• Pepona

Make up

Någon som känner en make up artists eller själv använt någon som frilansar som kan hjälpa till med sminkningen på bröllopsdagen? 

Eller om ni har tips på någon bra salong i stockholm? (allt från huddinge-solna)

Vad kommer ni betala för er sminkning? 

• Svar på tråden Make up
  • Liisa

Hej!

När min väninna gifte sig anlitade vi en jätteduktig tjej som heter Madeleine.
    Priset var förmånligt och hon gjorde även hembesök, mycket proffsig!
    Kolla med henne: www.m-joy.se

Mvh Lisa 

• Johannaz

Jag själv är make up artist, har utbildat mig i tre år genom min gymnasie linje och har även haft en stor kurs i håruppsättning. Har även praktiserat&jobbat på The body shop som make up artist i snart två år. Jag bor i södertälje och hjälper gärna till inom stockholmsområdet :) hör av er om frågor :)

• Pepona

Vad roligt att jag fått så många svar Skrattande

sandra8080 skrev 2011-01-12 21:36:11 följande:
    Hej!

En duktig tjej med bra priser sminkade mig på min förlovning kan du maila på susy_982@hotmail.com">susy_982@hotmail.com
    Tack, ska maila henne och höra vad hon tar och om hon är ledig. Har du bilder på din sminkning som man kan få se? 
    Moster Stina skrev 2011-01-12 08:07:53 följande:
    Ett tips kan nog också vara att se sig runt på olika tjejer.
    Ser du någon som är ursnygg i sin egen sminkning, beröm henne och fråga om hon vill göra något liknande på dig!

Vist är det kanske bäst om det är någon du känner, men kolla på arbetsplatser, bibliotek, mataffären-överallt!
    Det var ett bra tips! ska hålla ögonen öppna Glad
    Johannaz skrev 2011-01-16 21:40:49 följande:
    Jag själv är make up artist, har utbildat mig i tre år genom min gymnasie linje och har även haft en stor kurs i håruppsättning. Har även praktiserat&jobbat på The body shop som make up artist i snart två år. Jag bor i södertälje och hjälper gärna till inom stockholmsområdet :) hör av er om frågor :)
    Har du nå bilder på sminkningar du gjort? Du kanske kan maila mig lite info om priser och bilder (om du har) till : damarividal@hotmail.com

Får se om jag hittar någon som kan hjälpa mig hemma till ett rimligt pris annars får det bli make up store eller kicks helt enkelt.
    turbovampyria skrev 2011-01-09 23:39:59 följande:
    Jag har fått min kompis till att göra hår och naglar för 1000kr. Har samma problem och känner ingen som kan sminka så jag bokade en tid. Jag bokade en sminkning på kicks och det kostar 650kr inkl konsultation.
    Fixar din kompis nagelförlängning på dig då? Skulle behöva hitta någon som kan hjälpa mig med naglarna oxå nämligen.

• turbovampyria

Jag har långa naglar eller kommer spara. Däremot kan hon också göra nagelförlängning, tror jag.

• MrsT2011

Jag skulle aldrig gambla med något så viktigt som hår & smink på min bröllopsdag. I relation till allt annat i budgeten är det nog den dyraste posten, men det får det vara värt. Det tog mig fem (!!) år att hitta en frisör i Göteborg som jag verkligen litar på, hon är underbar. Som en ren bonus är samma tjej utbildad make up-artist.  Kostnaden blir såhär:
    - Mitt hår, inkl påklädning, konsultation, bubbel etc 2000 kr
    - Mitt smink inkl konsultation 600 kr
    - Tärnans hår 1000 kr
    - Tärnans smink 400 kr

Visst är det sjukt mycket pengar, men för mig är det viktigare att kunna sova gott på natten och vara säker på att jag blir helt nöjd. Att betala för tärnan känns självklart då hon betalade för mig på sitt bröllop.

• lemfi

Pratade med make up store i Karlstad och för en bröllopssminkning tar de 1495 kr och en vanlig sminkning 500 kr.

• loluna

Vi ska gifta oss i Paris i och för sig... Men paket med provsminkning och provfrisyr+ makeup och frisyr på dagen D gick på ca 5000kr...

• MrsT2011
    loluna skrev 2011-02-11 09:19:13 följande:
    Vi ska gifta oss i Paris i och för sig... Men paket med provsminkning och provfrisyr+ makeup och frisyr på dagen D gick på ca 5000kr...
    Oj, är det för en person, alltså endast bruden? Jag har själv bott i Paris i ett år och man vet ju att verksamma i modestaden tar saftigt betalt för allt som har med skönhet att göra, men att det var SÅ dyrt trodde jag inte...
  • loluna
    MrsT2011 skrev 2011-02-11 09:24:28 följande:
    Oj, är det för en person, alltså endast bruden? Jag har själv bott i Paris i ett år och man vet ju att verksamma i modestaden tar saftigt betalt för allt som har med skönhet att göra, men att det var SÅ dyrt trodde jag inte...
    Ja, för en person, men då kommer de hem till en (till hotellet) med alla prylar...för vår del blir det att de kommer kl.6 på morgonen =)
Svar på tråden Make up