Inlägg från: JulyBrud |Visa alla inlägg
  • JulyBrud

    Dags att börja planera för 2:a Juli, wiiii

    Åh så bra! Pratade precis med mor min på skype, och hon har frågat en tjej vi båda känner som är florist om hon kan tänka sig göra brud/tärn-buketter & corsager :D hon blev jätte glad (och jag blev jätte glad att hon blev jätte glad, för det känns som att jag ska bli glad bara hon kan tänka sej ställa upp, att hon dessutom blir både glad och hedrad över frågan, gör mej ännu gladare, haha).. Så nu kan man designa den perfekta buketten & annat smått och gott för priset av en tackpresent och blommor till grossistpris! yes!

    Darling Daisy; ja, precis som du säger, lättare att veta vad man vill ha när man har en klänning :) du får säga till när du vet vilken klänning det blir, så ska vi överösa dej med förslag :P jag gillade också den sista, fin och bröllopig...kanske nåt sånt kommer passa bra!

    O ja, det är lockande med två klänningar, men jag tror det blir en för min del, dels kommer jag vara så kär i den, dels så eftersom vi har ett lite rokoko-influerat bröllop, blir det svårt att hitta en "fest-klänning" som passar lika bra in på festen som min bröllopsklänning kommer att göra. Hade det sett annorlunda ut hade jag nog funderat skarpt på att skaffa en härlig "fest-kreation"..

    Secretbride; älskar den första slöjan, hade inte min kjol varit så tyllig/byllsig så hade jag nog nästan slått till, jätte snygg och annorlunda!

    Jag har beställt mina tre tärnklänningar från Kina, från samma som jag fick min bröllopsklänning från, så nu är det bara att hålla tummarna för att de passar, visst kostar det lite mer att köpa på plats, men ni kan ju slappna av i att de kommer sitta som ett schmäck :)

  • JulyBrud

    Åh, ja, det fanns jättefina buketter på den sidan, jag vill också ha en boll-liknande bukett, med rosor/pioner, eller med dahlior....svårt....beslut beslut :) när jag läser att du, Darling Daisy, skrivit ut inbjudningarna längtar jag tills man kan åka hem till sverige och börja hjälpa till med allt pyssel som pågår just nu.....suck, lite frustrerande, men lite drygt två månader kvar, sen kan jag hugga i ordentligt!!

    Vi ska nog bo på ett gammaldags hotell i malmö, som ligger nära stationen, vi har ett flyg som går dagen efter, men först kl 16, så man ändå får sova ut...

    Darling Daisy; Vilken lyx att ha en egen lada till bröllopsfesten, låter ju helt perfekt, det var inte lätt när man var ute och letade festlokal! Det kommer nog bli grymt bra!

    Jag tycker det är kul att laga mat, men jag skulle nog inte klara av att ge mej på att laga mat till så många, så duktig är jag inte (även om jag önskar att jag va de), tur är att jag har en duktig kusin som kommer laga förrätt och efterrätt, m m m (längtar väldigt mkt efter efterrätten :P)

    En fråga; har era m2b bestämt vad dom ska ha på sig än? (om det är dom som bestämmer, haha) min satt och googlade idag för att komma fram till vad han ville ha, har varit inne på frock coat, men idag hittade han en ny variant, "nehrurock" jääätte fin och passar super bra till min klänning a la lite rokoko, det är typ som en frock coat bara att den inte har krage, snyggt tyckte jag! Lite svårt att hitta på nätet bara, är det någon som stött på? vet om det går att hyra osv? nog väldigt svårt att hitta i butik, och dyrt att sy upp...?? nån som ligger steget före och har lite koll?


    Vi har också färgtema satt, det blir guld/champagne, off white, med svart/bruna detaljer...

  • JulyBrud

    nä, nu försvann inlägget jag skrivit!

    suck, jag hade i af kommenterat på det mesta, ska vi se vad jag kommer ihåg!...blommor, vill också ha boll-liknande bukett, med rosor/pioner, eller bara pioner, eller bara dahlior....vi får se :)

    Fantastiskt att ha egen ladugård att ha festen i, det var svårt när man var ute och letade festlokal :) det kommer bli perfekt!

    Vi ska bo på ett gammaldags hotell nära stationen i malmö, vi flyger iväg på vår smekmånad 16.00 dagen efter, så hinner man sova ut!

