• hoodilady

Hur går 2 marsalkar/best mans och 1 tärna "in"?

Hej! Nu behöver jag er hjälp!
    Jag försöker fundera på hur vårt bröllopsfölje ska gå "in" innan oss till vigseln?
    Vi gifter oss borgerligt i en trädgård, alla 50 gäster kommer sitta på stolar som det vore bänkrader,
    med ryggen mot oss när vi tågar runt knuten på ett hus och fram till vigselförrättaren.
    Problemet är att jag har en tärna medans min fästman ska ha två Best man/men.
    Kan min tärna gå i mitten, alltså att de går i alla tre intill varandra?
    För det ser väl dumt ut om killarna/best men går in bara de två intill varandra och tärnan ensam?

haha, såna konstiga problem man kan ha i bröllopsdjungeln! :)

• Svar på tråden Hur går 2 marsalkar/best mans och 1 tärna "in"?
  • S2011

jag tror det är lite av en smaksak hur man vill ha intågandet...
    kan ni inte "provgå" nånstans?
    prova att rumstera om och gå på olika vis, så hittar ni nog den ordning som känns bäst och ser bäst ut just efter er smak.

• Zia 20090618

Har liknande fundering, vi har 2 marskalkar och 3 tärnor. De måste dock gå bakom oss pga mitt släp...

• misscat81

Vi kommer också gifta oss utomhus, och jag har två tärnor och min kille kommer formodligen ha en marsalk. Jag vet inte alls hur vi ska göra, vi har inte ens kommit på hur vi ska göra entré än, men vi funderar på att komma i en eka, eftersom vigseln kommer vara vid en sjö, och sen att vi går upp mot gästerna och vigselförrättaren. Men då kommer ju inte tärnor och marsalk gå med oss, vi kan ju inte sitta allihopa i båten... Funderar på om de helt enkelt får stå och vänta vid vigselförrättaren..?

• Sebastiána
    hoodilady skrev 2011-01-17 09:28:47 följande:
    Hej! Nu behöver jag er hjälp!
    Jag försöker fundera på hur vårt bröllopsfölje ska gå "in" innan oss till vigseln?
    Vi gifter oss borgerligt i en trädgård, alla 50 gäster kommer sitta på stolar som det vore bänkrader,
    med ryggen mot oss när vi tågar runt knuten på ett hus och fram till vigselförrättaren.
    Problemet är att jag har en tärna medans min fästman ska ha två Best man/men.
    Kan min tärna gå i mitten, alltså att de går i alla tre intill varandra?
    För det ser väl dumt ut om killarna/best men går in bara de två intill varandra och tärnan ensam?

haha, såna konstiga problem man kan ha i bröllopsdjungeln! :)
    Antar att det är marskalkar ni ska ha eftersom ni går in tillsammans. Best man har man bara en av och han står framme vid altaret om man gifter sig enligt anglosaxisk sed. De andra i mannens följe heter då groomsmen.

Jag tycker att det skulle se snyggast ut just så som du skriver. Att tärnan går i mitten.
  • hoodilady
    S2011 skrev 2011-01-17 09:43:09 följande:
    jag tror det är lite av en smaksak hur man vill ha intågandet...
    kan ni inte "provgå" nånstans?
    prova att rumstera om och gå på olika vis, så hittar ni nog den ordning som känns bäst och ser bäst ut just efter er smak.
    Tack, det va ett bra tips!
    Kan va kul att de får träffa varandra lite innan också eftersom de inte känner varandra.

Tack alla, det är svårt. Men man kan ju ha värre problem :)
Svar på tråden Hur går 2 marsalkar/best mans och 1 tärna "in"?