• Emblas Mamma

    transport från vigsel till fest! fixar ni det till gästerna?

    Nej aldrig i livet :)

    Dom får fixa det själva eftersom ingen av dom någonsin skulle begära skjuts. Här är vi vana vid att köra eftersom vi bor lite utspritt i skogarna. Dessutom kan dom inte klaga på bara 8 km:)

    Jag tror att gästerna inte skulle acceptera skjuts ändå, dom ska ju som sagt ändå hem på kvällen och kör då i sina bilar eller samåker dom som dricker.
    Man kanske fixar skjuts när man bor i städer, jag vet inte, men då måste man ju fixa en nattbuss eller något som kör hem.. Men då förutsätter ju det att man bor på ungefär samma ställe allihopa?
    nej jag vet inte. Tycker det verkar jättekrångligt med skjuts och det tycker mina gäster med! Skönt att kunna köra hem när man själv vill tycker jag :)


  • Emblas Mamma
    TheD skrev 2011-01-16 16:27:00 följande:
    Jag skriver som jag gjorde i ett annat inlägg gällande samma fråga:

    nej det gör vi inte. Gästerna i bjudna till ett bröllop/vigsel med middag efter. Gästerna är inte bjudna till ett all-inklusive.

    Jag skrev något liknande. Kan inte hitta den tråden igen iaf... Jag ser ingen anledning att man gör det. Är gäst på ett bröllop så förväntar jag mig inte det och sen är det skönare att åka egen bil och "slippa" andra för en stund haha :D
    håller med!

    sen hade jag heller aldrig velat åka någon transport!
    så trist att inte kunna ta sig hem sen om man vill. Och självklart jätteskönt att få en stund ensam i bilen!
    Sen känner jag mig alltid strandsatt utan bil - alltid skönt att ha den där ifall något händer plötsligt :)
Svar på tråden transport från vigsel till fest! fixar ni det till gästerna?