• jems

Behöver tips om festprogram

Bara 2 månader kvar till bröllopet och vi har inteinte börjat diskutera festprogramen somjag harförstått tar ganska mycket tid att göra.
    Vad "ska" man ha i den?
    Vad har ni i ert program? Tips och idéer?
    Var hittar man en mall för att kunna göra programmet?

Skulle bli jätteglAd och tacksam för svar!

• Svar på tråden Behöver tips om festprogram
  • SnartFruSir

Vi har tänkt ha med en liten berättelse om orten vi gifter oss på. Sedan har vi tänkt ha med meny och en liten presentation kring alla gäster. Om vi bestämmer oss för lite allsång, kommer även sångerna att tryckas i häftet. Sedan skall vi ha med lite praktisk information som nummer till taxi och tidtabeller på lokaltrafiken.

• hoodilady

Jag gjorde min svägerskas festprogram inför hennes bröllop. Dels hade vi info om platsen, brudparet och sen meny, sånger (Jag skrev 2 överraskningssånger till dem) 
    Kort info om alla gäster och bordsplaceringen, en intervju med brudparet, och sen varvade jag allt detta med foton på dem båda när de var små. Blev väldigt uppskattat.

Gör det enkelt för dig och gör häftet i ett stående A4 med ett fint vitt papper och limma en gördel runt omkring med en pappersremsa i ert färgtema. Men tänk på att det hamnar på olika sidor när du skriver ut, så gör en dummy först.

• jems

Tack för tipsen!
    Presentationenomalla gäster är gjord och vi hade tänkt ha med snapslåtar och menyn.
    Det svåraste är nog ändå utformningen, stående format låter enkelt. Och fint med en gördel runt i svart eftersom våra färger är svart och vitt. Tål att tänkas på!

Taxinummer var ju smart!

Tar gärna emot fler tips!

• MrsSivertsson

Jag fick ett tips på brudbingo. Man gör en bingobricka där gästerna ska fylla i när något händer på festen. T ex bordsgrannen snyter sig, bruden går på toa, någon spiller osv. Den som får bingo får sen ställa sig upp och ropa BINGO! Om man vill kan man ju ha ett litet pris till den som vinner.
    Jag är dock inte så duktig på data så jag skulle behöva en mall för att göra det lättare ett utforma ett festprogram.

• Chiara
    MrsSivertsson skrev 2010-12-28 12:22:23 följande:
    Jag fick ett tips på brudbingo. Man gör en bingobricka där gästerna ska fylla i när något händer på festen. T ex bordsgrannen snyter sig, bruden går på toa, någon spiller osv. Den som får bingo får sen ställa sig upp och ropa BINGO! Om man vill kan man ju ha ett litet pris till den som vinner.
    Jag är dock inte så duktig på data så jag skulle behöva en mall för att göra det lättare ett utforma ett festprogram.
    Haha ddet var ju jätte kul ju :)
    det är verkligen något som skulle kunna falla vårat bröllop på ytterligare plats :)

Tack för ett super tips :)
  • Chiara

vi ska ha en liten presnetation av gästerns samt borsplaceringen, lite om vad som kommer hända under kvällen och lite små kommentarer från min kära m2b under planeringen då vi planerat i mindre än en månad nu och han har slängt ur sig en massa dumt och man inte kan göra annat än att skratt åt ( det var hans egen ide).
    Sen kommer vi försöka hitta nått mer roligt att fylla ut det med vi är väldigt enkla och vädligt störda Enkelstörda så vi kommer garanterat göra något som ingen förväntat sig :)

• 20110820

Kan också tipsa dig om att använda Publisher när du gör festprogrammet, ruskigt mycket enklare än Word. Sidorna hamnar rätt och allting skrivs ut i rätt ordning. Har du inte redan det kan du ladda hem en 60-dagars version från Microsofts hemsida.

Svar på tråden Behöver tips om festprogram