    Duktiga ni är som lagar mat själva, jag älskar att laga mat, men har aldrig lagat till så många, som tur är har jag en duktig kusin som är kock, hon ska laga förrätten och efterrätten (m m m, blir sugen på efterrätten varje gång jag nämner den! ett bra tecken, haha)

    Vi har satt färgtema; blir guld, champagne, off white och mörk mörk mörk, nästan svart, bruna detaljer :)

    En fråga; har era karlar bestämt vad de ska ha på sig än? (om det är dom som bestämmer, haha) Min karl satt och googlade idag för att försöka komma fram till ngt, han/vi har varit inne på frock coat, men idag hittade han nåt vi gillar ännu mer, "nehrurock", typ som en frock coat utan krage, jätte fin och passar bra till klänning/tema! Nån som stött på den innan? verkar lite svår att hitta att hyra, nog ännu svårare att hitta i butik, och blir lite dyrt att sy upp skulle jag tro, några tips?



    så, nu kopierar jag detta innan jag försöker posta inlägget :P

  • JulyBrud

    nä, nu försvann inlägget jag skrivit!

    suck, jag hade i af kommenterat på det mesta, ska vi se vad jag kommer ihåg!...blommor, vill också ha boll-liknande bukett, med rosor/pioner, eller bara pioner, eller bara dahlior....vi får se :)

    Fantastiskt att ha egen ladugård att ha festen i, det var svårt när man var ute och letade festlokal :) det kommer bli perfekt!

    Vi ska bo på ett gammaldags hotell nära stationen i malmö, vi flyger iväg på vår smekmånad 16.00 dagen efter, så hinner man sova ut!

    Duktiga ni är som lagar mat själva, jag älskar att laga mat, men har aldrig lagat till så många, som tur är har jag en duktig kusin som är kock, hon ska laga förrätten och efterrätten (m m m, blir sugen på efterrätten varje gång jag nämner den! ett bra tecken, haha)

    Vi har satt färgtema; blir guld, champagne, off white och mörk mörk mörk, nästan svart, bruna detaljer :)

    En fråga; har era karlar bestämt vad de ska ha på sig än? (om det är dom som bestämmer, haha) Min karl satt och googlade idag för att försöka komma fram till ngt, han/vi har varit inne på frock coat, men idag hittade han nåt vi gillar ännu mer, "nehrurock", typ som en frock coat utan krage, jätte fin och passar bra till klänning/tema! Nån som stött på den innan? verkar lite svår att hitta att hyra, nog ännu svårare att hitta i butik, och blir lite dyrt att sy upp skulle jag tro, några tips?



    Ps. nu kopierar jag inlägget för andra gången och ser om det går att lägga upp!!

  • JulyBrud

    nä, nu försvann inlägget jag skrivit!

    suck, jag hade i af kommenterat på det mesta, ska vi se vad jag kommer ihåg!...blommor, vill också ha boll-liknande bukett, med rosor/pioner, eller bara pioner, eller bara dahlior....vi får se :)

    Fantastiskt att ha egen ladugård att ha festen i, det var svårt när man var ute och letade festlokal :) det kommer bli perfekt!

    Vi ska bo på ett gammaldags hotell nära stationen i malmö, vi flyger iväg på vår smekmånad 16.00 dagen efter, så hinner man sova ut!

    Duktiga ni är som lagar mat själva, jag älskar att laga mat, men har aldrig lagat till så många, som tur är har jag en duktig kusin som är kock, hon ska laga förrätten och efterrätten (m m m, blir sugen på efterrätten varje gång jag nämner den! ett bra tecken, haha)

    Vi har satt färgtema; blir guld, champagne, off white och mörk mörk mörk, nästan svart, bruna detaljer :)

    En fråga; har era karlar bestämt vad de ska ha på sig än? (om det är dom som bestämmer, haha) Min karl satt och googlade idag för att försöka komma fram till ngt, han/vi har varit inne på frock coat, men idag hittade han nåt vi gillar ännu mer, "nehrurock", typ som en frock coat utan krage, jätte fin och passar bra till klänning/tema! Nån som stött på den innan? verkar lite svår att hitta att hyra, nog ännu svårare att hitta i butik, och blir lite dyrt att sy upp skulle jag tro, några tips?

    Hm, provar att lägga upp utan bild så kanske det funkar (tur att jag kopierat varje gång efter första försöket!!!)

  • JulyBrud

    Darling Daisy; tycker inte formuleringen låter knas :) skrev en variant åt dej, kanske ger dej inspiration i af, om du vill formulera om;

    "Vi bjuder på lunchbuffé efter vigseln. Vi önskar sedan att få spendera vår första eftermiddag som man och fru i våra goda vänner och släktingars sällskap. Middag serverar vi 19.00 om Ni/man önskar bli kvar till kvällen."

