Vi har också precis fått iväg inbjudningarna. Har fått svar från våra fyra närmaste vänner med tack och grattis. Det är så roligt att de gläds med oss! Värmer i hjärtat.
Har haft telefonmöte med svärmor ang mat och lite annat. Hon kommer att hjälpa oss med att baka bröd och ev laga mat (beror på vad vi väljer för rätter). Hon kommer förmodligen att komma till oss ca en vecka innan och hjälpa med förberedelserna.
Min mamma bor bredvid oss, så hon hjälper oss löpande. Hon gillar inte att laga mat, men kommer att ta andra bitar istället.
Båda mammorna är duktiga på att sy, så de kommer att få hjälpa oss med ev ändringar i kläderna.
Vi har kollat på cateringmenyer, men inte lyckats bestämma oss för någon speciell. Tycker det är lite svårt att veta vad som är ”bra pris” och inte. Hittat ganska många bufféer för ca 200 kr/person (inkl moms). Är det okej pris, tror ni?
Har fixat en bild på blivande mannens frockcoat som vi hittade på rea. Den är riktigt snygg och passar honom som en smäck!
Jag har fortfarande inte bestämt mig för vilken sorts klänning jag ska ha. Jo, förresten. Det blir en axelbandslös, för det kom vi fram till på provningen. Axelband var fult på mig, men axelbandslöst och uppsatt hår såg toppen ut.
Jag kommer att beställa från någon Kinafabrik och hoppas på en välsydd klänning som passar mig bra. Kommer nog att landa mellan 2000-3000 kr, kan jag tänka mig. Alltså mycket pengar, men ändå betydligt mindre än att köpa här i butik.
Har ni något förslag på vilken typ av klänning som kan passa ihop med frockcoaten?
Vad tycker ni - behöver man ha något värdpar?
Det är vi som bjuder till bröllop och fest, våra föräldrar är inte med och betalar. Våra mammor nojjar över att vi måste ha ett värdpar och en toastmaster, medan vi tänkte att inte ha det.
Vi tror att det blir en informell fest utan så mycket tal och spex så vi känner att en toastmaster är lite överflödig. Min pappa är inte i livet och kommer alltså inte att hålla något tal. Svärfar o svärmor är inga talare och vi tror inte att det är så många av våra vänner heller som vill hålla tal.
Värdparet skulle i så fall hälsa välkomna och se till att det serveras/distribueras bubbel till gästerna vid ankomst, sen på eftermiddagen tala om när det är lekar, musik, kaffe osv. Men det känns så överdrivet att "utse" någon till att vara "värd/värdinna" för dessa uppgifter...