• Brud011

Gör du gelénaglar eller vanlig manikyr?

Har börjat fundera på om jag verkligen ska göra gelénaglar (el liknande) till bröllopet för bara en dag, när jag aldrig gör det annars. Det är så jobbigt sen när man ska ta bort dem... så funderar på hur gör de flesta andra?
    Blir det fint att gå till salong och att de målar och filar naglarna bara, dagen innan? Då borde man också få fina naglar, även vid närbilderna? :)

Hur ska ni andra göra? 

• Svar på tråden Gör du gelénaglar eller vanlig manikyr?
  • jojsan80

Jag ska göra gel.naglar med fransk manikyr :) känns kul att ha riktigt fina naglar den dagen , jag brukar heller aldrig göra såna annars. Vill man göra enkel manikyr bara så tror jag säkert att det blir jättefint också :)

• turbovampyria

Min kompis ska göra manikyr på mig. Hon är jätteduktig på att göra mönster i naglarna exempelvis göra stjärnor i mitten, hjärtan osv. Däremot är jag väldigt orolig om naglarna är ok till den dagen. Mina har förmågan att gå av ganska långt ner när jag sparat dem ett taag. Jag hoppas verkligen jag lyckas hålla dem relativt långa.

• förlovadflicka
    jojsan80 skrev 2011-01-08 21:59:49 följande:
    Jag ska göra gel.naglar med fransk manikyr :) känns kul att ha riktigt fina naglar den dagen , jag brukar heller aldrig göra såna annars. Vill man göra enkel manikyr bara så tror jag säkert att det blir jättefint också :)
    Jag med, har aldrig gått till en manikyrist, ska unna mig det då jag tycker det är jätteviktigt att naglarna ser fräscha och vackra ut :)
  • Brud011
    jojsan80 skrev 2011-01-08 21:59:49 följande:
    jo det är ju det, man vill ju ha så fint som det går :)
    men undrar hur det blir om ett proffs lackar dom liksom med fransk manikyr. det är ju ändå bara en dag....

nån som är nagelterapeut eller vad det heter, som kan tipsa? 
  • förlovadflicka
    Brud011 skrev 2011-01-08 23:14:23 följande:
    jo det är ju det, man vill ju ha så fint som det går :)
    men undrar hur det blir om ett proffs lackar dom liksom med fransk manikyr. det är ju ändå bara en dag....

nån som är nagelterapeut eller vad det heter, som kan tipsa? 
    Vad jag har förstått så behöver man inte oroa sig för att gelén ska skavas och sådär, när man har nagellack är det ju alltid en liten risk ;) Gillar inte den risken :P
  • mrsJR

Jag ska göra vanlig manikyr. Jag gillar inte lösnaglar, tycker det ser så fejk ut. Jag vill se naturlig ut på min bröllopsdag .

• 2011Bride2b

jag ska göra gelnaglar, men ville bara berätta att jag har gjort "vanlig" fransk manikyr på mina egna naglar en gång, här i Irland (det hette file and french polish) och då filades, lackades och smörjdes naglarna och nagelbanden petades ner, de blev jättefina, men tyvärr hörr det knappt en dag innan det började flagna! Kan du inte be att de lägger ett lager med gel över dina egna naglar? Då håller det längre

• Fyrtiotvå
    turbovampyria skrev 2011-01-08 22:36:43 följande:
    Min kompis ska göra manikyr på mig. Hon är jätteduktig på att göra mönster i naglarna exempelvis göra stjärnor i mitten, hjärtan osv. Däremot är jag väldigt orolig om naglarna är ok till den dagen. Mina har förmågan att gå av ganska långt ner när jag sparat dem ett taag. Jag hoppas verkligen jag lyckas hålla dem relativt långa.
    Oftast är anledningen till att naglarna går av att dem helt enkelt är för långa...
    Enklast för dig blir egentligen att se till att inte spara de så långa innan... :D
    Låt de växa sista två veckorna max... Fram tills dess kan du ha dem bara lite lagom långa bara o fila lite varje dag så de inte blir för långa... 
    Då är inte risken att de går av så stor.. :D 

Till TS...
    Vill du inte göra permanent fransk med gelé så går det mycket bra att få lackad fransk manikyr på salong.. Kostar någon hundring.. Beroende på salong och så...
    Det håller självklart inte lika bra men borde hålla några dagar minst.. Det handlar ju lite om vad man gör med sina egna händer... nagellack håller inte bra om man tex diskar mycket för hand osv då ens naglar blir mjuka av vatten men det blir inte nagellacket,. ;) 

Lycka till... :D

• impegno di nozze

Jag har alltid gelenaglar. Därför tror jag att jag ska ta bort dem och ha korta naglar med ett ljust lack på bröllopsdagen. Det är ju superfint och min personliga åsikt är att det passar bäst då det är bröllop.

