• JulyBrud

catering i skåne (malmö/lund/ystad trakten)???

Ja, då sitter man på en ö ute i atlanten och försöker luska ut vart man ska få tag på huvudrätten till sin fest som hålls ute på skånska-vischan... Trodde inte det skulle vara lätt, men trodde inte heller det skulle vara så här svårt! Skriver man "catering skåne" eller liknande på google får man upp några få alternativ, men det måste ju finnas fler??? och det måste ju finnas några som inte kostar skjortan, är man hundra gäster så borde dom väl vara intresserade trots att det bara gäller just huvudrätten utan att för den sakens skull ta 250:-/tallrik för att det ska löna sig? Vi hade väl tänkt oss mer 150:-/person. Är jag ute och cyklar med vad som är rimliga priser? eller har alla cateringfirmor jätte bra med jobb nu för tiden och kan ta väl tilltagna priser?

Låter kanske lite frustrerad, men det för att jag är det :) Så är det nån som har lite catering tips & lite kunskap om vad som är rimliga priser för en god kötträtt så vore jag jätte tacksam!

• Svar på tråden catering i skåne (malmö/lund/ystad trakten)???
  • JulyBrud

ps. hur mánga gäster ska ni ha?

• FruFiddeli

Härligt med slotts bröllop =). Visst låter vildsvin också jätte gott! Det ända som tillkommer är transport till Ystad kosta det 400 inom lund 200 tror jag, stod på hemsidan. Priset ska inkludera allt, man får maten i värmeboxar. Har också bara mailat honom än så länge, fick nys om dom i onsdags. De var väldigt snabba med att svara. 

Vi gifter oss den 23 Juli i Bjäresjö kyka sen har vi festen på erikslunds bygdegård. Vi kommer bjuda 85 pers, sen får vi se hur många som kommer =). Hur många blir ni?

• JulyBrud

Åh, det låter verkligen bra, hoppas på att dom kan vårat datum också!

Vi bjuder 95-100, gästlistan är nääästan spikad, men oooo så svårt det är! (skickar inbjudningarna förhoppningsvis nästa vecka, börjar bli i senaste laget tycker jag, det är ju nu folk börjar planera sina semestrar osv)

Bjäresjökyrka är verkligen jättefin (svag för naturfärgadstenfasad) jag var helt kär i den så vi var och tittade på den, men då var den under renovering, och sen fick Lunds domkyrka starkaste reaktionen (alltså, en reaktion överhuvudtaget) av kyrkorna vi tittade på, fästmannen sa med eftertryck; coool! ...haha...

• FruFiddeli

Ja vi får hålla tummarna!

Visst är det svårt med vem man ska bjuda, vi ville ha det ganska litet från början men sen drar det ju iväg när man börjar räkna... Vi ska också få iväg inbjudningarna nästa vecka tänkte vi, håller på med dem för fullt!

Vi ville ha en kyrka som låg nära festlokalen så fick vi tipset om Bjäresjö och blev jätte glatt överraskade, har dock inte varit inne i den, bara sett bilder men det blir säkert bra. den var som sagt under renovering när vi tittade också, men den ska vara färdig nu=).

• FruFiddeli

Var inne och tittade på jordberga slott, wow vilket ställe!! Har aldrig varit där eller hört om det tidigare, Ni kommer få ett fantastiskt fint bröllop!!

• JulyBrud

Ja, hoppas på det :) vi kommer inte vara inne i själva slottet dock (privatägt, så dom som hyr ut festlokalen bor själva där) utan i det gamla herrskapsstallet, jäääätte mysigt! Hela "gården" har en lite gammaldags mysig feel...

Nu va jag precis inne och kollade på er festlokal, känner igen den! Jag har varit på bröllop där som min syster dekorerade, jäääätte mysigt blev det, kommer blir jätte bra!

• FruFiddeli

Det låter ju ännu mysigare att vara i herrskapsstallet, kan tänka att hela miljön ger en mysig känsla ja.

vad kul att du varit på Erikslund, hur dekorerade hon? Ska ni ha något speciellt tema? Vi ska ha färgtema vitt, svart grönt (lime/ljusgrön aktigt) och grått. 

• Smy

Vi ska också ha vår fest på Jordberga, det är så fint där. HÅller på att leta catering, fick några tips av ägaren till slottet som vi ska kolla upp men jag tar gärna emot fler tips!

• JulyBrud

vad roligt :) när blir det? har inte så många tips än, letar för fullt, men den FruFiddeli rekomenderar verkar riktigt bra och prisvärd, hoppas på ett positivt svar från dom så att dom kan vårt datum!

• Smy

4 juni blir det!! Så nu börjar det bli bråttom att bestämma sig för maten...

• Lindahl

Vi ordnade vår mat från www.alla-tiders-catering.se

och vi blev inte besvikna....helt underbaar mat till helt ok priser.... dom finns i malmö och vad jag kunde utläsa av deras hemsida så kunde dom även ställa upp med personal...

Rekommenderar dom varmt!!!!!

• FruFiddeli
    Smy skrev 2011-01-29 08:37:09 följande:
    Kan de ordna med porslin och servering också?

www.romelebygdenscatering.se/news_1.html.
    Servering kan de ordna med iaf, räknar 20 pers på en serveringspersonal och ev någon i köket, priset vet jag inte. Porslin vet jag inte heller om de kan fixa, men ring eller maila dem.
Svar på tråden catering i skåne (malmö/lund/ystad trakten)???