    Det var min karl som hittade den (googlade nehrurock och hamnade här på bröllopstorget), han lämnade fönstret öppet, här är länken;
    www.brollopstorget.se/Klader_och_skonhet/244-nehrurock

    Vi pratade också om att beställa från Kina i of... syr ni upp bara rocken då eller hela kitet? Nehrurock står att man ska ha mörka eller svarta byxor till, vet inte om vi kommer följa alla regler till punkt och pricka :) har ni funderat på vad för färg det blir på byxorna?

  • JulyBrud

    vi har nästan bestämt klart låtar till vigseln men har svårt att komma på en bra utgångs låt, vi vill ha lite mer a la "signed sealed delivered" stuk på det hela, glatt, några förslag?

  • JulyBrud

    Ja, känns som att det händer grejer hela tiden nu :)

    Det har äntligen löst sig med präst för oss, har pratat med henne på telefon & hon var jätte varm och go, känns bra!

    Darling Daisy; jag skickade just den bilden till Landy, dom syr gärna upp den, men sa att dom inte ha ett lika stelt tyg, och inte exakt det mönstret, mönstret bryr jag mig inte så mkt om, men det känns som att tyget måste vara av rätt kvalité om det ska se snyggt och inte billigt ut i skärningen...är lite tveksam där, säg till om du hittar något bra!

    Hoppas ni får en fin alla hjärtans dag allihopa!

  • JulyBrud

    Hej brudar :) Hoppas allt går bra med planeringen!

    Darling Daisy, absolut, hittar jag nåt så tipsar jag dej och vice versa, låter bra :)

    Skrev en fråga till "fråga prästerna" precis, vi försöker klura ut hur vi ska göra med musik på vigseln..

    Skrev;

    "Två frågor; Om man har två psalmer, hur många "övriga" låtar är det vanligast att ha? Och hur många tycker du att (med ett bra upplägg, och om musik är ens liv) man kan ha som "max" utan att det blir för mkt?
    Viktigaste delen är så klart löftena, men för oss kommer våra vänner förgylla vigseln med låtar som betyder mkt för oss....just nu har vi en från mig till honom, en från honom till mig, och en som en vän har skrivit just till vår vigsel... Om man då har ingångslåt och utgångslåt som också framförs av solister, får man plats med allt man ska ha med på 45 minuter?

    Förstår att det kan låta mkt, men vi vill ha mkt musik, så om det ska vara en vigsel som är "vi", tror du att detta upplägg kan bli bra trots att det blir många solister/inslag?"

    Vi tror det blir; (allt framfört live av en eller två solister och duktig pianist ..hade hemskt gärna velat att min morbror spelade cello, helt fantastiskt duktig, men kan inte spela längre, förslitningsskada, snyft mest för honom...förlåt, i af, här är "listan";)

    Ingångsmars; "when you say you love me - josh groban"
    Psalm 1
    "Kärleksvisan - Sarah Dawn Finer"
    "Egen skriven låt av nära vän, direkt efter löftena (har ej hört den)"
    "Just the way you are - Bruno Mars"
    Psalm 2
    Utgång; "signed sealed delivered - Stevie Wonder"/eller liknande...

    Tänkte att jag gärna skulle vilja ha era åsikter om vigselupplägget, vet att det kanske blir ovanligt mkt musik, men hoppas att det kan vara ett bra upplägg för just oss, vad tror ni? Det är också viktigt för mej att de allra närmsta vännerna som har fantastiska röster för sjunga på vigseln, att ta bort t.ex. bara en låt, skulle innebära att någon jag hemskt gärna ska få bidra till vigselakten får sjunga på festen istället, känns inte lika "äro-fullt" och "viktigt" som att sjunga på själva vigseln!

    Ser framemot era åsikter!

  • JulyBrud

    hej :) tack allihopa, det känns bra att köra på med de låtar vi vill ha med, blir nog bra!

    Liina86: gud vad kul att det börjar komma in svar, jag tror jag kommer få pirr i magen när vi får vårt första svar :) vi har haft lite strul med att få ut inbjudningskorten, det där med präst och vi funderade på att byta kyrka, nu när vi bestämt oss har min syster typ två 100% jobb att sköta, med projektarbete vilket innebär helger, dag och natt...men nu har hon tillsammans med mina föräldrar lyckats trycka alla, de väntar bara på våran absoluta gästlista för att skriva på adresser och skicka iväg, tid bokat för det i helgen! gah! (önskar verkligen att man var hemma och kunde hjälpa till, lite frustrerande!)

