• Carrosell

Extra detalj till serveringspersonalen..

Sitter och drömmer mig borrt i bröllopsplaneringen.
    Vi ska ha ett par tjejkompisar till min brudtärna som ska servera oss under bröllopet. De ska hjälpa till med dukning, resning av tältet m.m.

De har fått som regel att ha svart kjol/byxor och en vit skjorta/snyggare tröja till det.
    Men jag skulle vilja ha en röd detaj till det då vårt färgtema är rött,vitt,svart.

Om det ska vara en brosch, skärp, blomma, sjal det vet jag inte. Någon som har sett något snyggt eller har något förslag på något rött?

Det är fyra tjejer som kommer servera, och jag ska stå för "detaljen" + att de får varsin tack present så jag vill inte att det blir för dyrt.

• Svar på tråden Extra detalj till serveringspersonalen..
  • Etheleglin

Slips eller fluga skulle jag säga. Det ska mina tjejkompisar ha när de serverar.

• Naive

Nu vet jag förstås inte vilken stil på fest ni ska ha, men jag skulle kunna tänka mig att ge serveringspersonalen fritt val med vilken/hurdan röd detalj de vi ha på sig. Enda kravet kunde vara att det måste finnas en (synlig) röd detalj. Då är det nån som har ett rött skärp, nån med en röd fluga osv. 

Kan se festligt ut, men är nog helt fel om ni ska ha en väldigt frin bröllopsfest (typ klädkod frack)  

• Carrosell

Vi har kavaj som klädkod.
    Vi kommer vara ute på sambons mammas landställe. Stora partytält.

Så inget så där fancy fancy med strikt. Vi kommer lägga mycket krut på att det blir en rolig och bra fest och att det blir så roligt och bekvämt som möjligt.

Eftersom jag ska stå för "detaljen" vore det kanske bra  om jag köpte den :)

Mer förslag om ni har.

• Oonah

Kanske en lite röd tygblomma att klämma fast i håret? Finns säkert sådana billiga hårklämmor på HM, eller liknande. Det är dessutom något som de kan använda efter bröllopet också.

Oh, eller en röd clownnäsa! Flört

• Carrosell

Haha, tack Oonah! Clownnäsa får det bli. Att vi inte tänkt på det ;) Haha

• Jennifer01

Det ser ju proffsigt ut om serveringspersonalen har fina förkläden som dessutom skyddar deras kläder, så mitt förslag är att du köper röda förkläden.

• Carrosell

Jennifer01 tack för tipset. Det hade jag inte ens i tanken. Kan absolut vara något. :)

• FelizLane

eller så tycker inte jag att dom ska sticka ut alls... Det är faktiskt lite det som är tanken. Personalen ska vara svarta och vita för att det är diskret och dom ska inte synas..

• EhjärtarF

eller röd scarf ... fast kanske mer flygvärdinne-varning där  

Rött hårsmycke, precis som ngn skrev innan 

• Carrosell

Felizlane, de svartvita för den klassiska synpunktten, men framförallt för att vi har rött, vitt och svart som färgtema.

Tusen tack alla för förslag.

• Moster Stina
    Carrosell skrev 2011-01-16 09:56:05 följande:
    Felizlane, de svartvita för den klassiska synpunktten, men framförallt för att vi har rött, vitt och svart som färgtema.

Tusen tack alla för förslag.
    Hej!
    Vill bara säga att jag gillar er idé! Om jag skulle vara er så skulle jag nog köpa röda tygblommor som man kan ha som brosch. Det skulle i alla fall vara supersnyggt om de i övrigt hade helsvart på sig. (finns säkerligen att köpa på nätet någontstans)

Och visst kan jag förstå synpunkten om vit/svart för att personalen inte SKA synas, men jag var på ett bröllop där alla servitörerna kom in med svarta på-sniskan kockmössor. Det var häftigt, och såg mycket proffsigt ut. Tycker inte alls det gör något att personalen syns. Det tror jag att era gäster dessutom skulle minnas med glädje!
    Lycka till!
Svar på tråden Extra detalj till serveringspersonalen..