• lolloo

Hemligt bröllop,tips att bjuda¨på sms!

HEJSAN!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 16:28
    Hejsan! Vi ska gifta oss på julafton.
    Vi tänkte bjuda våra föräldrar dan innan per sms att dom e välkomna till rådhuset kl 11 deb 24/12 kan nån komma me tips på hur vi ska skriva?

• Svar på tråden Hemligt bröllop,tips att bjuda¨på sms!
  • Kattpoet

Ring dem istället, det är bättre än ett sms och då vet ni att de har fått det.

• lolloo

Nä. dom lär få det o ringa oss! o gör dom det inte ringer vi såklart !

• Mörk Ängel

Ska ni ha någon fika efter eller kaffe? Det kan ni ta med i så fall.
    Annars tycker jag att det kan vara roligt att messa att de ska möta er någon annanstans (nära rådhuset) kl 10.45 för att sedan berätta på plats vad som är i görningen.

• lolloo

Det e ju julafton så dom tror att dom ska komma till oss kl 13 för att  fira jul.Men så tänkte vi överraska dom me att gifta oss kl 11.

• Kattpoet

Jag måste tillhöra det gamla gardet, vissa saker  berättar man inte över  sms.  Fy nu kände jag mig gammal. ;)

Var raka, skriv att ni ska gifta er och att de ska möta er vid rådhuset klockan 11 på julaftonsmorgon. 

• ROZENMANZ

Det var en rolig idè, men det beror ju på hur era föräldrar känner inför Bröllopet.
    Jag menar hur dina föräldrar känner, och hur dina svärföräldrar känner.
    Och vise versa. Jag hade nog inte gjort så. Men jag är så tråkig och gammaldags.
    Lycka Till!

• lolloo

JA ni e tråkiga! Om jag skriver vad JAG vill ha så tycker jag man ska respektera det! LIka väl som folk skickar kort .Vet att mina/svär kommer hänga på telf när dom får sms'et,,, Ni som inte vill hjälpa mig med detta beh inte göra inlägg hur NI vill göra!

• Aylas

Jag tycker det låter hur kul som helst - en riktigt kul julklapp Men tänk på att skicka SMSet någon dag/några dagar i förväg så att det inte går i stöpet för att de har planerat annat på fm.

Kan ni inte skriva något i stil med att det är en julklapp som ska hämtas eller att ni vill ha deras hjälp med något inför julfirandet. Lite hemlighetsfullt men att de ändå kan ana vad som är i görningen

Kanske; Jag skulle behöva er hjälp att ordna namnet på din blivande ´s bästa julklapp någonsin. kanvi mötas upp vid Rådhuset kl. 11 isället?

och så skickar din blivande motsvarande till dina föräldrar...

• Kattpoet

Som jag sa var  RAK, skriv att de ska möta er vid  rådhuset klockan 11 den 24 för bröllop.  Ingen idé att snirkla in det, var rak och ärlig.

• lolloo

Vi ska ju säga att va vi ska gifta oss så klart,inget krusidull.
    Men jag tänkte mig ett rim elr nått. Vet att våra föräldrar aldrig vill missa detta.
    Vi ska skicka det på kvällen  så dom hinner att planera att komma in 2 h tidigare.

• ROZENMANZ
    lolloo skrev 2010-12-19 10:53:30 följande:

JA ni e tråkiga! Om jag skriver vad JAG vill ha så tycker jag man ska respektera det! LIka väl som folk skickar kort .Vet att mina/svär kommer hänga på telf när dom får sms'et,,, Ni som inte vill hjälpa mig med detta beh inte göra inlägg hur NI vill göra!

Det var inte meningen att vara respektlös, FÖRLÅT!
    Men jag skrev ju OCKSÅ! att jag tyckte det var en ROLIG IDÈ.
    Menande INGET! ILLA då jag skrev om HUR jag skulle ha gjort.
    (Kände inte att det var något fel i att skriva om hur man själv hade tänkt att göra)
    Synd att det blev missuppfattning. ALLA GÖR SOM DE VILL!
    JAG BER ÅTERIGEN OM URSÄKT FÖR ATT DU TOG ILLA VID, DET VAR INTE MIN MENING!
  • Kattpoet

Under kärleken under årens lopp,
    leder nu till bröllop.
    Möt oss  24 dec kl11 på rådhuset trapp...

Sen står det still....  men om vigsel är 11 så måste folk vara där 10.45.

• Mrs June

Blir så nyfiken! Hur skrev du??
    Hoppas ni fick en härlig julafton och samtidigt en perfekt bröllopsdag! Hjärta

Svar på tråden Hemligt bröllop,tips att bjuda¨på sms!