    Darling Daisy: Jag säger bara, klart ni kan! Jag vet att det ser lite olika ut i alla familjer, men vi har lyckats få ner gästlistan till 106 personer, och det innebär att jag har bjudit vissa kusiner, men inte andra, vi har en väldigt stor släkt, men också många vänner, och det är ju dom man umgås med man vill ha där, så dom som får komma är vänner och släkt man umgås med.... båda mina föräldrar har många syskon, det innebär att vissa av mina mostrars/fastrars/morbröders och farbröders barn är bjudna och andras inte, det är väl nästan värre? :) Har du bara en morbror är det nästan lättare att göra "the cut", på sin bröllopsfest ska man ha dom man vill ha där, för att dela en underbar dag och glädjas tillsammans med! (enda gränsen vi har satt för hur egoistiska vi får lov att vara är att inte bjuda ALLA i en genre utom EN, te.x. hade jag velat bjuda alla mammas syskon utom ett....men det känns bara för taskigt, och eftersom jag inte har något emot honom så är det klart han får komma, det är bara att vi inte har någon relation, som jag har med de övriga....men men, så får det vara, jag skulle inte kunna med att såra någon så, när det blir alla utom en, men förövrigt är jag helt för att tänka egoistiskt på SIN bröllopsdag som man lägger otroligt mkt pengar på, vi är inte rika och det är inte gratis med en enda gäst, och det får folk förstå)

    Förövrigt händer det inte så mkt, vi har klarat av allt det stora med planeringen just nu, och får snällt vänta ett par månader innan man kan ta tag i saker som hindersprövning och möta prästen osv :) (att hitta kläder till min karl blir inte lätt här, hittar vi inget att beställa på nätet får det vänta tills vi är i sverige, grattis Darling Daisy till att ha hittat ett sånt klipp!! Lite avis :P)

  • JulyBrud

    secretbride; OJ vad skönt att ha fått in alla svar redan! Vi fick äntligen ut våra inbjudningar förra helgen, första reaktionen var tack o lov positiv och om hur fina de var :) men sen kom ett par typiska; "den och den inte bjuden, då kanske inte vi kan tacka ja" man blir lite ledsen först att folk inte kan föstå (vi landade på att bjuda in 107 efter att ha satt den absoluta maxgränsen på 100 suuuuck) men sen kände jag, ja, det är jätte tråkigt, men jag ska inte sitta och vara ledsen över det. Förhoppningsvis kan dom tänka sig att alla (inbjudna som icke-inbjudna) att komma på vigseln, där alla som vill får komma, eftersom det är den viktigaste stunden på dagen...

    & vad skönt att ha ordnat med brudgummens kläder :)

    vet inte riktigt hur vi gör med gäst-gåva, men tanken är nog att skippa den, blir så mycket ändå tänkte vi, haha, sen kommer det säkert sluta med att man vill ha det ändå, det är som du säger en rolig grej. Kul att komma till sin plats och något litet fint väntar en där :)

    Måste berätta, jag har en vän som jag gick gymnasiet med, vi delar samma födelsedagsdatum, och nu har vi kommit på att vi även kommer dela bröllopsdag :) lite galet. Haha, men också jätte skönt, eftersom vi är från samma område så byter vi 1000 tips på facebook nu, har nog lyckats hitta en billigare tårta tack vare henne! :P

    Lycka till med alla planeringsmöten (våra får vänta två månader till, men sen läggs högsta växeln i så fort vi kommer hem till sverige)

    Hoppas alla får en superskön helg!

  • JulyBrud

    Låter som det händer mkt nu :) kul.

    Darling Daisy: det är eran fest och ni ska ha den precis som ni vill, men fundera på det, min tanke om toastmaster är att även om det bara skulle vara ett tal så kommer det bli mer avslappnat för både talare och er om nån annan bär ansvaret för att "hålla koll"... att också kunna släppa flytet under middagen och bara njuta tror jag också ni skulle uppskatta väl när det är dax, speciellt OM något skulle strula (skulle kunna bli en stor grej och en stressfaktor för er, men en liten sak/lätt att lösa för en person som inte står i fokus som snabbt kan fixa till problemet). Även om det bara är ytterst små detaljer att släppa så tror jag det gör stor skillnad i att kunna slappna av och njuta, och det ska man få lov att göra den här dagen. Så tänker jag i af, sen om det är vad ni vill eller inte är ju helt upp till er :)

    Fina kläder, kul att det går att hitta (jag är nervös inför att komma hem och bara ha två månader på oss att fixa hans kläder, då gäller det att man hittar det man vill ha så det inte blir en alltför dyr historia)

    Liina86, spännande med ringen, det betyder att du fått den nu, är du nöjd?

