• jkbr

    usch och fy ska vi avlysa?

    Jag har alltid velat gifta mig ,jag nästan tjatade till mig ett frieri och jag bestämde nästan bröllopsdatumet själv jag har sett på alla lokaler och kyrkor själv ( dom är 50 mil bort där mina föräldar bor och jag har varit där själv)
    Jag bestämde mig för kyrka, för min sambo spelar det ingen roll,han vill hälst gå på rådhuset säger han.

    Jag har planerat och ordnat  sen maj förra året, men jag har inte hittat nån bra lokal bara en som är sådär och enn som är jätte vacker men för stor och dyr. Jag har väl tjatat en del om det ,men jag känner mig inte hörd.
    Nu har jag hittat den perfekta lokalen men nu är det för sent för den är fullbokad från maj till september.( tjatat en del om det med) MIn sambo är jätte trött på mitt bröllop snack.

    Det är väl en del tjat men mest av allt beror det på att jag bara har nöjt mig med halvdant känns det som , lokalen kändes inte rätt klänningen köpte jag förhastat. (ska köpa en ny) Cateringen är jag lite osäker på. 
    samma helg  vi ska ha bröllop är det en stor konsert så alla hotell är uppbokade. Allt går fel!
    Jag har försökt att tona ner bröllopet för att det ska passa min sambo mer. Men han är verkligen inte intreserad i någonting inte ens bröllopsresa.
    Min sambo gifter sig nog med mig för att jag vill det så gärna (alltså han vill leva med mig men tycker man inte behöver vara gifta) .  
    Känns precis som i sex and the city filmen där carrie gör bröllopet större och större så mr big lämnar henne vid altaret. haha 
    Kanske jag bara ska strunta i min dröm om ett kyrk bröllop och ställa in allt.  
    Vad skulle ni gjort?
    usch jag är så ledsen.
     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-12 18:53
    haha jag såg att jag skrivit på norska, det heter väl ställa in på svenska eller?
    Var upprörd då jag skrev:)

  • Svar på tråden usch och fy ska vi avlysa?
  • jkbr

    Tack för svar! 
     alltså min sambo ser inte poängen med att ha ett bröllop men eftersom  jag vill det så vill han ge mig det.
    Han vill ju ha mig men det är allt med bröllopet som han tycker är jobbigt. 
    Ja kanske vi ska vänta fast det gör ont av besvikelse.
     

  • jkbr

     tack för att du tar dig tid<3
    känns skönt att någon förstår :)
    Jo jag borde kanske prata med honom på ett bra sett ,jag har mest skrikigt att nu skiter jag i det här:)
    Allt är ju jätte bra annars förutom mitt tjat och suktande efter det perfekta bröllopet. 
     

  • jkbr

    Hej alla och tack för alla svar.!

    Det  kan ju verka som att jag inte tänker på äktenskapet och förhållandet men det gör jag men det är liksom bestämt att det ska vara vi oavsett det är inte det som är problemet.
     Vi har ett jätte bra förhållande.
    Vara tillsammans ska vi vara oavsett  gifta eller inte  .
    Jag bara vill vara hans fru och vill att han ska vara vilja vara min man och att han ska vara glad för  att jag vill det.

    Har pratat med honom i dag och han säger att han blir bara trött på mitt tjat och att jag ändrar mig hela tiden.
    han vill inte ställa in bröllopet.
    Jag vill bara att det ska bli perfekt och så ser jag så mycket fint( och så är gräset grönare på andra sidan.) och  Har svårt för att bestämma mig
    Jag är nog väldigt jobbig att lysna på om lokaler,klänning osv 
    Men som ni vet så är det inte lätt att planera bröllop , mycket att tänka på. 
    Men nu har vi bestämt att ta det mest praktiska alternativet och strunta i om det inte blir det vackraste läget/ lokalen.  Får väl dekorera och göra fint :)

     

     

  • jkbr

    Tack för alla fina svar! 
    usch jag känner mig verkligen jobbig med det här bröllops planeradet , det som har varit värst för mig är att bestämma mig för en sak och hålla mig till det.
    Jag har bokat i stort sett allt men det känns inte så jätte bra som jag vill att det ska kännas. 
    Men det är ju som ni säger att det är kärleken som är viktigast :) 
    Har någon tips hur man piffar en lokal?

     

  • jkbr
    Cammee skrev 2011-01-12 17:08:32 följande:
    Jag hade samma problem. Varje gång jag sa något eller ville ha åsikter orkade han knappt svara eller bry sig. Sa ett antal gånger att vi kunde vänta med att gifta oss om han inte var intresserad och berättade precis som du att det var mycket för mig att fixa själv.
    Han tyckte mest att jag var ute i för god tid. Började planera i augusti och vi gifter oss i juli så allt vi kunde göra fram till nu var mest att planera. Nu när det närmade sig slutet av året blev han mycket mer intresserad och vill ge åsikter och han var mest intresserad när vi tittade på resor. Ibland läser han t.o.m här inne på forumet med mig. Mysigt.

    Man måste ge dom lite utrymme och fråga vad dom tycker och tänker utan att det blir jobbigt för dom.
    Jag brukar ringa min mamma när jag måste snacka av mig. Hon är nästan värre än mig och brukar vara noga med att säga att jag ska säga till om jag inte vill att hon ska lägga sig  i :P men man ska vara glad att hon vill hjälpa till :)
    Ja det är det som har varit  en del av problemet att  han tycker att det är så länge till ( men man måste vara ute i god tid som ni vet  nu fick vi inte drömstället för jag upptäckte det för sent)   Jag har varit mamma ledig och suttit och glott på bröllopsaker när bebin sovit och tjatat på honom när han kommer hem,verkligen jobbig! 
    NU får jag ta mig i kragen och vara nöjd med det  jag fick tag i.  

    Men jag har aldrig önskat mig ett jätte dyrt och lyxigt bröllop med 5 stjärnig mat bara ett mysigt och intimt men fin miljö och god mat och en rolig fest började med att vi skulle ha det i ett båthus men det luktade äckligt.
    sen bokade jag ett öde slott som var väldigt shabby chict ( dom har fotat ikeas  bröllops reklam som var chabby chict där) Men det blev lite för mycket jobb och cateringen skulle ha mycket extra för det finns inget där.
     och trots att det var väldigt mysigt så blir det för stort för våra 40 gäster.
    Måste köra ut kylskåp och allt möjligt och det var svårt att hitta boende
     sen tittade jag på lite andra lokaler men då fanns det inga hotell lediga runt omkring.  
    Tillslut så hittade jag ett litet pensionat som har ett gammalt hus från början av 1900 talet med lågt i tak . på nedervåningen kan man ha fest och på övervåningen kan 13 pers sova.  
    Vi tänkte att det var praktiskt och bra där.  Men det känns bara  ok inte mer.
    Men vi har att välja på att gifta oss nästa år eller ta det och nu vill jag bara ha det överstökat ,hehe 
Svar på tråden usch och fy ska vi avlysa?