Forumvärd skrev 2010-12-31 08:57:50 följande:
Nej "bredflinet" ska absolut inte tolkas på så sätt utan jag gjorde helt enkelt en ett brett leende utan att använda mig av de redan färdiga smileyikonerna.

Det kan likställas med detta -->
Jag tar absolut inte lätt på medlemmarnas åsikter utan det var bara ett konstaterande från min sida att det diskuteras regler av och till både på FL och BT för så är det.
Det finns alltid någon som tycker precis som du uttryckte dig här ovan att vissa regler är ett uttryck för "gestapo-fasoner" och det tror jag ärligt talat är väldigt svårt att komma ifrån.
Ändå så är det så att ett forum alltid måste ha någon form av reglering och det går aldrig att komma ifrån.
Nu ska ja inte älta detta i all evinnerlighet, men det gröna "bredflin" du använde är en smilie som i normala fall används för att visa sig stöddig, ett kaxigt bredflin helt enkelt.
Du tycker inte att det är konstigt att det diskuteras konstiga "Gestapo-regler", men måste samtidigt komma ihåg att det beror inte på att folk endast är "gnälliga", utan det brukar vara en hint om att folk är missnöjda.
Nu är det ju inte heller alla som "gnäller" öppet på forumet, utan väldigt många håller det inom sig, men missnöjet finns ju där ändå.....
Jag driver själv ett av Nordens största juridikforum, och när jag tog över det för några år sedan var det gnäll om konstiga regler och allmännt missnöje från medlemmarnas sida som ploppade upp med jämna mellanrum.
Jag tänkte då att det var dags att göra förändringar, så jag satte nya regler där det är mycket högt i tak, och det är egentligen bara när det blir personangrepp som vi går in och agerar.
De första veckorna var det nästan lite "Vilda Västern" på forumet då några skulle testa våra gränser. Vi stängde av dessa, och sedan ett par år fungerar forumet alldeles utmärkt och växer för var dag!
Jag tror därför på att låta medlemmarna tänka själva och "låta dom vara" lite, det gör att sammanhållningen blir bättre. Man slipper tassa runt på tå av oro att göra nåt fel helt enkelt.
Vad tror du om det upplägget?