• Emblas Mamma

Imorgon ger jag mig iväg att leta smink..

Imorgon ska jag till köpcentrumet för att leta efter massa med dyrt och bra smink till bröllopet.
    Det är iofs 5 och en halv månad kvar men jag vill hinna öva och utforska!
    Tycker det är bättre att köpa dyrt och hållbart smink och kunna vara fin många andra gånger med för dom pengarna än att bli sminkad för en fjärdedel/tredjedel av pengarna och bara få looken EN gång.

Ni får GÄRNA ge tips om vad som är superbra och inte bra! Och vad man bör ha:)

Jag har laddat upp mig med att titta på proffs-sminkvideos och dylikt.. :)

• Svar på tråden Imorgon ger jag mig iväg att leta smink..
  • tonårsmorsa

Om du ska ha mineralmakeup kan jag tipsa om ett märke som heter Tikei. Finns inte i butik, utan bara på nätet www.tikei.se Allt deras smink finns i provförpackningar, så du kan pröva dig fram utan att det behöver bli svindyrt. Snabb leverans har det också varit.

• Emblas Mamma

Tack för tipset :) man behöver ju inte köpa allt på en gång så jag kanske beställer lite prover då. :)

• Moemoe

Jag är personligen inte så bra på smink, men kikar också på en del sminkvideos på youtube och så. Ett tips jag snappat upp (om det nu stämmer) är att foundation med solskyddsfaktor i reflekterar ljus, så under fotograferingen kan man se "vitare" eller "glansigare" ut. Den jag såg rekommenderade därför att ha foundation utan solskyddsfaktor när man vet att det ska tas mycket foton. Men ni som kan mer om sådant här kan gärna rätta mig om jag blivit lurad på nätet :)

• Emblas Mamma

Oj! Det var verkligen något att reflektera över! Har aldrig hört dej innan, men varför inte? ;) det är ju samtidigt bra så att man inte bränner sig!

• ClaraH

Rekomenderar Smashbox primer. Kicks har börjat sälja deras produkter i år. Jag använder ett puder från Clinique som jag är nöjd med, det är lite grönt i färgen vilket innebär att det täcker röda partier bra. Men det beror ju på hur din hud ser ut. Annars är Cliniques puder lite billigare än t.ex. Kanebos som jag hade förut, och enligt mitt tycke lika bra.

En bra ögonprimer har jag skaffat hos MAC, en liten tub.

• Emblas Mamma

Det blev primer från Smashbox, Foundation från Lancome, Concealer från Lancome, shimmer från body shop och lite annat, det gick på över 1000 kr så jag väntade lite med pudret tills vidare:) beställde på internet där priserna var bättre än i butik, så ni väntar jag med spänning!!

• FelizLane
    Moemoe skrev 2010-12-25 21:26:26 följande:
    Jag är personligen inte så bra på smink, men kikar också på en del sminkvideos på youtube och så. Ett tips jag snappat upp (om det nu stämmer) är att foundation med solskyddsfaktor i reflekterar ljus, så under fotograferingen kan man se "vitare" eller "glansigare" ut. Den jag såg rekommenderade därför att ha foundation utan solskyddsfaktor när man vet att det ska tas mycket foton. Men ni som kan mer om sådant här kan gärna rätta mig om jag blivit lurad på nätet :)
    Det är solskyddsfaktor i alla mineralmärken. Men det behöver inte bara bero på det, det finns ljusreflekterande ämnen i de flesta foundations och concelers. lägg ett transparantpuder över så ska det inte vara någon större fara. MEN det kan vara bra att säga det till fotografen. 
  • Emblas Mamma

Jag måste bara betygsätta det jag köpte!

++++++++++++++++++++++++++++++++++

Det går inte få nog med plus!
    Ni måste bara prova på det :)

JAg vet inte om det är Primern eller Foundationen eller Concealern eller alla tre MEN,
    efter 24 timmar och efter att ha SOVIT med sminket på - så ser jag exakt likadan ut. Helt nysminkad!

Och det är alldeles fantastiskt! Har aldrig varit bättre sminkad förr och allt känns som silke. Inget är fel allt är bara toppen!
    Jag säger bara det: jag kommer ALDRIG handla billigt smink igen efter denna himmelska upplevelse! Allt är så mycket roligare.
    Och det lönar sig verkligen att sminka sig själv till bröllopsdagen nu:) Det var inte särskilt svårt att få det perfekt som på en modell. ursnyggt! Tycker verkligen ni ska prova:)

Tack för alla tips!

• Dolly P

Jag funderar också på att sminka mig själv inför bröllopet. Är sminkös, även om det är många år sedan jag höll på med det. Fast och andra sidan, kan jag tycka att jag vill skämma bort mig lite och låta någon annan göra det inför den stora dagenSkrattande

• Emblas Mamma
    Dolly P skrev 2011-01-01 12:57:06 följande:
    Jag funderar också på att sminka mig själv inför bröllopet. Är sminkös, även om det är många år sedan jag höll på med det. Fast och andra sidan, kan jag tycka att jag vill skämma bort mig lite och låta någon annan göra det inför den stora dagenSkrattande
    Men litar du då inte mer på dig själv? :)

Jag tycker det är läskigt att gå till någon för sminkning, jag hade en tanke på det först innan när jag inte hade detta fantastiska sminket, men nu blir det ju kanon ändå:)
    Dessutom kollade jag in sminkösen hemma i vår stad och hon har inte på långa vägar dom bättre produkterna som jag har,så då är jag ännu mindre sugen på det. Dessutom kostar det ju..

Men omjag inte lyckas bättre med mina lösögonfransar däremot kanske jag överväger att låta någon hjälpa mig med dom, eller inte ha några alls.. :) Får se om jag lyckas bättre med tiden eller hur det blir..
Svar på tråden Imorgon ger jag mig iväg att leta smink..