• Sebastiána

Vilken drink?

Vi tänkte ha 2 drinkar i baren (+ öl och cider). Min BM vill ha gin & tonic och jag har länge tänkt P2 (sourz apple + vaniljvodka + sprite) men den påminner kanske för mycket om päroncidern? Ska jag välja något annat, kanske något med Baccardi Razz som en vars namn jag glömt som innehåller Razz, sprite och tranbärdjuice.

• Svar på tråden Vilken drink?
  • sms å fotboll

Det låter ju helt klart som denna. Suuupergod!

Berry Azz

4-6 cl Bacardi Razz
    Tranbärsjuice
    Sprite

Bygges i ett highballglas med is
    Fyll upp med lika delar tranbärsjuice och Sprite
    Garneras med hallon

Drinken är skapad av Rickard Johansson, Bowl 'n' Bar - Sollefteå

www.cocktailguiden.com/drink/berry-azz
  • Sebastiána
    sms å fotboll skrev 2011-01-17 08:38:17 följande:
    Det låter ju helt klart som denna. Suuupergod!

Berry Azz

4-6 cl Bacardi Razz
    Tranbärsjuice
    Sprite

Bygges i ett highballglas med is
    Fyll upp med lika delar tranbärsjuice och Sprite
    Garneras med hallon

Drinken är skapad av Rickard Johansson, Bowl 'n' Bar - Sollefteå

www.cocktailguiden.com/drink/berry-azz
    Just precis den är det, tack! Den kanske är lika god som P2. Passar kanske bättre eftersom vi ska ha Briska päsoncider + alkoholfri cider också. Äpple och päron smakar visserligen inte samma, men ändå. Finns det fler som tycker något? P2 eller Berry Azz?
  • Anna89

Rom & cola är ju ett säkert kort! Sedan finns ju Redbull & Jäger- fast det kostar ganska mycket eftersom en redbull går på ca 20 kr.

• FelizLane

Åh, ha inte bara trökdrinkar som rom&cola. Jag dricker inte det, och vet många som inte dricker. Skulle det bara finnas sånt att välja på skulle jag bli tvungen att åka hem å hämta eget :P Tycker Berry Azz lät supergod. Älskar sånt som är lite surare :) Ni kanske ska tänka på det. Att ha en surare drink och en sötare?

• Sebastiána

Vi har bestämt oss för att välja en drink var. Min blivande vill ha GT så det är drink nummer 2 jag nu grunnar på. Berry Azz är kanske för syrlig? Men man skulle kunna ha lite mer Sprite och mindre tranbärsjuice, då blir den något sötare.

SOm alkoholfritt alternativ ska vi ha alkoholfri Mojito.

Svar på tråden Vilken drink?