• S2011

mina naglar brukar hålla sig långa och fina av sig själva.
    konsekvens: jag bryr mig i princip aldrig om dem.

funderade på det här med naglar och bröllopet... kom fram till att eventuellt slänger jag på ett genomskinligt lack.

jag gillar inte när andra håller på och pillar och fixar, därför känns det också otroligt onödigt att slänga ut flera hundra på att sitta och gnissla tänder när nån okänd människa ska hålla på och pilla med mina naglar som egentligen inte är så mycket att pilla med.

• Ocean Bride

Att bygga naglar, vare sig det är gelé, acryl eller annat för en dag tycker jag nog är onödigt både ekonomiskt och för naglarna efteråt. Det blir alltid lite slitage på naglarna när gelén eller acrylen ska tas bort.

Att gå till en nagelteknolog och göra en manikyt och sedan be dem att med nagellack göra en fransk manikyr eller liknande är nog det bästa.

Om du klarar att spara lite på dina egna naglar så kan en nagelteknolog genom en manikyr göra dem super! Genom att fräsha upp nageln, göra ordning nagelbanden mm kommer naglarna och händerna se friska och frächa ut!!

Om du gör manikyren dagen innan och låter bli att diska och greja så kommer det att hålla sig fin fint till bröllopet.  =)  Att göra gelé/acryl naglar (även om du inte förlänger dem) några dagar innan bröllopet kan bli lite obekvämt. För många kunder tar det några dagar för innan de vänjer sig och de tycker att det kan vara mkt jobbigt att inte ha "det som vanligt" när det ska ordnas med lokaler och sista pyntet...
    Oj vad långt det blev.. Men i alla fall..

Lycka till!!

• Brud011
    Ocean Bride skrev 2011-01-09 20:02:34 följande:
    Att bygga naglar, vare sig det är gelé, acryl eller annat för en dag tycker jag nog är onödigt både ekonomiskt och för naglarna efteråt. Det blir alltid lite slitage på naglarna när gelén eller acrylen ska tas bort.

Att gå till en nagelteknolog och göra en manikyt och sedan be dem att med nagellack göra en fransk manikyr eller liknande är nog det bästa.

Om du klarar att spara lite på dina egna naglar så kan en nagelteknolog genom en manikyr göra dem super! Genom att fräsha upp nageln, göra ordning nagelbanden mm kommer naglarna och händerna se friska och frächa ut!!

Om du gör manikyren dagen innan och låter bli att diska och greja så kommer det att hålla sig fin fint till bröllopet.  =)  Att göra gelé/acryl naglar (även om du inte förlänger dem) några dagar innan bröllopet kan bli lite obekvämt. För många kunder tar det några dagar för innan de vänjer sig och de tycker att det kan vara mkt jobbigt att inte ha "det som vanligt" när det ska ordnas med lokaler och sista pyntet...
    Oj vad långt det blev.. Men i alla fall..

Lycka till!!
    hej!

tack för det bra svaret :) låter nästan som du jobbar med naglar? :)

Jag har starka och bra naglar, och jag biter inte på dem. så därför kanske jag kör på att gå dagen innan och få dom lackade, som sagt så borde ju det hålla! Det gör det ju t o m när man målar hemma med flera lager plus topplack.  jag har inga problem att få långa naglar så det lutar åt att det blir så.

Tack för alla svar!
  • Brud011
    förlovadflicka skrev 2011-01-08 23:15:42 följande:
    Vad jag har förstått så behöver man inte oroa sig för att gelén ska skavas och sådär, när man har nagellack är det ju alltid en liten risk ;) Gillar inte den risken :P
    njae fast om man går och får lackat av ett proffs med fransk manikyr eller nåt, dagen innan så borde det hålla bra. Det gör det ju när man målar hemma också, flera dagar, iaf på mig :)
  • Sebastiána

Jag har långa egna naglar... har inte bestämt hur jag ska lacka dem, men det lutar åt något neutralt. Jag har ofta knallröda naglar så ljusrosa känns bättre på bröllopsdagen.

• Ocean Bride
    Brud011 skrev 2011-01-09 21:55:17 följande:
    hej!

tack för det bra svaret :) låter nästan som du jobbar med naglar? :)

Jag har starka och bra naglar, och jag biter inte på dem. så därför kanske jag kör på att gå dagen innan och få dom lackade, som sagt så borde ju det hålla! Det gör det ju t o m när man målar hemma med flera lager plus topplack.  jag har inga problem att få långa naglar så det lutar åt att det blir så.

Tack för alla svar!
    Då tycker jag absolut att du bara ska göra en manikyr och få dem lackade så som du vill =)
    Jag har arbetat som nagelteknolog och har det numer bara som hobby =)
    Lycka till!
  • TheD

Jag har gort fakenaglar många gånger. När jag bodde i USA gjorde jag det hela tiden dvs jag "gjorde påfyllningar" men det var så mycket billiagre där också än i Sverige! Så här har jag gjort det en gång men kommer naturligtvis göra det för bröllopet! :D

Naglar håller LÄNGE!! Egentligen ska man inte ta av dem själv men det har jag gjort hrm...

Svar på tråden Gör du gelénaglar eller vanlig manikyr?