• exfrun

Färg på klänning som är ok på "Kavaj" bröllop???

Jag sak på Bröllop fredag 7 januari. Klädkoden är kavaj och det är mycker kompisar till bruparet o kommer bli ett roligt bröllop- Int eså sterilt.

Vad är ok att ha  för färg på klänningen?  Jag har en som är silver svart -liet gliitrig, men inte paljettglittrig om  ni förstå. På håll ser den  mörk silver grå ut.  Är det för " nyårsaktigt" och mörkt?? V-ringad  utan ärm med band som man knyter bak. Längd  nästan till knä.

Vad tycker ni??

Va har ni haft för klänningar på vinterbröllop?? Berätta!!!

• Svar på tråden Färg på klänning som är ok på "Kavaj" bröllop???
  • TheD

På bröllop förösker man undvika färgerna vitt och svart. Om det det skulle stå i inbjudan att vi ser gärna att alla hat vitt eller svart då temat är defärgerna och vi vill att alla följer det...bla bla. Då är det en sak men vitt pga bruden och svart pga sorg..... Sen har jag aldrig haft på mig svart på begravning, anser att det är lite överdrivet.

Varför inte en blå, kan vara en metallicblå eller en lial...röd..ja. Vilka färger gillar du? Sen finns det olika nyanser :)

• Sebastiána
    exfrun skrev 2010-12-29 14:15:10 följande:
    Jag sak på Bröllop fredag 7 januari. Klädkoden är kavaj och det är mycker kompisar till bruparet o kommer bli ett roligt bröllop- Int eså sterilt.

Vad är ok att ha  för färg på klänningen?  Jag har en som är silver svart -liet gliitrig, men inte paljettglittrig om  ni förstå. På håll ser den  mörk silver grå ut.  Är det för " nyårsaktigt" och mörkt?? V-ringad  utan ärm med band som man knyter bak. Längd  nästan till knä.

Vad tycker ni??

Va har ni haft för klänningar på vinterbröllop?? Berätta!!!
    Tips: fråga brudparet. För mig och många andra är det "big nono" för svart och vitt - vitt ska bruden ha ensamrätt på och svart är en tung dyster färg som förknippas med sorg.

Om brudparet tycker att det är OK med svart klänning så kör på det annars är det smartare att välja någon klänning i någon av de massor av andra färger som finns.

Vinrött är väl snyggt? Eller varför inte marinblått?
  • exfrun

Men vart  ska jag finna en klänning?? tips tack!!!!  allt är ju svart eller superkort!! Eller slut!  hjäääälp!!!!

• TheD

Om du gillar att shoppa via Internet finns det MÅÅÅÅNGA sidor :D

• Figure8

Mörkt silvergrå tycker inte jag låter så tungt och dystert. Men om du är rädd för att någon ska höja på ögonbrynen åt det kanske du kan "piffa upp" den med att ha något till i någon starkare/klarare färg då?

Men som tidigare skrivet; hör med brudparet!

• Needlecushion

Jag kom i en rosa en gång, det var inte fel men man ska ju kanske inte ha riktigt ljusrosa så man kan ana de e lite för nära vitt då men annars brukar man väl kunna ta alla färger utom vitt el svart. Jag försöker personligen undvika för mye mörkt om man inte kan urskilja att det är just blått, grönt el lila osv.
    Sen att man har svarta detaljer som en bolero el kofta av ngt slag gör väl inget bara den större basen e i färg.

• Elvismor

Men om klänningen är mörkgrå tycker jag det är ok. Kan du kanske lägga till skor, skärp eller en jacka eller sjal i någon färg, så lättar ju det upp.

• Moster Stina

Det är klart att du skall höra dig för med vad brudparet tycker, men jag personligen skulle nog inte ha tid och uppmärksamhet nog att spana in mina gästers kläder på det sättet.

Om du känner dig snygg i den klänningen så är du ju såklart det!

Svar på tråden Färg på klänning som är ok på "Kavaj" bröllop???