• Snigel Bee

    Lurar en köper på köp & sälj?

    Jag undrar om det är någon av er som har fått någon som är intresserad av att köpa en vara av er och det låter väldigt lurt?
    Fick en som vill köpa klänningen som jag har lagt ut som bor i USA och vill skicka klänningen som är till salu till nigeria till sin client?! Vill ge mer betalt än d ja begärt och frågade efter paypal ID el annat som jag använder. Skrivit adressen till denna "clienten" och påstår att hon ska överföra pengar direkt!
    Någon mer som känner igen denna personen?

  • Svar på tråden Lurar en köper på köp & sälj?
  • Snigel Bee

    Va konstigt jag har skrivit! :S hoppas ni förstår ändå! Behöver soooova!

  • wiii

    hm, har hört liknande på andra ställen, nån från usa som ska skicka till Afrika..  Det är nog tyvärr något lurt med det

  • Snigel Bee

    Oj! Misstänkte att det var något väldigt lurt! ska se om jag hittar det inlägger du pratar om!

  • Snigel Bee

    Dumma nya sida! Vart finns sökfunktionen för inlägg?!

  • SnartFruSir

    Högst upp i mitten!

    Det har stått jättemycket i tidningen här om detta. Folk skickar sina varor, men pengarna försvinner sedan från ditt konto, eller så betalas dom inte alls. Så akta dig :)

  • novia72
    Forumvärd skrev 2010-12-27 14:56:20 följande:
    Hejsan!

    Om ni stöter på något sådant så anmäl annonsen. Bedrägeri självklart inte tillåtet på BT
    Vad jag har förstått handlar det om bedragare som kontaktar vanliga/ärliga BT annonsörer och vill köpa ex. deras bröllopsklänning, när säljaren sedan har skickat sin bröllopsklänning till "köparen" blir de både av med pengar och klänning. Alltså pengarna sätts aldrig in eller återkallas på något sätt.
  • Forumvärd
    novia72 skrev 2010-12-28 12:48:29 följande:
    Vad jag har förstått handlar det om bedragare som kontaktar vanliga/ärliga BT annonsörer och vill köpa ex. deras bröllopsklänning, när säljaren sedan har skickat sin bröllopsklänning till "köparen" blir de både av med pengar och klänning. Alltså pengarna sätts aldrig in eller återkallas på något sätt.
    Ja det verkar vara samma typ av filurer som "scammar" på Blocket. Utomstående "boffar" men det är bra att det uppmärksammas så att man är försiktig vid affärer.
  • Snigel Bee

    Ååååh nu har jag fått ett till mail från en vill köpa min klänning!! Det är exakt samma person som sist! =/// Denna gång så spelade jag med! Skrev "mina" bank detaljer (hittade på), ska se va d svarar! Undra hur många de faktiskt lyckats lura så här!

  • Forumvärd
    Snigel Bee skrev 2011-02-03 21:06:31 följande:
    Ååååh nu har jag fått ett till mail från en vill köpa min klänning!! Det är exakt samma person som sist! =/// Denna gång så spelade jag med! Skrev "mina" bank detaljer (hittade på), ska se va d svarar! Undra hur många de faktiskt lyckats lura så här!
    Usch

    Polisanmäl det för det verkar ju vara någon som satt det i system.
    God fortsättning på 2011
  • Snigel Bee
    Forumvärd skrev 2011-02-09 14:52:46 följande:
    Usch

    Polisanmäl det för det verkar ju vara någon som satt det i system.
    God fortsättning på 2011
    Men undra om det ens kan göra nåt åt saken! Ja deffinitivt nån som satt det i system! Hållt på o mailat dem fram och tillbaka och nu dessutom fått ett bevis för att det har betalat! Alltså dom har vidarebefodrat ett mail från deras bank (Bank of texas) som ser väldigt bra ut, som visar på att dom har gjort överföringen av pengarna.
  • JustMeAndMyLove
    Snigel Bee skrev 2011-02-09 15:01:26 följande:
    Men undra om det ens kan göra nåt åt saken! Ja deffinitivt nån som satt det i system! Hållt på o mailat dem fram och tillbaka och nu dessutom fått ett bevis för att det har betalat! Alltså dom har vidarebefodrat ett mail från deras bank (Bank of texas) som ser väldigt bra ut, som visar på att dom har gjort överföringen av pengarna.
    Alltid bra att polisanmäla för ibland är de hela ligor.
    Inte så länge sen de tog någon som bedragit folk på tradera och blocket för flera hundra tusen :s

     Tror man kan anmäla via polisens hemsida, brukar gå vid liknande brott.
  • SnartFruSir

    Det är nu bedrägeriet börjar vad jag läst. De har någon ångergrej hos dem som gör att deras bank kan kräva tillbaka pengarna. Så vänta med att skicka din klänningen till din bank har bekräftat att det inte går att de snor tillbaka dem.

  • Snigel Bee
    SnartFruSir skrev 2011-02-09 16:27:48 följande:
    Det är nu bedrägeriet börjar vad jag läst. De har någon ångergrej hos dem som gör att deras bank kan kräva tillbaka pengarna. Så vänta med att skicka din klänningen till din bank har bekräftat att det inte går att de snor tillbaka dem.
    Jag VET att d ljuger så tänker inte skicak min klänning någonstans!! Denna gång så tog ja de ett steg längre och mailade med dem ett tag för att se vad d säger osv! Sen hittade jag bara på ett banknr så ja vet att d omöjligt kan vara så att d har lagt pengar!! Har lust att skicka deras mail till er, spec den me" bekräftelse" från deras bank! De ser rätt proffigt ut ändå!
Svar på tråden Lurar en köper på köp & sälj?