Inlägg från: turbovampyria |Visa alla inlägg
  • turbovampyria

    Bröllopsresa BOKAD! :D

    Vad härligt! Visst är det kul att boka bröllopsresan. Det förlänger bröllopet lite. Min son går här hemma ocj också är jätteglad att han ska få flyga Skrattande

  • turbovampyria

    Vi ska bara till Grekland så det blir 4 timmars flyg. Han är 4½ när vi åker men vi har en på 2½ med oss också. Vi bokade all inclusive så att det känns lite lyxigare. Sedan måste man ju passa mattider så då blev det ännu bättre med all inclusive. Tycker det ska bli kul att se pojkarnas reaktioner när de ska flyga och besöka ett nytt land.

    Jag tror nog flyget går bra även i fall den är lång. Jag har hört från en del som åkt till thailand att de inte varit några problem alls med barnen. Efter man lyft släpps de ju loss och kan springa runt lite i korridoren i fall det blir för jobbigt. Jag tror jag ska ta med ett litet pysselpaket till pojkarna som de kan roa sig med. Det är alltid kul med nya leksaker Glad.

    Vilken tid på dagen flyger ni?

  • turbovampyria

    Vi åker 9.20 på morgonen. Det tar två timmar för oss att åka till arlanda med bil så vi kommer att övernatta i en jumbojet natten innan. De har alltså gjort om jumbojettar till hotell. Känner inte för att gå upp fem på morgonen och sitta i en bil i flera timmar. Tror inte barnen kommer att uppskatta det heller.

    Sist jag åkte till Grekland åkte vi också i ett sådant litet plan. Som tur är hade vi inga barn då.  Gångarna var ju så trånga att bara vagnen som flygvärdinnorna gick med fick precis plats. Tror dock vi har ett större plan denna gång.

  • turbovampyria

    Den minsta vet jag att jag kommer att få problem med. Han har väldigt stark vilja och tycker inte om när man säger emot honom. Han lär nog få ett utbrott eller två. Men man kan ju inte vänta sig något annat eftersom han inte är så stor. = )

    Fast när man lyft så kan man ju sätta båda bredvid varann för att leka. Det kan de ju tycka är roligt.

    Flygen till thailand borde vara större. Eller jag tycker det borde vara det eftersom ni ska flyga så långt. Sedan är det ju oftast många som flyger dit och då måste de ju ha stora plan. Ni kanske får en airbus. = ) De är det väl mycket utrymme i.

Svar på tråden Bröllopsresa BOKAD! :D