• Emblas Mamma
    Äldre 5 Jan 19:09
    6619 visningar
    36 svar
    36
    6619

    Tycker det är så jobbigt ibland, vad skulle ni göra om ni var oense om framtiden?

    Jag tror jag har tagit upp detta innan i ett forum,
    men jag vet inte riktigt..
    Jag och min sambo är lite oense om framtiden ibland, det känns som om det är svärföräldrarna som "tvingar" honom att vilja vissa grejer. Sen när han pratar med mig så vill han samma sak som jag vill men ibland när vi är hos svärisarna så håller han med dom lite halvt om halvt.
    Tycke det är så jobbigt!

    Vil lveta vad ni skulle gjort i detta fallet:

    Min sambos mormor och morfar närmar sig 90 år och är ganska skröpliga, tyvärr :/
    Dom bor på en stor gård med skog till och min svärmor har tydligen lovat dom att aldrig sälja stället.
    Min sambo har en bror som inte längre vill ha stället och flytta till stan. Nu försöker svärföräldrarna TVINGA oss att köpa huset när morföräldrarna inte finns (vilket kan bli när som helst).

    Jag har alltid velat ha ett stort hus och en fin tomt med kanske någon ladugård. Men saken hr till den att jag och sambon gärna vill bygga oss ett hus då vi har varit och pratat med säljare och gjort en ordentlig budget. Vi planerar att bygga om ca.5 år då jag har hunnit jobba några år och vi har sparat en större summa.
    Detta är VÅR högsta dröm men nu försöker svärföräldrarna tvinga på oss detta huset.

    Vilket jag inte vill.
    Men ibland vill sambon och ibland inte. Det blir ju klart billigare på ett sätt då det är massa utehus och mark till.
    Men till de negativa sakerna:

    - jag kommer få köra 7 mil varje dag om jag vill jobba på sjukhuset i början. Och sen vill jag gärna jobba kvar i staden och inte i en pytteliten by med kanske bara ett par jobb lediga till mig.

    - min sambo måste byta jobb så vi kan skjutsa våra barn till dagiset som vi kommer tillhöra, annars blir det flera mils omväg och jag kan ju inte alltid hämta och lämna. (vi vill ju ha fler barn). Och det känns osäkert att byta jobb när man nu trivs bra och har jobbat i mer än 10 år.

    -  Vår dotter kommer tvingas byta dagis/skola och det vill jag absolut inte då vi har det bästa som finns. Den nya skolan ligger bara några meter från en jättestor väg med endast stängsel emellan. Ser inte alls trevlig ut.

    - Vi kommer ha 1,5 mil att köra på pytteliten GRUSVÄG varje dag enkel väg vart vi än åker.

    - Jga kommer komma ännu längre bort från mina kompisar och de mammor jag lärt känna

    Alltså jag bara orkar inte! Vi bor ganska långt ute i ingenstans just nu och jag trivs väldigt bra. men vi bor också ganska nära en stor väg så vi har ju förbindelse med både bussar och annat! Vem fan vill ligga och köra 7 mil varje dag för att ta sig till jobbet!? Och 3 mil grusväg som kanske inte ens är skottad på vintern!?

    Varför tjatar svärföräldrarna på oss?!?!??! Vi lär ju ändå få betala minst 1,5 miljoner för ett hus som vi ändå kommer vilja TOTALrenovera! Är det inte då bättre att lägga 2 miljoner på ett hus som vi VERKLIGEN vill ha!?
    man vill ju inte ångra sig när det gäller ens framtida hem.

    Jag r bara så rädd att min sambo ska falla för svärföräldrarnas tjat :( jag blir så deppad och orolig!
    Jag försöker förklara att han nog kan ha en liten traktor om han vill ändå utanför VÅRT hus som VI vill bygga..
    Hur ska jag argumentera?
    Känns så jobbigt just nu, vill verkligen inte ha en framtid med jättehöga lån i ett hus jag inte vill bo i - längst ut i ödemarken man bara kan komma!

    Vad hade ni gjort? :(


  • Svar på tråden Tycker det är så jobbigt ibland, vad skulle ni göra om ni var oense om framtiden?
  • Emblas Mamma
    Äldre 5 Jan 19:19
    #2
    ClaraH skrev 2011-01-05 19:16:31 följande:
    Jag tycker att du har redan alla argument där. Svärisarna tycker säkert att det varit jättebra att bor där de bor och vill att ni ska ha det lika bra. Men det är deras dröm. Ni har er egen dröm och ni verkar ha alla möjliga skäl till att hålla den. Det enda är ju att prata med varandra ordentligt. Finns inget annat ankelt sätt som jag ser det.
    Ja! Jag har sagt till svärisarna att DOM kan ju flytta dit istället! Men dom har tydligen redan sitt drömhus precis vid sjön, men jag fattar inte hur dom tänker!
    Dom kan ju inte bara ha råd att behålla två stora hus och mark!? Tycker dom ska sälja! För säljer inte dom huset så kommer vi göra det när dom inte finns längre,
    jag menar: man har ju faktiskt sitt EGET hus också och där vill man ju bo. Man vill ju inte flytta runt hela tiden! Om ingen skulle sälja sina föäldrars hus så skulle ju släkten äga tiotals hus till slut!
    Det är inte ens svärisarnas föräldrarhem så jag förstår inte varför dom ska vara så envisa.. :/
  • Emblas Mamma
    Äldre 5 Jan 19:19
    #3

    men jag känner mig mest otacksam hela tiden så jag ville mest veta om ni skulle gjort det..
    usch! känner mig lite elak och så.. men man vill ju inte bara bli en ensling.. inte helt och hållet i alla fall!


  • Emblas Mamma
    Äldre 5 Jan 19:27
    #5
    1700tal skrev 2011-01-05 19:24:10 följande:
    Var bestämd redan från början . "Tack för erbjudandet. Jättetrevligt av er att tänka på oss men nej tack, vi har andra planer!" Är det inte rätt hus för er så ÄR det inte...

    Om det är så viktigt kan väl du föreslå din svärmor att hon tar över stället. Fattade det som att det var hans mormor och morfar som bor där idag?
    Ja det är min sambos mormor och morfar:)
    Jag vill gärna tacka nej och jag har gjort det med - därför det är lite spänd mellan mig och svärisarna nu för dom tycker jag är otacksam..
    Men sambon velar ju" jag vet faktiskt inte vad han vill ibland - eller är han bara rädd för föräldrarna? :O
    Men någon gång på fyllan har han sagt att han gärna vill ta över huset.
    Vad gör man då? Jag vill faktiskt inte för mitt liv flyta dit och jag blir mer och mer emot ju mer jag tänker på det.

    Tror ni han lämnar mig hellre och tar huset?
    Självklart är det ju inget man hoppas på men tanken har faktiskt slagit mig nu.. Man vet ju aldrig hur han tänker i framtiden..
  • Emblas Mamma
    Äldre 5 Jan 19:37
    #10

    Åh vad glad jag blir av era svar!
    Känner mig ganska otacksam på ett sätt, svärföräldrarna skulle ju självklart erbjuda oss huset mycket billigare och hjälpa oss med massa annat - men jag tycker faktiskt att dom kan göra det med vilket hus vi än väljer, om dom vill att vi ska vara lyckliga så tycker jag dom ska låta oss välja var vi vill bo:)

    Det med att hyra ut har jag faktiskt föreslagit till svärmor, och hon har faktiskt tänkt lite på det tror jag. Men jag tror att hon tror att hon nog ska kunna övertala oss.

    Jag tycker det känns lit ejobbigt om min sambo är nere där själv ibland, jag får för mig att dom smider planer mot mig - ja det är jättelöjligt verkligen! haha men kan inte låta bli att tänka så..

    Nej, jag vill gärna bo på landet med massa kor och annat vad det nu finns här, men man behöver ju inte vara dum och bosätta sig längst ut i skogen för det.. :) Kanske om jag bara vore hemmafru och inte gjorde annat än att gå hema - men det är ju ingen möjlighet så nej :)


  • Emblas Mamma
    Äldre 6 Jan 14:43
    #13
    turbovampyria skrev 2011-01-06 14:28:00 följande:
    Strunta i vad de tycker följ era egna drömma istället. Men varför får ni köpa det i så fall. Blir inte huset arvegods? Då är ni inte otacksamma om ni säger nej till att köpa det. Det är väl stor skillnad om ni hade fått det.
    Det blir ju svärföräldrarnas arvegods men dom måste betala hälften eftersom dom tänker köpa ut en bror - dom har bara en att köpa ut. men med så mycket skog och sånt så blir det ganska dyrt.
    Jag tycker det är rätt dumt av dom att bara köpa huset och sen bara ha det och ingen tar hand om det!?

    Även om dom hyr ut det så undrar jag vad dom väntar på!?

    Vi ill ha VÅRT eget hus, eller iallafall jag eftersom jag blir osäker nu, men jag menar, vad händer om 20-30 år när sväisarna dör1? Tror dom på allvar att vi tänker fortsätta att behålla deras hus + deras föräldrars hus + vårt eget!?
    Fattar inte vilka banor dom tänker i ibland och det gör mig bara så irriterad att dom försöker tvinga på oss ett hus vi inte vill ha! :(
  • Emblas Mamma
    Äldre 6 Jan 14:44
    #14

    Jag hoppas verkligen min sambo väljer mig framför huset direkt - jag vill verkligen inte bråka om det.

    JAg kom och tänka på det när jag körde hem idag, vi har ett par km på grusvägen som INGEN hade skottat. JAg körde nästan av diket några gånger och kom med nöd och näppe hem! Min sambo kan väl inte mena att han vill flytta ytterligare en mil in på denna grusväg!?
    :/


  • Emblas Mamma
    Äldre 6 Jan 14:54
    #16
    förlovadflicka skrev 2011-01-06 14:48:56 följande:
    Tycker det låter väldigt billigt att bygga hus och ladugård och dessutom tomt för 2 miljoner eller har jag fel? 
    haha nej! Huset kommer gå på 1,8 miljoner :)
    Vi har mycket mark som både pappa och min mormor äger så vi får en tomt gratis om vi vill bygga!
    En ladugård ska vi inte ha, men ett hönshus och kanske en liten stia - men det behöver man ju inte ha de första åren!

    Två miljoner säger jag bara ifall att vi räknat fel, men vi har både kollat med byggfirmor, banken och en säljare så det kan inte vara så mycket vi missat. men för säkerhets skull räknar vi med den summan!
  • Emblas Mamma
    Äldre 6 Jan 14:56
    #17
    förlovadflicka skrev 2011-01-06 14:48:56 följande:
    Tycker det låter väldigt billigt att bygga hus och ladugård och dessutom tomt för 2 miljoner eller har jag fel? 
    Sen beror det på VAR man bygger med. Mitt inne i stan så kan man få det billigt! Där ingår vatten och el och massa annat som inte ingår ute på landsbygden. (iaf den staden där vi bor, dom erbjuder mycket för att dra folk dit(
    Oc självklart beror det på vad huset kostar från början!
    Det finns ju mycket billigare hus än andra.
    Vårt kostar 820.000 kr utan montering!
  • Emblas Mamma
    Äldre 6 Jan 15:03
    #19
    oh yeah skrev 2011-01-06 14:58:32 följande:

    Hej hej, jag tycker att du ska stå på dig & verkligen diskutera igenom detta ordentligt med din kille.


    Han måste bestämma sig för vad han tycker om saker och ting & sedan stå fast vid detta,
    jättejobbigt om han velar beroende på vilket sammanhang ni är i,
    jag vet att det kan vara svårt att "stå emot" sina föräldrar i saker och gärna vilja vara till lags,
    men det handlar om mycket pengar och ett val som påverkar eran framtid stort,
    så det viktiga är först och främst att du & din kille är överrens,
    sedan kan ni fightas mot omvärlden som ett starkt team!

    Hoppas att allt blr bra! {#emotions_dlg.flower}


    Håller med:) Hoppas verkligen min sambo tar sitt förnuft till fånga!
    Ja, jag lägger hellre massa pengar på något som jag verkligen VILL! Och inte något som jag kommer ångra och ha skulder för i framtiden. No way!
    Hoppas min sambo tar det lika bra som jag. Jag ber typ till gud varje dag (inte bokstavligen) att hans morföräldrar ska LEVA! LEVA! LEVA! I minst 10 år till så vi kan fixa vårt eget hus och att vi sen inte kan ångra oss och bli tvingade! :)
  • Emblas Mamma
    Äldre 6 Jan 15:21
    #21
    emeklund skrev 2011-01-06 15:17:30 följande:
    Tror som många tidigare har kommenterat att det bästa är att prata med honom... för istället för att han kommer lämna dig är risken att du kommer vantrivas så pass mycket i det huset att det kommer skapa massa bråk och slit på erat förhållande att du till sist lämmnar honom..

    Du uttrycker så tydligt här på forumet att du inte vill bo där och det måste han få veta, annars kommer du bli olyckligt.. Och nej du ska inte känna dig otacksamm, svärföräldra, och föräldrar med för den delen, har en tendes att vilja väl, men det är inte alltid det blir till det bästa för en själv.. Det finns en risk att de kommer bli sårade, men först och främst måste du tänka på din egen lycka, och hur du vill att framtiden ska se ut för att du och erat förhållande ska må bra...

    Om det känns jobbigt att prata om det, eller svårt att få fram orden när du pratat med din man, skriv ner ALLT du tycker och tänker om det här i ett brev istället, och låt honom läsa det. Då kan han i lugn och ro se din tankar utan att direkt behöva gå in i försvarställning..

    Kan ibland vara mycket lättare att öppna upp sig när man inte behöver titta personen i fråga i ögonen..

    Hoppas det löser sig!
    Tack för svaret!
    Ja jag måst esjälvklart prata med min sambo om det ordentligt! Ibland har vi pratat lite löst om det, och det är nästn så jag drar mig för att säga det ordentligt nu hur jag vill ha det, väntar bara på att jag vet inte..

    Man tänker ju att så länge dom lever så kan vi ju ändå inte flytta in och då behöver vi inte ta samtalet heller.. Men visst är det nog bättre att berätta innan.
    Men han vet att jag ändå inte vill köpa eller bygga ett hus innan jag gått färdigt min utbildning, och kanske vidareutbildat mig med.
    Jag tänker ju som så att man har ett enormt lån sen och då kanske man inte har råd att vidareutbilda sig och jag vill gärna göra det. Sen får man ju bättre lön med. Man få lön för mödan så att säga!

    Och svärföräldrarna är jättesvåra att prata med ibland tycker jag.. Dom dricker ganska ofta och ibland lite för mycket och då vill jag inte tala med dom.. Do mblir så otrevliga om man börjar sätta emot just då.. Jobbigt :(

    Men jag ska försöka prata med min sambo.. Väntar bara lite på ett bra tillfälle så vi kommer in på ämnet så att säga..
  • Emblas Mamma
    Äldre 7 Jan 06:10
    #23

    Självklart är det kärlek mellan oss och jag TROR inte sambon skulle lämna mig för just huset. Jag är bara rädd att  han ska börja bråka med mig eftersom svärmor säkerligen kommer börja bråka om det här. Ibland är det svårt vilken sida man ska stå på..
    Men jag frågade honom igår rent allmänt om han skulle lämna mig för ett hus om vi var oense om var vi skulle bo.. haha :) Han sa att han aldrig skulle göra det.
    Sen pratade vi lite om var vi ville bo i framtiden. Och underligt nog säger han att han vill bo NÄRMARE staden..
    Ja, då anske jag kan pusta ut lite iallafall?

    Men alltså det blir inte roligt attberätta för svärmor. Hon har verkligen blivit en riktig (förlåt) Ragata!
    Igår hll jag på att bli skogstokig på henne...
    ååh varför har jag fått en sån jobbig svärmor!?!? :/ Hon var inte alls sån här innan.. Jag tror hon mår dåligt över sitt liv på något sätt men det är ändå ingen ursäkt..
    Igår var hon SKITJOBBIG!

    Vi var där på middag och helt plötsligt säger hon:
    - Gud vad jobbigt det är att min son aldrig får vara ledig (min sambo)
    - Vad menar du? Han har ju varit ledig i nästan 3 veckor nu!?
    - Ja, men han måste ju passa Embla hela tiden, då är man ju inte ledig! Det är så synd om honom!

    Alltså vad är det med den JÄVLA skatan!?!
    Själv är jag bara ledig 6 dagar vid jul och knappt det - jag har nämligen praktik samtidigt som jag jobbade 2 dagar vid nyår för att få in pengar till våra dyra elräkningar. Vad fan menar hon egentligen? Att jag är iväg och latar mig!? Att jag gör ingenting och bara har det skönt? Sen är min sambo hemma och har det så jobbigt!?
    Tror jag knappast. Embla har varit jättesnäll hela veckan jag varit iväg nu, hon har sovit två timmar varje eftermiddag och jag har dessutom kommit HEM klockan 13-14 varje dag för jag har fått sluta tidigare!
    Då anser hon att jag bara kommer hem och lägger mig på soffan!?
    Jag blir så JÄVLA förbannad på sånt..
    Hur hade ni reagerat?

    Kan säga att hon sa PRECIS samma sak i somras! Då jag sommarjobbade 9 veckor för att skrapa ihop lite pengar då jag inte får studiemedel under dessa månader.
    Hon tyckte det var fel av mig att jobba.
    MEN, jag var ledig två veckor MINST på sommaren, kanske lite till. Jag jobbade bara 75% och DESSUTOM såg jag många gånger till att skaffa barnvakt till vår dotter så min sambo skulle få vara lite ifred ibland.
    Jag blir bara så trött på svärmor! Då kan ju hon ställa upp och vara barnvakt om hon "tycker så synd" om sin son! Men det gör hon aldrig för hon "har det bara så jobbigt"..!

    "Min man var minsann ALDRIG hemma och jag fick minsann ALLTID ta ungarna när dom skrek"
    JAHA!?
    Så därför är det inte bra att tiderna förändras?
    Surkärring. Varför ska man ens ta upp en sån här grej!?

    En annan grej igår jag blev väldigt sur över var att jag och min dotter satt och ritade elefanter,
    då sa jag på SKOJ till Embla:
    "Du vet väl att man kan rida på en elefant? :) Men det är nog bättre du lär dig rida på en häst sen"
    Då utbrister svärmor med hög och irriterad röst:
    OCH VEM FAN SKA TA HAND OM DEN!?!?

    Då påpekar jag att för det första skojade jag, för det andra kanske Embla vill börja ridskola om några år och då behöver man inte skaffa någon häst och för det tredje så KAN man hjälpa till med en annans häst när man blir större OM man nu får det intresset.
    TRAMS! DET ÄR BARA EN JÄVLA MASSA SKIT! DET VET JAG!

    JAg bara blir så ledsen och förbannad. Vad är det egentligen för fel på svärmor?
    Man kan ju inte föra ett normalt samtal?
    Nej, vår dotter får inte gå på ridskola, hon får inte göra si och så, för det bestämmer hon tydligen!
    Jag tycker hon ska få göra som hon vill när tiden kommer.
    fattar inte vad svärmor håller på att bråka omhela tiden!
    Fan alltså. Jag ville verkligen säga till henne att hålla klaffen igår men jag försökte hålla god min ändå och vara lugn. Vill inte sjunka till hennes nivå!

    Vad tror ni, är min svärmor sinnessjuk eller vad fan är det med henne!?
    Jag håller snart på att bli tokig och jag träffar ALDRIG dom längre. Jag går aldrig di själv och till och med min sambo har nu märkt att jag inte vill åka dit alls.
    Nä, varför skulle jag vilja det? Varför skulle jag vilja hälsa på henne? Finns snart inte en anledning..


  • Emblas Mamma
    Äldre 8 Jan 08:05
    #26

    Nej hon är väl inte sinnessjuk, hehe, det var att ta i:)
    Men jag var så förbannad igår och hade drömt om det hela natten..

    Men jag ska försöka att bara hålla mig borta från henne så mycket det bara går.
    Precis som hennes andra son m. familj gör - jag börjar förstå varför dom inte vill ha och göra med svärmor.
    det är inte alls svårt att förstå!

    Jag får väl träffa henne ochhålla minen när det är nödvändigt men jag kommer inte att gå dit helt självmant och uppriktigt igen. never.

    Kan bara påpeka att "min stackars sambo" fick en lång sovmorgon idag fastän det är jag som varit uppe tidigast hela veckan och fått gå till jobbet. Visst är det jättesynd om honom? :)


  • Emblas Mamma
    Äldre 10 Jan 18:21
    #30
    Fårävvör skrev 2011-01-10 18:17:27 följande:
    Ursäkta men jag kan inte låta bli att störa mig på människor som menar att en person kan vara barnvakt åt sitt eget barn!!! Tror hon att du alltid tar hand om er dotter normalt sett och sambon bara hoppar in när det behövs?

    Angående huset, se till att ni pratar igenom själva vad NI vill innan svärisarna har chans att ta upp det igen. Man behöver ha en enad front!
    Nej erkänn irriterade? Bara för att man är mamma betyder det inte att man inte måste ha en liten stund för sig själv ibland.

    Ja, jag måste tala med sambon, har inte riktigt gjort det än.. Känns så konstigt att föra det på tal nu när et var litet tag sen sist. Jag står i valet och kvalet.. Vill ju inte att vi ska bli på dåligt humör nu heller när vi är så lyckliga..
    Tänker så det knakar på hur jag ska börja prata om det! Det bästa vore om sambon själv sa något..
  • Emblas Mamma
    Äldre 11 Jan 07:53
    #34
    Houdini skrev 2011-01-11 07:15:26 följande:
    Nu kommer jag låta som jag har något emot dig personligen men men

    När jag läser igenom alla dina inlägg här slås jag av främst en sak, JAG JAG JAG vill inte jag vill detta osc.

    Din sambo kanske helst av allt vill ta över morföräldrarnas gård men det vill du inte höraoch därför är det svärmor som sätter griller i huvudet på honom.

    Och om du visar samma inställning till honom och gården som du gör i tråden är det inte så jäkla lätt för din sambo att säga ärligt vad HAN vill.

    Även om man har planerat en sak kan förutsättningarna ändras och man själv med dom ju det kan ju vara det som hänt med din sambo. Du lät ju inte lite föraktfull när du skrev det om traktorn.

    Tänk om din sambo har haft en dröm om att ta över den gården men aldrig trott på att de ska kunna hända, och nu har han chansen.

    Det jag egentligen undrar är varför det är självklart att dina önskningar ska gå först och inte hans.

    Och bor man så med en grusväh så sköter man ju snöröjningen själv. för oftast är det ju ens egen väg
    Ja, jag tar det personligt för du är alltid så jävla bitsk mot mig hela jävla tiden. i varenda jävla inlägg!

    Du vet ju ingenting om mig eller hur? Du bara antar att kag storbråar om detta med min svärmor och sambo varje jävla dag?
    Nej, jag håller tyst om det, jag har bara EN gång påpekat att jag faktiskt inte skulle vilja bo 4 mil från mitt jobb och 2 mil in på en liten grusväg - som NEJ inte är våran!
    Min sambo HÖLL MED MIG på den fronten, men ibland så drömmer han om att bo på en gårt och då tänker han på den!

    Men h nvill lika väl som jag bygga ett hus - DET ÄR HANS IDÈ!

    Så sluta med dina jävla teori om hur jag hunsar min sambo för det gör jag då rakt inte!
    svara inte mer på mina inlägg om du ska ta dig ton mot mig och tro att du känner mig när du absolut inte gör det.

    Du kanske tycker det är rätt av svärmor att trycka ner mig med?`Och fastän jag inte säger emot henne?
    Eller ja just det - egentligen är det ju jag som slår min svärmor i smyg - det kanske du med vill ha fram?
  • Emblas Mamma
    Äldre 11 Jan 07:56
    #35

    Och du menar kanske att jag ska göra min svärmor till viljes och flytta in på gården för hennes skull och betala 1,5 miljoner för det och kanske mer? Och sen leva där och egentligen hata det?
    Vi bor ganska långt in på landsbygden redan nu och min sambo tycker ibland att det är SKITJOBBIGT! Det är en av anledningarna till att jag inte vill flytta - för att han skulle få det ÄNNU mer jobbigt med snöskottning och senare kvällar när det är de han klagar på redan nu!

    Ibland måste man tänka lite logiskt med!

    Och jag är INTE ALLS föraktfull när jag skriver om att han kan få ha en liten traktor - jag menar allvar, det är klart han KAN FÅ DET!
    Du tolkar ju bara fel. Men det ska jag be om ursäkt för!?


  • Emblas Mamma
    Äldre 11 Jan 08:22
    #36
    jojjo in love skrev 2011-01-10 11:03:55 följande:
    en mycket jobbig situation.. jag sloga dock av en tanke. din svärmor har förmodligen alltid fått höra att huset ska stanna i familjen. då din svärmor inte vill ha det har hon kommit på denna "fantastiska" lösning, att NI kan ta det! alla nöjda! utom ni... hon tycker nog att det är jobbigt att känna pressen från sina föräldrar, men förstår hon att hon gör samma sak mot er nu?
    Det är säkert som du skriver! Förstår henne på den fronten men jag tycker fortfarande inte det är okej att bli arg om vi inte vill:)
    Både min pappa och min mormor äger en gård utöver sitt eget hus och tänker så småningom sälja - med tungt hjärta såklart. Dom har faktiskt aldrig tvingat oss till att köpa.. Dom har däremot sagt att vi gärna får, men skrattar bara bort det när vi säger att vi troligen inte är intresserade:)
Svar på tråden Tycker det är så jobbigt ibland, vad skulle ni göra om ni var oense om framtiden?