• pepparmön

Bästa hippan?

Tänkte höra om någon som ordnat en möhippa/fått en möhippa ordnad åt sig som har tips om do´s and dont´s. I sommar ska en av mina äldsta vänenr gifta sig. Vi har känt varandra i över 15 år. Den stora äran att ordna möhippan har fallit på min lott. Något som jag är jätteglad över. Jag vill ordna världens bästa dag åt min vän. Jag har en ganska bra uppfattning om vad hon gillar, men vi är inte så lika. Hon är ganska familjevärderings konservativ och jag är lite mer otraditionell. Många av hennes vänner är gifta, medans jag inte gått på bröllop sen min mamma och pappa gifte sig. Vad ska jag tänka på?
    Vänligaste hälsning Kyss

• Svar på tråden Bästa hippan?
  • pepparmön

Tack så mycket ni båda för tipsen! Hoodilady,  familjevärderingskonservativ är såklart en lite luddig formulering. Men bland annat finns det en könsuppdelning på möhippan/svensexan. Alla brudens vänner ska inte vara med på hippan, utan bara de som är kvinnor- och de kvinnor som finns från brudgummens sida. Detta betyder ju att alla inte kommer känna bruden lika väl och att jag då måste tänka på att alla ska känna sig välkomna och bekväma. + att de komemr vara personer från brudgummens familj, så det kanske är kul att på något sätt plocka in sidor från brudgummen i själva hippa. Bra tips med mat, vatten och alkohol. Har tänkt på det också att det måste finnas lite pauser och lite återhämtning.MaddeÅMats, just det där med budget har jag tänkt på, hur mycket är rimligt att tänka att varje person ska betala? Beror ju så kalrt på hur stor budget personer har, så svårt kanske att ge ett svar på den frågan. Men jag tänker lite att de vuxna som är med har större ekonomiskt utrymme än till exempel de som just slutat gymnasiet. Hur ska man tänka då så att det blir rättvist? Jag lägger gärna lite mer som annordnare av det hela, typ fixar mat och dricka men kanske att folk betalar själva för aktiviteter man gör och att alla lägger ihop till bruden? Vad är det brukliga i den ekonomiska biten?

Svar på tråden Bästa hippan?