• Åkerfeldt

jag har verkligen ångest... hjälp mig!!

jag gifter mig om 25 dagar och måste beställa mina blommor snart..jag har verkligen ångest 

jag ska enbart ha rosor, men kan inte bestämma mig vilken färg

vad tycker du att jag ska ha av dessa???
    har du någon idé på annan färg så skriv gärna det
    jag väljer det som får flest röster, snälla hjälp mig
    jag ska ha detta på mig

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden jag har verkligen ångest... hjälp mig!!
  • sofi 88
    Åkerfeldt skrev 2011-01-12 12:49:21 följande:
    ja, men de har jag inte fixat än :)

inbjudningskortet såg ut så här på framsidan

det går att få tag i alla färger, men man får ju beställa in dem så att de verkligen har blommor inne när man kommer

Men där har du ju en jättefin ros? Fast kanske är för ljus? Jag fortsätter heja på rosa.
  • sofi 88
    Syrinx skrev 2011-01-12 12:50:28 följande:
    Åh så vackert!!! Om du skulle försöka hitta rosor i den aprikosrosa färgen kanske?
    Precis, en blandning :D
  • Åkerfeldt
    Syrinx skrev 2011-01-12 12:50:28 följande:
    Åh så vackert!!! Om du skulle försöka hitta rosor i den aprikosrosa färgen kanske?
    ja.... det kanske man ska göra
  • Syrinx
    sofi 88 skrev 2011-01-12 12:52:09 följande:
    Precis, en blandning :D

Åkerfeldt - det skulle nog vara jättetjusigt! Ett annat tips är att ha med foton på detta du ska ha på dig och gå till din lokala florist och rådfråga dem. De är ju duktiga på att se detta med färg och form. 
  • Loppansson

jag tycker det blir för mkt rosa med rosa blommor oxå, däfrör röstade jag på vita. Otroligt stilfullt och nyanserat!!

• Houdini

Jag röstade på röda rosor jag tycker det blir för blekt med rosa eller vita.

jag hade blåa vita rosor och röda rosor som sprayats med silverfärg.

Jag gillar när det är färger Flört

Men med vita och rosa och aprikosa rosor smälter de ju in i klänningen tycker jag.

( men iofs jag hade en vinröd klänning och färgerna ovan så jag är inte så diskret av mig Tungan ute)

• passionsblomman

Jag säger som jag sagt till dig förut:

Antingen aprikos rosor-gärna i ett par olika nyanser för att ge lite spänning trots det matchande valet, helst någon av nyanserna i en rätt stark aprikos (som ju i sig inte är ngt annat än en orange ton med mer eller mindre vitt i)
    eller en bukett med lila rosor-vilket du ju sett finns i naturliga blommor utan att färgas.

Du kan dessutom mycket väl blanda och ha både aprikos och lila rosor med en av dem som dominant färg, men vad jag förstår vill du ha endast en färg?

Känns det inte lite vanskligt attfölja en röstning i en sådan här sak förresten? Du vet ju inte vilka smaklösa och färgblinda puckon vi andra är som döljer oss bakom nicken?

Rosa är helt fel färg till de gula toner du har i det aprikos anser jag utifrån färgläran i mitt yrke, och vitt tycker jag blir både för skarpt och faktiskt för tråkigt mot din klädsel.
    Som för örigt fortfarande är ursnygg.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Syrinx
    passionsblomman skrev 2011-01-12 14:10:16 följande:

Antingen aprikos rosor-gärna i ett par olika nyanser för att ge lite spänning trots det matchande valet, helst någon av nyanserna i en rätt stark aprikos (som ju i sig inte är ngt annat än en orange ton med mer eller mindre vitt i)
    eller en bukett med lila rosor-vilket du ju sett finns i naturliga blommor utan att färgas.

Du kan dessutom mycket väl blanda och ha både aprikos och lila rosor med en av dem som dominant färg, men vad jag förstår vill du ha endast en färg?

Känns det inte lite vanskligt attfölja en röstning i en sådan här sak förresten? Du vet ju inte vilka smaklösa och färgblinda puckon vi andra är som döljer oss bakom nicken?

Rosa är helt fel färg till de gula toner du har i det aprikos anser jag utifrån färgläran i mitt yrke, och vitt tycker jag blir både för skarpt och faktiskt för tråkigt mot din klädsel.
    Experten har talat! (Vad självklart allting blir när du säger det, nu ser jag också att rosa blir konstigt till!)
  • Niini
    passionsblomman skrev 2011-01-12 14:10:16 följande:

Passionsblomma du e ovärdelig :)
  • passionsblomman
    Syrinx skrev 2011-01-12 14:13:10 följande:
    Experten har talat! (Vad självklart allting blir när du säger det, nu ser jag också att rosa blir konstigt till!)
    Haha! Nåja, men en yrkesmässig åsikt åtminstone, även om varje florist givetvis har sina egna och kanske ibland helt motsatta jämfört med någon annan.

En mkt viktigare sak, som jag glömde kommentera: JA det börjar vara bråttom med att beställa ifall de ska kunna garantera särslikda sorter/toner till din bröllopsdag TS! Har du varit i kontakt med någon florist irl? För annars tycker jag du ska ge dig iväg ut på stan och göra det pronto, hellre än lyssna för mkt på olika åsikter här.

Gå till en florist och prata färger! Nöj dig inte med vem som helst, utan välj en du känner att du klickar med, men skynda dig!
Svar på tråden jag har verkligen ångest... hjälp mig!!