    Huni, hej :) Min syster gjorde våra (107 gäster bjöd vi, gjorde 65-70 kort tror jag) och vi har skickat ut dom för en dryg vecka sen. 200 är klart mkt att göra själv, men är det mkt familjer eller åtminstone par så blir det ju inte lika många, är det däremot singlar så :) ...ja, blir det ju en del. Det var väldigt tidskrävande, men blev OTROLIGT bra, så tycker du det är kul, gör dom själv, annars köp! Det är mitt tips i af!

  • JulyBrud

    Darling Daisy: Ja, bra där! Lätt hänt att man blir tagen på sängen, och då blir det en större konflikt sen. Har ni barn? är det därför ni sover hemma? Annars är ett förslagatt dom kan ju få boka en fin romantisk svit åt er (blir ju billigare än hotell för 7 pers) så kan dom få sova i huset, dvs spara en slant + göra nåt fint för er... Ett bra förslag, men lite svårt att lägga fram kanske ;)

    Liina86; kul/skönt att du blev nöjd/kär i ringen :) & det låter som en snygg och stilren bukett.

    secretbride; guuuud vad skönt att kunna börja med det redan, har trillat in gott om svar men är desto fler kvar (inte lönt att börja än, för vi har en del over seas gäster, och jag vet att inte alla kommer kunna komma... så det är bara att snällt vänta till deadlinen för oss)

    Just nu håller jag på att googla hotell i paris som en galning, vi kommer bara ha en heldag & två nätter där, så man vill att det ska vara centralt, men centralt betyder givetvist dyrt, så vill man att det ska vara centralt & fint, ja, då kanske man får skippa resten av asien rutten, haha!! Har hittat några som ligger riktigt bra och har en "paris-charm" över sig.... till ett, om man jämför med de på riktigt dyra hotellen, bra pris... Ligger mellan notre dame och eiffel tornet, så bättre läge får man nog leta efter i af, men om nån har några bra hotell tips så är det bara att ösa på! Och hur tar man sej bäst från flygplatsen (orly) till centrala paris? Utan att behöva byta mellan olika transportmedel? (taxi, shuttle transport, metron??)

    Ha det!

  • JulyBrud

    Hej allihopa!

    Ja, det var ett tag sen nu, har flyttat hem till sverige (sååå skönt!), börjat renovera en lght vi ska bo lite tillfälligt i, söker jobb, går på arbetsintervjuer, kommer ikapp med att fika/träffa vänner man inte sett på 8 månader och sist men inte minst, planerar äntligen bröllopet på riktigt!! Det är så skönt att vara hemma och kunna ringa och få saker bekräftade/bokade :D

    Har hänt mkt senaste veckan...

    Vigsel: Efter många vändor med svenska kyrkan och vigselförättare har det äntligen löst sej på absolut bästa sätt! Vi kommer som planerat ha vår fest i herrskapsstallet ute vid jordberga slott. Men har valt att flytta vigseln till samma plats. Där finns nämligen en stenloge från 1600-talet intill herrskapsstallet, högt i tak och träbjälkar/pelare/kyrk-känsla, jag ÄLSKAR den byggnaden! (När vi var och tittade på festlokalen så fick vi en liten titt där också, men den lokalen hyrs ut för stora event (tar 1000 pers) och kostar väldigt mkt, så den fick aldrig vara med på riktigt i tankarna, men det var kärlek vid första ögonkastet). Nu har vi pratat med dom, och vi får lov att hålla vigseln i denna otroligt vackra och historiska byggnad....gratis :D jag blev så glad att jag gav Claes (vaktisen) en stor kram!

    Vi har träffat tårtmakaren, hon kommer ordna vår drömtårta för 30:-/biten, det är heeelt otroligt, med leverans, provsmakning och en liten provtårta inkluderat :D sista helgen i maj ska vi provsmaka alla möjliga bottnar och smaker, m m m!!

    Klänningen är nu inlämnad till sömmerskan som ska förvandla kjolen till min rokoko-tyll-dröm :)

    Jag har hittat perfekta skor :D

    Alla hotell för vår asien/paris resa är bokade!

    Har tittat på brudbuketter tillsammans med min vän/florist idag.

