Knopan skrev 2011-01-19 10:41:17 följande:
Blir det lika dyrt som att beställa färdiga kort om man köper material på Panduro alltså? Det är ju precis vad vi har tänkt göra, men har inte kollat vilken kostnad det skulle bli. Känns tråkigt om det blir väldigt dyrt ju
Något annat ställe kan jag inte komma på. Vanliga vita, "tunna" skrivpapper finns ju, men de är ju inte så roliga.
kolla runt på internet efter billiga srapbooingaffärer. För panduro är väldigt dyra. Men vi köpte material till inbjudningarna där för någon vecka sedan. 220 kr betalade vi. Då köpte vi:
30 kvadratiska vikta kort med kuvert (lat, javisst ;) )
10 silverpapper som funkar i skrivaren
1 fpr med silverklistermärken som det står "inbjudan" på.
Jag gjorde enklast möjliga, skrev ut texten på pappret, skar pappret, klistrade in det och sen ett klistermärke på framsidan. Jag behöver bara köpa en frp till med silverpapper så är jag färdig. Så om man gör på "mitt" sätt får man 30 inbjudningar för ca 370 kr. Men nu vet jag inte hur ni tänkt göra, den här inbjudan är ju väldigt simpel...
Knopan skrev 2011-01-19 10:42:58 följande:
Jag är inte heller särskilt förtjust i vanlig standardtårta. Har du någon koll på priser på tårta?
Jag var också inne ett tag på att göra tårtorna själv, men tror att det blir ont om tid.
Vad har du tänkt göra för tårta?
Vi har tänkt att ha tårtor med "vanlig" botten (funderar t.o.m på att köpa botten för jag känner ingen skillnad) och som fyllning ha chokladfluff (när man värmer grädde, smälter i choklad, låter stå över natten och vispar) och någon syrligare smak. Just nu funderar vi på björnbär. Eftersom chokladen blir söt och sockerpastan är väldigt söt behövs något som är syrligt. Sen använder vi grädde till att spackla, men det är ju så lite.
Jag kommer göra tårtorna dagen innan (tycker de blir godast så).