• Pepona

Make up

Någon som känner en make up artists eller själv använt någon som frilansar som kan hjälpa till med sminkningen på bröllopsdagen? 

Eller om ni har tips på någon bra salong i stockholm? (allt från huddinge-solna)

Vad kommer ni betala för er sminkning? 

• Svar på tråden Make up
  • Chiara

jag tänker nog försöka få tag på någon väninna som kan göra det åp mig likdant frisyren... jag hoppas på att kunna få lägga allt som allt 1000 kronor eller mindre på smink och hår men det återstår att se om jag lyckas men det är min förhoppning  dock i budget ligger det på 3000 lite drygt inte okej i kostand känner jag!

• Pepona
    Chiara skrev 2011-01-09 21:15:17 följande:
    jag tänker nog försöka få tag på någon väninna som kan göra det åp mig likdant frisyren... jag hoppas på att kunna få lägga allt som allt 1000 kronor eller mindre på smink och hår men det återstår att se om jag lyckas men det är min förhoppning  dock i budget ligger det på 3000 lite drygt inte okej i kostand känner jag!
    Ja, det bästa är ju att få tag på någon man känner som kan hjälpa en med smink och hår. Jag kommer få hjälp med håret men hittar ingen som kan hjälpa mig med sminket..... Så därför är jag ute och jagar nu. Förstår inte att det ska vara så dyrt. Hoppas det går bra för dig! 

Tycker det är så svårt eftersom sminket ska hålla hela dagen.

• Chiara

jag funderar på att göra en lapp och sätta upp på ica och fråga om det finns någon som är amatör som vill tjäna lite extra om ingen i min bekantskap vet någon som kan göra det billigare...
    det är värt ett försök känner jag för jag betalar inte mer än 1000 om jag inte bheöver...
    finns alltid nån som vill tjäna lite extra på sina talanger

• turbovampyria

Jag har fått min kompis till att göra hår och naglar för 1000kr. Har samma problem och känner ingen som kan sminka så jag bokade en tid. Jag bokade en sminkning på kicks och det kostar 650kr inkl konsultation.

• vår2011

På make up store kostar sminkning 500 kr och du får varor för samma summa!! Hade genast valt det alternativet om det fanns på orten där jag bor... Lycka till!

• Chiara

Jo visst de vore väl kul men det blir svårt att hålla sminkningen snygg över natten då vi ska gifta oss en lördag och då är det väldigt svårt att få tid plus att det är svårt att hinna i väg till något sånt skönare att någon är på plats...

• Diamondsandglitters

Där är många makeupartister som tar jätte bra priser, men nu vet jag inte i vilken stad ni ska gifta er! Men kolla runt, där är alltid nya fräscha makeup artister som tar billigt i början av sin karriär. Glad

• Moonchild

Hej!

Jag blev grymt imponerad av en make-up artist som heter Christina och som fixade min kompis för ett par månader sedan. Både hår och make blev grym snyggt och så var hon proffsig, där i tid, svarade snabbt på mail osv.

Man har ju annars hört en del skräckhistorier om make-up artister som kommer sent och är allmänt "svåra". Man har liksom nog med stress på "den stora dagen"

Jag kan varmt rekommendera henne och jag vet att hon tar rimligt betalt också!

Lycka till!

• Moster Stina

Ett tips kan nog också vara att se sig runt på olika tjejer.
    Ser du någon som är ursnygg i sin egen sminkning, beröm henne och fråga om hon vill göra något liknande på dig!

Vist är det kanske bäst om det är någon du känner, men kolla på arbetsplatser, bibliotek, mataffären-överallt!

Svar på tråden Make up