Inlägg från: Aylas |Visa alla inlägg
  • Aylas

    Färger på tärnklänningar?

    Jag fick en hel del huvudbry när jag kom på att det är dax att bestämma tyg till tärnornas klänningar nu i jul om svärmor ska ha en chans att mäta, nåla och sy innan sommaren.

    Men vilken färg ska de ha? Vi kommer att ha färgerna vitt, rött och grönt (sådär härligt ,mörkt, bladgrönt )
    Rött känns inte så aktuellt, det kan nog ge många en felaktig bild av relationerna som varit
    Men mörkt grönt känns inte heller helt rätt, inte under sommaren. Så av färgerna finns vitt kvar...

    Så vad tycker ni eller vad hade ni gjort? eller hur gjorde ni?

  • Svar på tråden Färger på tärnklänningar?
  • Aylas

    Rött vill jag helst inte ha eftersom det finns en sägen att de som bär rött på bröllop har haft ihop det med brudgummen...

    Vi ska försöka hålla alla färger efter rosorna i buketten och så blir det Italiens färger dit vi drar kosan efter bröllopet Men jag ska fundera på om man kan ta in någon annan färg. Funderade på svart med röda detaljer, men det ville min m2b inte alls

    Cremefärgat kanske inte är helt dumt, bara det inte ser ut som en dassig färg mot den vita brudklänningen.

  • Aylas

    Svävar fortfarande i osäkerhet, men har kommit på att det ju faktiskt är ett bra tag kvar

    Har börjat omvärdera rött och tänkte smita in på massa tygaffärer tillsammans med mina tärnor så kan de också få säga sin åsikt. Men fy - trodde aldrig att det skulle vara så svårt

Svar på tråden Färger på tärnklänningar?