• Forumvärd

Reklam på forumet!

För er kännedom så kommer vi att aktivt rensa trådar från otillåten reklam.

Forumet får inte användas i reklam- eller marknadsföringssyfte utan redaktionens tillstånd. Endast oberoende tips är tillåtna.

Detta innebär att företagare inte får erbjuda tjänster och varor i forumet och det är ej heller tillåtet med sk. "smygreklam"

De tips som ges ska vara oberoende och medlemmen får inte ha någon koppling till det företag eller tjänst som det tipsas om.

Vill också påminna om att det inte är tillåtet med dubbla konton.

De företagare som är intresserade av att annonsera kan vända sig till vår annonsavdelning
    http://www.brollopstorget.se/Information/annonsera.php

Länk till reklampolicy

www.brollopstorget.se/Information/reklampolicy.php

• Svar på tråden Reklam på forumet!
  • Digital Dreams
    Forumvärd skrev 2010-12-31 01:01:35 följande:
    I och med att du tjänar på en tjänst/vara som du tillhandahåller så blir det ju reklam d.v.s ett icke oberoende tips
    Det är därför sådant ryker all väg ifrån forumet.
    Småaktigt kan det kanske tyckas vara men någonstans måste gränsen sättas och det ska också vara möjligt att hålla efter.
    Ja, småaktigt är det!

Andra forum har regler också, det vet jag, men inte såna här "Gestapo-fasoner", vilket gör att det blir en olustkänsla på forumet.
    Du vet själv att det då och då diskuteras om detta både här och FL.

Tex Bröllopsforumet har inte heller så där hårda regler, inte heller en del andra forum jag varit på.
    Kollar man många andra forum har dom en speciell avdelning i forumet där medlemmarna kan annonsera gratis om varor eller tjänster, så länge det inte är rena företagsannonser. 
    Det tycker jag är schyst! 
  • Digital Dreams
    Forumvärd skrev 2010-12-31 01:05:12 följande:
    Det brukar ärligt talat inte vara så svårt att avgöra om det är reklam eller inte och speciellt inte när det ofta upprepas eller flera användare tipsar om samma sak och där man har samma ip-nummer. Eller när en medlems enda medverkan på en sajt är att tipsa om samma företag, vara eller tjänst.
    Så vi använder fingertoppskänsla och finns det inga klara kopplingar så brukar vi fria före än att fälla.
    Det låter bra!
  • Forumvärd
    Digital Dreams skrev 2010-12-31 01:10:38 följande:
    Ja, småaktigt är det!

Andra forum har regler också, det vet jag, men inte såna här "Gestapo-fasoner", vilket gör att det blir en olustkänsla på forumet.
    Du vet själv att det då och då diskuteras om detta både här och FL.

Tex Bröllopsforumet har inte heller så där hårda regler, inte heller en del andra forum jag varit på.
    Kollar man många andra forum har dom en speciell avdelning i forumet där medlemmarna kan annonsera gratis om varor eller tjänster, så länge det inte är rena företagsannonser. 
    Det tycker jag är schyst! 
    Huvva ja visst diskuteras regler av och till både här och på FL och så är det ju och faktiskt inget konstigt med det heller.
    Det kommer alltid att finnas de som tycker att vissa regler är knasiga, idiotiska och att det är "Gestapo-fasoner" osv men trots det så är det de regler som gäller som man har att förehålla sig till.
    Vi har valt att ha dessa regler när det gäller vår reklampolicy och vill man köpa eller sälja en vara som privatperson så finns möjligheten att använda sig av Köp&Sälj men dock inte i forumet.
    Varför satte jag in tjälknölen så sent?
  • Digital Dreams
    Forumvärd skrev 2010-12-31 01:16:54 följande:
    Huvva ja visst diskuteras regler av och till både här och på FL och så är det ju och faktiskt inget konstigt med det heller.
    Vet inte vad andra tycker, men personligen tycker jag att man verkar ha en rätt "le" inställning när man använder det där bredflinet på smilisen i detta sammanhang.....

Man tar alltså så lätt på medlemmarnas åsikter att man rent av skrattar åt dem då dom diskuterar reglerna.
    För av vilken anledning annars sätter man en sån där "le" smilie?

Nja, vet inte om mitt tålamod orkar mycket mer på det här forumet.....
    Brukar annars vara väldigt förstående och tolerant, men med den murkna attityd som är här så går det nog inte att vara kvar.
  • Forumvärd
    Digital Dreams skrev 2010-12-31 03:00:00 följande:
    Vet inte vad andra tycker, men personligen tycker jag att man verkar ha en rätt "le" inställning när man använder det där bredflinet på smilisen i detta sammanhang.....

Man tar alltså så lätt på medlemmarnas åsikter att man rent av skrattar åt dem då dom diskuterar reglerna.
    För av vilken anledning annars sätter man en sån där "le" smilie?

