    det är ju en schysst ide! :) 
    nej men eller hur! när ska folk ställa sig och käka massa godis? iofs så gillar jag godis (mkt!!! ;)) mn hade någon haft det på ett bröllop hade jag nog ändå bara tagit någon bit för liksom dom bjuder och då borde jag äta.. ;) 
  • Emblas Mamma

Kan någon förklara för mig vad en chokladfontän är? :D
    Alltså är det REN choklad som rinner och man tar en mugg och håller under och sen dricker man ur muggen?
    Vaddå - dricka ren chokld?
    Eller är det mer som oboy?

Hahah, snälla förklara vad det är för jag har aldrig fattat det..
    Eller får man bara stoppa i fingret och smaka? ;D

• Gottblåbär

Såhär ser dom ut, andvänd ofta för att doppa frukt i :)
  • Emblas Mamma

Jaha :D nu förstår jag! Har alltid tyckt att det låter konstigt med sånt bål, precis som om man skulle hälla i sig ren choklad! Onyttigt värre :P men att doppa frukt är ju en helt annan femma! Gott:)

• Tinzi
    Gottblåbär skrev 2011-01-18 08:23:17 följande:

Såhär ser dom ut, andvänd ofta för att doppa frukt i :)
    jag funderar på det, men är det gött eg'? frukt i varm choklad?
  • Oniq

Vi ska ha godis/dessertbuffé. Det kommer att  vara olika efterrätter att välja mellan och då det är ett barnfritt bröllop så kan man, om man inte bara vill frossa i godiset själv, ta med sig hem en liten godispåse till barnen.

Bordet dukas fram vid den tiden som man 'egentligen' skulle bjudit på bröllopstårta. Dvs till kaffet.    ..vem gillar inte en liten chokladbit till kaffet? ;)

• Mace
    Tinzi skrev 2011-01-18 09:27:01 följande:
    Det är gott. Skrattande 

Man doppar ju ofta inte hela frukten i chokladen, utan en bit av den och det blir väldigt gott. Vissa frukter är förstås bättre än andra, t.ex. jorgubbar, banan och ananas. Päron och äpple blir inte lika gott.

Det är ungefär som att äta t.ex. jordgubbar och chokladsås till glassen.

Enda problemet med en chokladfontän är att det kan bli ohygieniskt om folk använder händerna eller om de doppar frukter som de redan bitit på. Och så kräver  det förstås ett ganska litet sällskap (eller en stor fontän) för att alla skall kunna nå. 
  • Future Mrs S

haha.. herregud va äckligt med en stor mugg smält choklad!! :D

Ok, jag tror att godis buffe passar om man har en lååång fest eller som ett komplement till tårta/efterätt kanske..
    nog inget vi kommer ha.. :) 

• MaybeBride09

Vi kommer ställa fram det bordet efter tårtan.

1 oktober 2011 säger jag JA
  • förlovadflicka
    Tinzi skrev 2011-01-18 09:27:01 följande:
    Aldrig testat fondue? :)
  • mysan33

Hej vi ska ha en mindre godisbuffe. den kommer fram när själva festen börjar. ska ha det pga att jag ska avstå godis fram till bröllopet så då kan det kanske vara gott med en bit.

vad ska ni ha för godis?

• förlovadflicka
    mysan33 skrev 2011-01-18 13:47:51 följande:

Hej vi ska ha en mindre godisbuffe. den kommer fram när själva festen börjar. ska ha det pga att jag ska avstå godis fram till bröllopet så då kan det kanske vara gott med en bit.

vad ska ni ha för godis?

Vi ska nog ha någon sorts karameller i gamla burkar vi lånar av mormor, kanske chokladpraliner, stora klubbor (mest som dekoration) kanske geléhjärtan. Det dekorativa är nästan det viktigaste tycker jag, att det går i rätt färger och är olika höjd på sakerna... Man kan göra en hylla av tegelstenar man lägger en kartong över och klär in i nån snygg tapet har jag tänkt. För hur kul är det om det är några godisskålar med lösgodis som är lika höga? Tycker det ska se frestande ut :)
  • Sebastiána

Vi ska ha en godisbuffé bredvid snacksen i baren efter middagen. Jag kom just på att vi kanske ska strunta i nattamat av den anledningen. Chips, salta pinnar, diverse godis och frukt borde räcka... eller?

• mysan33

det låter som en bra ide det ska jag tänka på, att variera höjden=)

Svar på tråden Godis..buffe? :S