• AoH

Hängande hår

På vårt bröllop i juli hade jag tänkt att ha utsläppt hängande hår med extensions i. Mitt hår är rakt men tänkte ha lite längre lite lockiga extensions. Och så en fin tiara/diadem. Var ärliga, är det för enkelt? Måste man gå till frisör och fixa håret?

• Svar på tråden Hängande hår
  • Needlecushion
    AoH skrev 2011-01-03 21:21:51 följande:
    På vårt bröllop i juli hade jag tänkt att ha utsläppt hängande hår med extensions i. Mitt hår är rakt men tänkte ha lite längre lite lockiga extensions. Och så en fin tiara/diadem. Var ärliga, är det för enkelt? Måste man gå till frisör och fixa håret?
    tycker det låter fint iaf, önskar bara jag kunde göra liknande med mitt eget hår, det blir rakt igen på 2 h. :(
    Omöjligt rakt hår har man sj så måste te frisör o virvla upp det. annars hade jag inte gjort det. :)
  • Nali

Jag tvättade mitt hår med schampo som ger volym, sen i med en mousse som gör detsamma, tuperade lite och sen svepte upp det i nacken och framtill i luggen, efter det en stor tygros där bak, tycker inte det var för enkelt, man behöver inte ha en avancerad frisyr, beror ju alldeles på hur din klänning ser ut med ju...

• Future Mrs S

Jag tycker verkligen inte att det är för enkelt..
    Jag kommer själv sätta i extensions i håret innan och sedan locka och ha det utsläppt, kanske att jag sätter upp någon slinga bakåt och en "kam" för jag gillar "kammar" bättre än tiaror och kronor..

Jag har köpt nailslingor för ett par hundra på tradera förr och min svägerska har satt i dom, vilket har blivit helt sjukt bra! Sedan "klipper" jag ihop det med mitt riktiga hår själv färgar det om det inte är helt rätt färg och sedan lockar jag det själv, och sprayar med ett schysst glansspray.. det blir super bra! Och super billigt!
    Min svägerska är även utbildad nagelteknolog lucky me! ;)

Makeup är typ en hobby för mig så det kommer jag göra själv det med, så naglar+hår+makeup kommer nog gå på med lite nytt smink ungefär 1000:- lagom tycker jag.. ;) 

• Snigel Bee

Behöver inte vara enkel! Beror på allt annat du ska ha. Klänning, smycken, smink, själva bröllopet!

• Jojjo82

Jag tycker att det låter superfint! Ibland är det enklaste även det finaste. Hur ser din klänning ut? Jag hade en väldigt enkel frisyr på bröllopet. Jag hade långt hår, men satte i extensions för att få ännu längre och sedan drog jag bara en "toffs" i sidan. Jag hade ett diadem som rockade till det lite :) Bilder på frisyren kan du se i mitt galleri. Det var min kusin som gjorde frisyren, så jag gick inte till någon frisör.

• Jossis81

så som Jennifer Aniston hade när hon gifte sej är ju otroligt vackert! Så jag tycker givetvis att du kan ha utsläppt hår :)

• AoH

Ska beställa min klänning från millybridal.com och den heter WG0994. Den har bara axlar, vet inte vad det kallas, och så har den lite släp med fina broderier. Mitt hår är mellanblont och halvlångt och jag ska göra det ljusare inför vigseln och ha i lite längre och lite lockigt och så ha en tiara/diadem. 

Jag tycker själv att det är snyggt när det är enkelt, men vill ju inte att det ska se för enkelt ut så att det inte stämmer med resten. Var tror ni? :)

• Snigel Bee

Hur kmr d sig att du vill ha de utsläppt? Är det pga priset hos frisören eller för att du tkr det är snyggt?
    Fin klänning! =) Kan se den me utsläppt men även uppsatt! hehe ja vet, ja e inte till större hjälp!

• AoH
    Snigel Bee skrev 2011-01-04 13:01:52 följande:
    Hur kmr d sig att du vill ha de utsläppt? Är det pga priset hos frisören eller för att du tkr det är snyggt?
    Fin klänning! =) Kan se den me utsläppt men även uppsatt! hehe ja vet, ja e inte till större hjälp!
    Det är för att jag tycker att enkelt och stilrent är snyggt Glad mer naturligt liksom. Känner mig mer bekväm och som mig själv i utsläppt hår.
  • Snigel Bee

Ja tror att det skulle vara fint me den klänningen att ha utsläppt. Passar du bäst i utsläpt el uppsatt?
    Tkr du ska köra på det som du trivs bäst med. För man kan fråga andra hur mkt som helst men till slut så kmr man ändå dit där det kändes bäst för en sj! =)

Svar på tråden Hängande hår