    Vi ska prova kläder för M på lördag!

    Vi ska träffa cateringen på söndag.

    Jag har hittat ringen jag vill ha.

    Ny vigselförättare/bekant till mej (som vi inte fick lov att ha i domkyrkan) har svarat ja till att viga oss, och vi har bokat in träff 29:e maj!

    Känns som att allt faller på plats och det känns otroligt spännande, längtar till den stora dagen och hoppas på att den inte går allt för fort när den väl är här :D

    Går det bra för er andra?? vore kul med lite uppdateringar nu när det verkligen närmar sig!

  • JulyBrud

    secretbride :) självklart, kanske att det dröjer nån månad då vi åker dagen efter bröllop, men vore det inte kul om vi alla tittar in nångång i augusti bara för att uppdatera hur våran fantastiska dag gick? och kanske lägga lite bilder i forumet? (gärna då på båda klänningarna secretbride :P)

    Vad tråkigt med din vän, hon får lite tid på sej innan bröllopet, sen kommer hon säkert kunna glädjas till 100% för er på er bröllopsdag!

    Miss Nina: av vad jag tidigare har hört så brukar den utsedda prästen höra av sig tidigast en månad innan, ibland ännu senare, så hade jag vart du så hade jag bett om namn och nr från församlingen och själv kontaktat. Det är ju skönt att bara fått ha ta ett litet snack, hört en röst och fått veta att allt är bra. Vi har valt vigselförättare själva, så då blir det ju självklart att man hörs tidigare så man vet att han kan och vill :)

    Ingen hippa än, och jag har inga misstankar än heller, å andra sidan har jag helt glömt att tänka på det nu när man kommit hem och kan äntligen göra en massa inför bröllopet.....min karl har svensexa på gång nästa helg....kanske att jag ska va orolig då också, min mamma lät faktiskt lite ovanlig när hon frågade när jag skulle upp till växjö inför den helgen (där m jobbar just nu), så kanske att hon fått i uppdrag att scanna av vart jag kommer vara... gah! :P men vore bra, för det är nästan enda helgen som inte är fullpackad ..bortsett från tårtprovning och att träffa vigselförättare!....kul att göra det bakis ;)

    Ja, det är väldigt mkt som händer nu, ska inte skriva om allt med tanke på att jag har svårt att vara kortfattat men visst är det KUL att planera sitt bröllop, snart är vi våra älskade karlars fruar :P 6 1/2 vecka kvar :) lycka till med allt så länge!

  • JulyBrud

    Åh så roligt med provuppsättningar och grejer, hörs att det verkligen närmar sig!! Det är så mkt saker man skulle kunna skriva om nu, så man vet inte vad man ska skriva om, haha :P jag har i af blivit mini-hippad av min blivandes bröders 3 respektive & hans mamma då dom bor en bit bort, gissar på att dom inte kan vara med på den riktiga och att dom gjorde en egen liten mini-välkommen-till-familjen-hippa, jätte mysigt och soft :) ska nog vara mer nervös för den riktiga :P

    Min klänningar är nästan klar, och det blir min drömklänning :D är så glad!

    Lycka till och njut i fulla drag av alla förberedelser!

  • JulyBrud

    Hej alla!
    Vi hade också en sagolik dag, vädret blev precis som jag beställt, molnigt under fotografering (eftersom vi var ute) och sen sprack det upp till vigseln :) Hela jordberga med omnejd är så otroligt vackert, vår vigsel blev över förväntan, och festen underbar, på slutet slutade hjärnan fungera och vi var så nöjda, lite glada farväl och sen fortsatte festen i ytterligare en växel...eller två, har vi fått se på video sen! Haha, glad att alla hade så roligt, och framför allt är vi, brudparet helnöjda. Smekmånaden blev också fantastisk och jag är numera kär i Kambodja, även om vi fick se många fantastiska ställen, vädret var på vår sida trots att vi åkte under regnperiod, kunde inte blivit bättre. Har nu kommit hem och flyttat in i vår första egna lägenhet (då vi båda jobbat mkt säsong och utomlands känns det så bra att kunna slå sig ner i sitt egna hem och verkligen göra det till sitt).

    PS. Min klänning blev min drömklänning hos skräddaren, jag var så nöjd! Ska försöka lägga upp lite bilder snart, och hoppas på att få se lite från alla härlig bröllop som ägt rum denna sommar :)

    Lycka till i livet och njut!

Svar på tråden Dags att börja planera för 2:a Juli, wiiii