• ahj

Vigsel i Thailand!

Är det fler än vi som planerar en vigsel i Thailand i vinter?

Skulle vara kul att utbyta tips och idéer.

Hur har ni tänkt er? Hur långt har ni kommit i planeringen?

• Svar på tråden Vigsel i Thailand!
  • ahj

Ingen som ska gifta sig i Thailand i vinter?

Just nu letar jag efter någon som kan hålla i vår ceremoni och allt därikring.

Har mailat travelinsight och lanta diver. Någon som har förslag på fler?

• nanna07

Vi gifter oss på Koh samui den 9 januari, snart med andra ord =)

• ahj

Oj vad spännande!

Hur har ni gått till väga? Vilka använder ni er av?

• Dax 2011

Hej
    Finns en liten tråd om thailandbrudar som ska gifta sig i PhuketCool.
    Vi ska gifta oss i feb. Har tagit hjälp av Tess på Lamoet wedding!När e det dags för er då? Hur många osv??

• nanna07

Vi kommer gifta oss på Koh Samui den 9 januari. Jag har själv letat fram någon som anordnar bröllop. Först blev det Big John, allt var klart (nästan) men efter mkt mail kontakt och dåligt med svar från dem så valde jag att leta vidare. Nu har vi bestämt oss för att viga oss och även bo på Villa nalinnadda. Vi har åkt förbi där med bil och det ser underbart ut! Litet och mysigt, det passar oss perfekt. Det blev visserligen dyrare än på förra stället, men servicen går inte att jämföra! När man ska gifta sig i ett annat land vill iaf jag att ALLT ska fungera och att nästan allt ska vara klart innan man åker. Inte att det ska ta över 2 månader att få ett svar på en fråga... det känns oseriöst.

totalt med mat för 8 vuxna och 2 barn (5 rätters meny, vin, tårta och soft drinks) , fotograf en timme, cermoni, bröllopsbukett till mig och dottern samt 4 "light up", kommer bröllopet kosta ca 9000 kr. Bröllopet blir inte lagligt i Sverige det fixade vi innan vi åkte hemifrån. Med make up, hår och naglar får du lägga till 5000 bath. Jag väljer att ordna det på egen hand.

Vi väljer att bo på hotellet och har fått ett pris på 4800bath/natt då ingår bla. frukost, en behandling/rum/dag utflykter, jaccuzzi på balkongen =)

• mani99

Hej!

Vi har också planerat att gifta oss i Thailand nu i januariGlad  Efter tidigare tips härrifrån så har vi anlitat Thai wedding, vi har haft tät mailkontakt de senaste månaderna (de har alltid svarat oss snabbt) så nu har vi nästan bestämt allting färdigt. Vi kommer att ha vår vigsel i Krabi (åker ut på en liten ö). Det enda bekymret kvar är kläningen......har funderingar på att sy upp en i Thailand, någon som har erfarenhet av detta så tar jag gärna emot tips!!

• ahj

nanna07: Vilken tur att ni hittade en annan som känns bra!

Har ni bokat allt direkt med hotellet då? Alltså inte använt er av någon firma som anordnar bröllop?

Jag tycker ni fått ett bra pris med tanke på allt som ingår. Och känner ni er nöjda så är det nog värt det även om det blev dyrare än den första.

Inte långt kvar för er nu. Spännande!

• ahj

mani99: Vi kommer också att gifta oss i Krabi. Koh lanta blir det.

Hur kommer eran ceremoni se ut? Hur mycket får ni betala och vad ingår i det priset?

Gör ni en laglig vigsel? Vi har fortfarande inte bestämt om vi ska vigas lagligt där eller om vi fixar det lite snabbt här hemma

• mani99

Hej ahj!!

Vi har betalat ca 14000, då ingår smink, håruppsättning, brudbukett, transport, vigsel, fotografering, middag för 5 personer och bröllopstårta. Under ceremonin kommer vi bl a skicka iväg "ljuslyktor", plantera ett träd (ska symbolisera vår växande kärlek Det kommer att vara en enkel ceremoni, tillsammans med vår dotter och mina föräldrar. Liten, men romantisk ceremoniHjärta
    Vi kommer att gifta oss borgerligt hemma innan vi reser till Thailand (kändes det smidigaste).
    När har ni tänkt att åka till Thailand?
    Roligt att höra från andra som är i samma situationGlad

Gott Nytt År på Er!!!

• nanna07

Ja det känns bra =) Vi var och träffade kvinnan på hotellet igårsom håller i allt och det blir jätte bra!  Vi har valt meny tillsammans med henne och även bokat rum. Totalt slutade allt på 40000 bath. Nu återstår att se hur dagen kommer bli. Jag har hittat en som fixar naglar, smink gör jag själv (ska vara enkelt) och håret funderar jag ännu på, vill ha det lätt lockigt och knappt uppsatt, men hur förklarar man det för en thailändare? Det oroar mig mest nu.... =( Får ta en dag på stan och kolla alla frisörer.

Ja nu är det nära 9 dagar kvar! =)

Gott nytt år allihop!

Svar på tråden Vigsel i Thailand!