• 24september

vad väljer ni för musik???

vad har ni valt för låtar till er vigsel?
    vi kommer ha en vän till oss som sjunger & spelar gitarr eller keybord... men har helt kört fast på låtar att välja...
    ingen av oss är särskilt förtjusta i typ sonja aldén eller nåt sånt, utan hellre nåt med kansek u2 springsteen eller liknande... har ni tips/förslag på bra låtar???

• Svar på tråden vad väljer ni för musik???
  • mri

If I should fall behind - Bruce Springsteen.
    Den låten skulle vi själva haft om det inte vore för att den låten är speciell för min syster så hon vill ha den på sitt bröllop.

U2 är inte lika givet, men Beautiful day kanske?

• SnartFruSir

Våra tärnor skall spela piano/sjunga kärleksvisan för oss. Tror det blir jättebra. Vet att Sarah Dawn Finer har gjort den om du vill höra på ett ungefär hur den går.

Innan så pratade vi om Utan dina andetag (Kent) och Have I told you lately (Rod Stewart).

• hoodilady

Vi ska eventuellt ha det såhär:
    ingångsmarch: "Canon in D" acoustic gitar
    Brudgummens kusin sjunger och spelar gitarr  "more than words" med Extreme
    Min vän sjunger: "Come what may" från Moulin Rouge
    Utgångslåten blir "Over the Rainbow" med Israel Kamakawiwo'ole

sen har vi lite olika alternativ till första dansen:
    "Dream a little dream of me" The mamas and the papas
    "True love" Elvis
    "Helt nära dig" Ted Gärdestad
    "When you taught me how to dance" Katie Melua
    "Baby I love your way" Big mountain

Hoppas det var lite tips iallafall!

• 24september

åh vilka bra musik tips!!!
    tycker också kent - utan dina andetag är jättefin, men systern har "paxat" den till deras bröllop så den blir det inte...

springsten-låten var ju fantastiskt bra! helt missat denna...!

hur gör ni på festen? ska ni ha band?

• Sörön10
    24september skrev 2010-12-22 07:34:19 följande:
    åh vilka bra musik tips!!!
    tycker också kent - utan dina andetag är jättefin, men systern har "paxat" den till deras bröllop så den blir det inte...

springsten-låten var ju fantastiskt bra! helt missat denna...!

hur gör ni på festen? ska ni ha band?
    Vi hade ett specialhopsatt band som spelade på festen! Jag frågade runt och fick de instrument jag ville ha! De var husband! Sen turades några om att sjunga, bland annat jag! ;)

Tycker det är sååå mycket roligare med liveband är spotify etc. DJ också, faktiskt. Det blir en helt annan känsla! 
  • mri

Ja visst är den underbar Springsteen-låten. :)

Vi har inget band på festen men det kommer vara fritt fram för spontana framföranden då vi har MÅNGA musikaliska med oss på festen. :)  OM det eventuellt skulle bli dans så kommer den ske till färdig låtlista.

Svar på tråden vad väljer ni för musik???