• Carrosell

Matcha till brunt?

Hej,

Igår var jag och min mor iväg och kikade på bröllopsklänniing. Tyvärr hittade jag ingen då det var utförsäljning av allt. Men i butiken hade de otroligt många fina festklänningar.

Min mamma är nog världens vackraste kvinna, men hon är inte nöjd med sin  kropp  (Precis som alla andra tjejer). Hon hittade en underbar klänning som var bland det finaste jag sett henne i.  Klänningen är tvådelad. Kjol och en korsett överdel. Och till det en liten sjal.

Nu behöver jag er hjälp. Vi vill piffa upp färgen lite  då hon tyckte den var tråkig. Kanske satsa på någon färg att bryta av med. Tec skor, sjal väska? Eller om ni har några andra ideer.

Hon gillar även strass som jag personligen tycker är supersnyggt till  brunt.

Alla tips och ideer är välkommna. :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 18:22
    Klänningen är då brun om det inte framgick :)

• Svar på tråden Matcha till brunt?
  • förlovadflicka

Det  är jättesnyggt med turkost till brunt tycker jag :) Och ljusgrön :)

• Carrosell

Ja turkost och brunt är verkligen sjukt läckert tillsammans. Vi funderade först att ha det som färgtema.
    Men du tror inte det ser konstigt ut med en turkos sjal över axlarna och en turkos väska till den bruna känningen?
    Turkosa skor kan ju bli för mycket.

• mittid

Tror att det kan passa med guld-(toner) i accesoarerna till det bruna utan att det "blir för mycket".

• Niini

Till brunt passar ju massor med färger! Turkos, ljusblått, rosa, rött, ljusgrönt :)

• fru AM

Lila - åt plommonhållet - är väldigt snyggt till brunt. Och med strass till så blir det ju underbart!

• Kattpoet

Det beror ju helt enkelt på vilken brun det är.   

Det finns bruna toner som passar med  varma  färger så som orange, rött och rosa men inte med kalla färger som blått , turkos och grönt.

Men det finns också toner av brunt som bassar med kalla färger och inte med varma så om du inte har en bild på färgen är det lite svårt att hjälpa dig.

Svar på tråden Matcha till brunt?