Jag blev också hippad igår! Klockan 8 på morgonen ligger jag och sover när det ringer på dörren och sambon öppnar. Jag hör mansröster och tänker: ok det är till honom (jag visste ju att svensexan skulle vara igår). Sen hoppar plötsligt en maskerad människa på mig i sängen! Snart är sovrummet fullt med 11 riktiga bandider (randiga kläder och ögonbindlar med hål för ögonen + fångnummer på bröstet). Själv blir jag utklädd till polis och vi skålar. Får packa ihop en väska med diverse saker skrivna på lista. I köket har sambons kompisar börjat steka pannkakor i fyra pannor och det är allmänt kaos. De är 13 st killar som alla är utklädda till kvinnor i klänningar och peruker. Sambon har fått en pimp-utstyrsel.
Jag pussar sambon hejdå och sen får jag på mig en ögonbindel och vi åker iväg. Hamnar på stans bästa hotellfrukostbuffé. Lyx! Efter frukosten får jag och vännerna klättra klättervägg. Jag är sjukt höjdrädd och rätt svag men det gick bra ändå och var superkul =) Världens träningsvärk idag! En av mina kompisar som jobbar som instruktör hade hängt upp ett paket nästan högst upp på en av de svåraste väggarna. Tyvärr nådde jag inte riktigt ända upp innan jag ramlade ner men det ordnade sig ändå och syrran klättrade upp och hämtade mitt paket =) I det låg kritor och ett block och jag fick i uppdrag att rita ett porträtt av min blivande. Alla vet att jag är världssämst på att rita så det blev många skratt åt denna bild =P Fick även ett fotouppdrag där jag skulle fota saker under dagen som till exempel
Blivande maken om 30 år Blivande maken om han fötts som kvinna Framtiden Äktenskapet En snygg man i uniform Ett hånglande par
Sen var det vidare hem till en av banditerna för lunch i trädgården och frågesport. De hade bett min blivande att svara på 20 frågor tror jag det var och jag skulle gissa vad han svarat och jag fick alla rätt! En del behövde jag dock en och annan ledtråd till. Sen fick jag några små presenter och så skulle jag gissa från vem av vänerna de var och sen berätta historien runt vad presenterna hade för betydelse för mig och den speciella vännen. I detta moment hade jag rätt på alla utom en. När lunchen var avklarad fick jag gå in i ett sovrum som gjorts om till spa med levande ljus, doftande oljor, mysig musik och riktig massagebänk. Där fick jag min livs längsta massage av en av mina fantastiska vänner och en urmysig ansiktsbehandling av en annan. Sen var det dags att klä om sig till finkläder och fixa håret för att bege sig till stan och äta middag på grekisk restaurang som jag tycker mycket om. Kvällen avslutades med vin och te hemma hos mig och sista vännerna gick när sambon drullade in vid halvtretiden =) Hans dag hade efter pannkaksfrukosten bestått av paintball, lunch på favorithaket, ölprovning, brännboll och grillning+party i stort hus på landet.
Vi hade helt enkelt varsin underbar upplevelse med våra fantastiska vänner! Helt otroligt vad bra vi har det!
På tisdag ska jag lägga fram examensjobb och förhoppningsvis få min examen, på kvällen fira med vänner på grillning och på onsdag har jag jobbintervju och sista provning för brudklänningen. Fullt upp helt enkelt =) Det känns att det verkligen börjar närma sig bröllop nu!
Hoppas att ni alla fått/kommer få lika fina möhippor som jag fick!