kläder till tärnorna??
Vart har ni köpt era tärnkläder och vad har ni valt?
Behöver lite idéer.... Vårt bröllop går i silver och grönt (vill ej att de har vita kläder). Kan dock tänka mig andra jordfärger på deras kläder.
Vart har ni köpt era tärnkläder och vad har ni valt?
Behöver lite idéer.... Vårt bröllop går i silver och grönt (vill ej att de har vita kläder). Kan dock tänka mig andra jordfärger på deras kläder.
min tärna och jag tittade på massor av klänningar på nätet för att hitta en modell som hon tycker om.
färg väljer hon också helt själv, men har valt en blåfärg som passar henne i samma färgskala som det blåa som är inbrutet i släpet på min klänning. själva klänningen låter hon sy upp under våren.
jag har inga möjligheter att köpa en klänning åt henne och jag vill att hon ska vilja ha klänningen fler gånger i sitt liv. jag vill inte att jag, eller ens vi tillsammans, ska bestämma en klänning och säga "jamen, den här kan du ju använda igen!" och sedan veta att det definitivt inte kommer hända.
fria händer till tärnan behöver ju inte innebära att det inte finns nån dialog..
olika gröna nyanser för dina tärnor, kanske? om du vill att det ska gå igen i temat.
Hur går det? Har du kommit på någon lösning??
Vi ska ha färgtema vitt och grönt på vårt bröllop (så liknar ert), och har samma problem! Vi vet inte heller vilken färg tärnorna ska ha på klänningarna..
Den ena tärnan är rödhårig och skulle passa bra i grönt, men den andra passar inte all i grönt (oavsett nyans) och vi vill att de ska ha likadana klänningar.
Jag funderade på någon "blek" beige-gul-aktig färg. (Låter inte så snyggt men svårt att förklara färger såhär..) Men problemet blir ju då hur vi ska få in det eftersom det inte ingår i vårt färgtema.... Antar att ni tänker likadant?
Min tärna kommer ha denna:
Baksida: