• 1700tal

Vad tycker ni man kan ha för halsband till denna enärmade halsringning?

Eller är halsband överflödigt och onödigt? Blir det för mkt?

Hade från början tänkt ett maffigt rejält halsband med mkt glitter men nu blev kanten på ringning högre än vad jag tänkt så det blev inte så mkt bar hud över liksom.. Dessutom ska det till ett par tygrosor sitta på axelbandet (ej fastsydda än) och är lite rädd att det blir för mkt. Ps, kjolen är vid, har mkt tyg och långt släp..

Vad tycker ni? Har ni tips på hemsidor med stort sortiment av halsband (är ingen smyckesmänniska i vanliga fall)?
  • Svar på tråden Vad tycker ni man kan ha för halsband till denna enärmade halsringning?
  • Helena Mikael

Hej :)
    Det är väldigt fint att ha ett vanligt klassiskt pärlhalsband till en sån klänning.
    Typ:

Kanske inte behöver vara just pärlor men något enkel runt halsen är fint. Då får klänningen göra sitt + att du itne behöver känna dig "naken"

• 1700tal

Mm, men är inte så jätteförtjust i pärlhalsband.. Men håller med i övrigt, något enkelt kanske är bäst så klänningen får tala för sig själv.

Men tror du det skulle se naket ut OM jag inte har ett halsband alls? Jag ska lägga mkt krut på frisyren, har långt hår och blir avancerad håruppsättning (inte nedsläppt) och låååång slöja med mkt spets på?

Skulle det se knäppt ut med ett långt smalt halsband som går nedanför ringning? Det kanske inte blir bra alls...

• SnartFruSir

Jag hade nog hoppat över halsbandet, men satsat på ett maffigt armband och hängande örhängen istället. Det är ju så mycket som händer vid bysten och halsen just nu ändå. Tror självklart att du hade varit fin i halsband också, men det riskerar att bli lite kaka på kaka enligt mig.

• Helena Mikael

Nej jag tror inte det kommer se naket ut. Jag ska också ha en en-axlad klänning men ska inte ha halsband.
    Man vill ju inte ta bort ögonen från klänningen ;)

• Ocean Bride

Håller helt med "SnartFruSir"!

• Ayla
    SnartFruSir skrev 2011-01-05 14:48:04 följande:
    Jag hade nog hoppat över halsbandet, men satsat på ett maffigt armband och hängande örhängen istället. Det är ju så mycket som händer vid bysten och halsen just nu ändå. Tror självklart att du hade varit fin i halsband också, men det riskerar att bli lite kaka på kaka enligt mig.
    Precis det jag också tänkte!
  • KhiraLii

I USA är det vanligt när man har väldigt blingade klänningar att bara köra med vad de kallar för statement earrings. Helt enkelt riktigt stora glittriga örhängen.

Det enda halsnbandet jag skulle kunna tänka mig till en sådan klänning är någon typ av choker. Flera pärlband, spets eller kanske ett sidenband.

etsy.com finns massor fint

• 1700tal

Tack för era svar. Ni har bekräftat vad jag tänkte, det blir nog faktiskt utan halsband. Kanske tar jag en mkt diskret silverkedja (broderierna och de små pärlorna på överdelen går i silver) med ett litet kors. Har några såna som jag gillar. Då blir det ju mer för symboliken än för "blinget"

Örhängen har ju varit ett bra alternativ om jag haft hål i öronen!

Ska överväga armband, har aldrig haft det..  Får väl gå omkring med ett under en dag och se om jag står ut med att det hänger och slänger..

• FelizLane
    1700tal skrev 2011-01-05 19:41:15 följande:
    Tack för era svar. Ni har bekräftat vad jag tänkte, det blir nog faktiskt utan halsband. Kanske tar jag en mkt diskret silverkedja (broderierna och de små pärlorna på överdelen går i silver) med ett litet kors. Har några såna som jag gillar. Då blir det ju mer för symboliken än för "blinget"

Örhängen har ju varit ett bra alternativ om jag haft hål i öronen!

Ska överväga armband, har aldrig haft det..  Får väl gå omkring med ett under en dag och se om jag står ut med att det hänger och slänger..
    Finns ju väldigt många Clips nu förtiden ;)
  • Västvind

Har bara läst Ts

Jag tycker du struntar i halsband och har ett par riktigt stora långa blingiga örhängen och ett matchande brett armband (alt flera tunna).
    Med den skärningen kommer halsband bara se rörigt ut.

• 1700tal
    FelizLane skrev 2011-01-05 19:46:27 följande:
    Finns ju väldigt många Clips nu förtiden ;)
    var hittar man såna??
  • Lysdioda

Jag skulle satsa på glittriga örhängen i stället, och om de ska vara långa hängande eller i stiftform får du nästan prova dig fram samtidigt som du testar håruppsättningen, och om du ska ha diadem eller inte.

Tror det blir supersnyggt, bara du känner dig bekväm och inte behöver sitta och pilla på dina smycken halva kvällen!

• cityalven

om det ska vara något halsband så tror jag på något litet med större värde för dig, som en silverkedja med en vacker berlock.

Vad det gäller klipsörhängen kan man hitta det både i secondhandbutiker samt hos tillexempel glitter. Skulle inte förvåna mig om HM också har.
    Dock är det så att det är otroligt svårt att hitta bekväma clipsar... innan jag tog mina hål så hade jag några och de ville jag ta av bara nån timme efter jag hade satt på dem och då var de ändå inte så stora...

tipset är att köpa ett par billiga på glitter för att du ska få känna känslan av att bära dem och sedan avgöra om du verkligen kan ha på dig dem en hel dag...

• fru AM

Håller med övriga att halsband inte behövs. Vill du ändå ha ett så är det nog snyggast med ett riktigt tajt (lite bredare) av modell "choker". Eller strunta som sagt i halsband och kör blingbling i öronen istället.

Jag köpte mina örhängen till bröllopet i en helt galen smyckesbutik på mäster samuelsgatan i stockholm (mittemot KiK). Hela affären är helt proppfull med mängder av glitter i olika modeller! Fantastiskt urval!

Annars är en bra nätbutik http://www.accessora.se/ 
    Kolla även in Åsitas produkter på http://www.frozza.se/varumarken/asitas-c-267-1.aspx 

• förlovadflicka

Snor tråden lite :P 
    Någon annan som har tips på snygga clips? Och helst som inte sitter som berget så örsnibbarna pulserar och sväller upp som jordgubbar när man tar av dem :P 

Svar på tråden Vad tycker ni man kan ha för halsband till denna enärmade halsringning?