• mia2010

    Varning för Lomma Foto, Skåne

    Vi gifte oss i somras och anlitade Kasper på Lomma Foto.
    Det var ett stort misstag och jag vill varna andra för att anlita honom.!
    Porträttbilderna blev fina och han hade väldigt många fina bilder i sin studio, men vi köpte en heldags fotografering med kyrka och fest och det kändes mycket slarvigt gjort. Han fotade inte kyrkan eller festlokalen, han fotade inte alla gästerna, inte ens de som satt vid honnörsbordet och uppenbarligen är nära släktingar. Det finns inga bilder på min mans familj eller släktingar. Jag fick EN bild tillsammans med mina föräldrar. Mycket tråkigt och bittert när ma nbetalar dyra pengar för någon man tror ska vara proffsig.

  • Svar på tråden Varning för Lomma Foto, Skåne
  • Ocean eyes

    usch då, det låter inte roligt!!!! Det är ju inte som att man kan göra om det hela. Dagen är ju förbi.

    Vad har han att sig i sitt försvar då? Hade ni gjort nått kontrakt på vad han skulle ta kort på?

    Det verkar ju vara väldigt märkligt av honom att inte ta kort på så självklara saker.

    Stå på er, betala inte fullt pris för detta, eller har ni redan betalt?

  • Future Mrs S

    vad tog han kort på då om man får fråga? :S
    tyckte han att det var pinsamt på något sätt att ta plats och fota el vad var problemet?  :S 
    usch så tråkigt! :(

    Jag råkade själv ut för en fotograf som slarvade bort min filmrulle med alla bilder fr en resa, vet ni vad jag fick för det? en ny filmrulle!! :O 

  • impegno di nozze

    Hade ni kommit överrens om att han skulle fota just detta?

  • nattmaran

    Så tråkigt, men säger som andra, vad hade ni kommit överrens om?
    Har nan inte tagit bidler i kyrkan heller på de närmaste?
    Så synd om er.
    Förstår om ni är besvikna.
    Tror det är vitkigt att man kommer överrens innan på vad man vill ha annars kan det bli så fel så fel.
    Tur att detta forum finns ju så man hinner ventilera här misstag som kanske andra gör innan man själv skall till en dag.
    Tack för attdu delar med dej av din erfarenhet

  • retrotjej

    Men fy. Stackare.
    Det är de bilderna som är roliga att ha senare i livet när man är gammal och tänker tillbaka på festen etc.
    Kan ni inte prata med honom om det. Han kanske kan fotografera om de i samma miljö?
    Jag hade nog blivit rosenrasande på honom!

  • retrotjej
    Future Mrs S skrev 2011-01-03 22:09:24 följande:
    vad tog han kort på då om man får fråga? :S
    tyckte han att det var pinsamt på något sätt att ta plats och fota el vad var problemet?  :S 
    usch så tråkigt! :(

    Jag råkade själv ut för en fotograf som slarvade bort min filmrulle med alla bilder fr en resa, vet ni vad jag fick för det? en ny filmrulle!! :O 
    Jag tror att jag hade tryckt in filmrullen i munnen på honom och tackat för utfört arbete. :=)
  • 20110820

    Jag kan till viss del förstå att du är upprörd, men jag måste ändå säga att det är superviktigt att man, innan fotografering, vad det än gäller, kommer överens med fotografen vad ni vill ha för bilder.


    Dessutom kan jag tycka att om jag vill ha bild på oss tillsammans med mina föräldrar eller med värdparet, då säger jag det och så får fotografen ta dem korten, jag kan inte anta att han vet vad jag vill ha om jag inte sagt det... Fotografer är inte tankeläsande supermänniskor de heller.


    Vi har bokat vår fotograf och vi fick när vi träffades en checklista på vad vi vill ha fotograferat, vi har honom i 3 timmar.


    Så att helt fullt ut skylla på honom tycker jag faktiskt inte är rätt.


  • impegno di nozze
    20110820 skrev 2011-01-04 10:19:06 följande:

    Jag kan till viss del förstå att du är upprörd, men jag måste ändå säga att det är superviktigt att man, innan fotografering, vad det än gäller, kommer överens med fotografen vad ni vill ha för bilder.


    Dessutom kan jag tycka att om jag vill ha bild på oss tillsammans med mina föräldrar eller med värdparet, då säger jag det och så får fotografen ta dem korten, jag kan inte anta att han vet vad jag vill ha om jag inte sagt det... Fotografer är inte tankeläsande supermänniskor de heller.


    Vi har bokat vår fotograf och vi fick när vi träffades en checklista på vad vi vill ha fotograferat, vi har honom i 3 timmar.


    Så att helt fullt ut skylla på honom tycker jag faktiskt inte är rätt.


    Jag håller med. Det är dessutom fel att hänga ut en person och företag på nätet som faktiskt inte gjort något fel. Det är en sak om ni kommit överrens om detta och han struntat i det. Som sagt, han kan inte veta vad ni vill ha om ni inte berättat det för honom. 
  • Cometen
    20110820 skrev 2011-01-04 10:19:06 följande:

    Jag kan till viss del förstå att du är upprörd, men jag måste ändå säga att det är superviktigt att man, innan fotografering, vad det än gäller, kommer överens med fotografen vad ni vill ha för bilder.


    Dessutom kan jag tycka att om jag vill ha bild på oss tillsammans med mina föräldrar eller med värdparet, då säger jag det och så får fotografen ta dem korten, jag kan inte anta att han vet vad jag vill ha om jag inte sagt det... Fotografer är inte tankeläsande supermänniskor de heller.


    Vi har bokat vår fotograf och vi fick när vi träffades en checklista på vad vi vill ha fotograferat, vi har honom i 3 timmar.


    Så att helt fullt ut skylla på honom tycker jag faktiskt inte är rätt.


    Håller med!
  • Future Mrs S

    men vart skriver ts att hon inte berättat för honom vad dom vill ha bilder på? det tog jag som en självklarhet att han har frågat.. :S

Svar på tråden Varning för Lomma Foto, Skåne