turbovampyria skrev 2011-01-08 22:36:43 följande:
Min kompis ska göra manikyr på mig. Hon är jätteduktig på att göra mönster i naglarna exempelvis göra stjärnor i mitten, hjärtan osv. Däremot är jag väldigt orolig om naglarna är ok till den dagen. Mina har förmågan att gå av ganska långt ner när jag sparat dem ett taag. Jag hoppas verkligen jag lyckas hålla dem relativt långa.
Oftast är anledningen till att naglarna går av att dem helt enkelt är för långa...
Enklast för dig blir egentligen att se till att inte spara de så långa innan... :D
Låt de växa sista två veckorna max... Fram tills dess kan du ha dem bara lite lagom långa bara o fila lite varje dag så de inte blir för långa...
Då är inte risken att de går av så stor.. :D
Till TS...
Vill du inte göra permanent fransk med gelé så går det mycket bra att få lackad fransk manikyr på salong.. Kostar någon hundring.. Beroende på salong och så...
Det håller självklart inte lika bra men borde hålla några dagar minst.. Det handlar ju lite om vad man gör med sina egna händer... nagellack håller inte bra om man tex diskar mycket för hand osv då ens naglar blir mjuka av vatten men det blir inte nagellacket,. ;)
Lycka till... :D