Nja, vet inte om mitt tålamod orkar mycket mer på det här forumet.....
    Brukar annars vara väldigt förstående och tolerant, men med den murkna attityd som är här så går det nog inte att vara kvar.
    Nej "bredflinet" ska absolut inte tolkas på så sätt utan jag gjorde helt enkelt en ett brett leende utan att använda mig av de redan färdiga smileyikonerna.  Förvånad
    Det kan likställas med detta -->Skrattande

Jag tar absolut inte lätt på medlemmarnas åsikter utan det var bara ett konstaterande från min sida att det diskuteras regler av och till både på FL och BT för så är det.
    Det finns alltid någon som tycker precis som du uttryckte dig här ovan att vissa regler är ett uttryck för "gestapo-fasoner" och det tror jag ärligt talat är väldigt svårt att komma ifrån.
    Ändå så är det så att ett forum alltid måste ha någon form av reglering och det går aldrig att komma ifrån.
  • Forumvärd

Gott Nytt År!! Solig

Jag hoppas att 2011 blir det bästa år Ni någonsin har haft Skål

• Forumvärd
    förlovadflicka skrev 2010-12-30 23:37:48 följande:
    Bra att ni kollar det, då behöver inte folk hacka på varandra, blev nyligen beskylld för att göra reklam men det gjorde jag inte, jag har inte ens träffat fotografen jag tipsade om än!
    Ja och självklart kontrollerar vi det
    Oberoende tips är ju också okej.
  • Digital Dreams
    Forumvärd skrev 2010-12-31 08:57:50 följande:
    Nej "bredflinet" ska absolut inte tolkas på så sätt utan jag gjorde helt enkelt en ett brett leende utan att använda mig av de redan färdiga smileyikonerna.  Förvånad
    Det kan likställas med detta -->Skrattande

Jag tar absolut inte lätt på medlemmarnas åsikter utan det var bara ett konstaterande från min sida att det diskuteras regler av och till både på FL och BT för så är det.
    Det finns alltid någon som tycker precis som du uttryckte dig här ovan att vissa regler är ett uttryck för "gestapo-fasoner" och det tror jag ärligt talat är väldigt svårt att komma ifrån.
    Ändå så är det så att ett forum alltid måste ha någon form av reglering och det går aldrig att komma ifrån.
    Nu ska ja inte älta detta i all evinnerlighet, men det gröna "bredflin" du använde är en smilie som i normala fall används för att visa sig stöddig, ett kaxigt bredflin helt enkelt.

Du tycker inte att det är konstigt att det diskuteras konstiga "Gestapo-regler", men måste samtidigt komma ihåg att det beror inte på att folk endast är "gnälliga", utan det brukar vara en hint om att folk är missnöjda.
    Nu är det ju inte heller alla som "gnäller" öppet på forumet, utan väldigt många håller det inom sig, men missnöjet finns ju där ändå.....

Jag driver själv ett av Nordens största juridikforum, och när jag tog över det för några år sedan var det gnäll om konstiga regler och allmännt missnöje från medlemmarnas sida som ploppade upp med jämna mellanrum.
    Jag tänkte då att det var dags att göra förändringar, så jag satte nya regler där det är mycket högt i tak, och det är egentligen bara när det blir personangrepp som vi går in och agerar.
    De första veckorna var det nästan lite "Vilda Västern" på forumet då några skulle testa våra gränser. Vi stängde av dessa, och sedan ett par år fungerar forumet alldeles utmärkt och växer för var dag!Skrattande

Jag tror därför på att låta medlemmarna tänka själva och "låta dom vara" lite, det gör att sammanhållningen blir bättre. Man slipper tassa runt på tå av oro att göra nåt fel helt enkelt.

Vad tror du om det upplägget?
  • Kjell Präst
    Digital Dreams skrev 2010-12-31 11:12:34 följande:
    Det gröna "bredflin" du använde är en smilie som i normala fall används för att visa sig stöddig, ett kaxigt bredflin helt enkelt.
    Oj, så har jag aldrig tolkat den gröna gubben! Ser det som ett gott skratt helt enkelt!
  • Digital Dreams
    Kjell Präst skrev 2010-12-31 11:41:36 följande:
    Oj, så har jag aldrig tolkat den gröna gubben! Ser det som ett gott skratt helt enkelt!

Här på BT (FL?) kanske det tolkats så, men på andra forum används den för att visa upp ett "kaxigt bredflin" mot den man skiver med.

Kanske är jag färgad av den internetvärld jag lever i då jag jobbar med just webbsidor och olika diskussionsforum, så man lär sig liksom uttrycken på andra håll.
    Här kanske man inte menat så, men för den som liksom jag, kommer utifrån, upplevs det ofta som "kaxigt".

Å andra sidan kan man fråga sig vad som var värt ett "gott skratt" i att det diskuteras forumregler som gör att medlemmarna ofta inte vågar skriva vad dom vill i oron för att bli avstängda, tillsagda eller få sitt inlägg raderat pga svårtolkade regler.

Nej, i mitt tycke anser jag att reglerna ska vara mycket enkla, och att det bör vara högt i tak på dem.

Personangrepp och andra allvarliga övertramp ska däremot inte accepteras så klart!

Svar på tråden Reklam på forumet!