• J och H
    Äldre 9 Dec 21:09
    27601 visningar
    38 svar
    38
    27601

    Bröllop i Gävle (eller i närheten...) 2011

    Hej!

    Visst är ni väl fler där ute som också planerar bröllop i Gävle under nästa år?!
    Ni kan väl hojta till så kan vi byta lite tips och peppa varandra!

    Vi har bokat kyrka och festlokal den 4:e juni. Längre än så har vi inte kommit än. Ser nu fram emot ett halvår av planerande och frossande i allt som har med bröllop att göra!


    Hur går det för er andra? Vilka datum har ni tänkt er? Hur långt har ni kommit i era förberedelser?


     

  • Svar på tråden Bröllop i Gävle (eller i närheten...) 2011
  • Figure­8
    Äldre 22 Jan 14:20
    #21

    Hej! Tänkte också joina. Vi gifter oss 30 jul 2011.

    Vi har tänkt oss i Bönan, vigsel i kapellet och festen i deras hembygdsgård. Vi har inte hunnit titta på lokalen än så jag känner mig lite osäker på hur fin den är. Vi har inte tänkt något flådigt men vill heller inte ha något som känns hur sunkigt som helst förstås.

    Det känns smidigt eftersom man kan göra egen mat och ha egen alkohol, då vi försöker hålla kostnaderna nere. Och sen har vi så himla svårt att hitta något annat vettigt, verkar vara ont om bra festlokaler i Gävle? Soldathemmet var ju förstås bokat sen länge när vi började planera.

  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 22 Jan 16:12
    #22

    Nu finns det en ny lokal att hyra för bland annat bröllop i gävle.
    Verkar väldigt mysigt, men det kostar ju lite..
    Jag och sambon ska åka dit och titta nån dag.

    Å man får ha egen mat och dryck!

    www.mediatemplet.se/

  • Mini20­11
    Äldre 22 Jan 18:02
    #23
    J och H skrev 2011-01-16 22:38:19 följande:
    Hej!

    Kul att höra av en blivande brud här i närheten!

    Vi kommer att gifta oss i Bomhus kyrka och ha festen på Bruksmässen i Sandviken.
    Som fotograf har vi bokat Ewa Salmi.
    Gästlistan satt vi och filade på ikväll... Ser ut att bli ca 75 pers.

    Hur ser era planer ut? Jag är nyfiken och vill höra om allt! Glad
    Oj, det var länge sen jag var här  och kikade. Vad kul att vi är några stycken.

    Vi ska gifta oss i Oslättfors kyrka och har bröllopet på Engeltofta. Vi har redan skickat ut inbjudningarna och har bjudit 97 personer, får se hur många spm dyker upp.

    Jag har köpt min klänning i Sthlm och min blivande mans kläder hyr vi på samma ställe. Kläderna till best mens kommer vi att hyra från Gimlins, trots att jag inte alls tycker att de är speciellt trevliga. Men idag när vi var där och tittade så fick vi hjälp av en ung tjej och hon var jättetrevlig. Tärnornas klänningar kommer köpas i Sthlm.

    Blommorna kommer Wallewin i Valbo att ordna. Håret kommer jag att göra på Karlavägen 21 och sminket och naglarna på Spa Gamla Gefle.

    Bröllopstårtan är beställd, från ICA Maxi, kanske inte den första man tänker på, men jag var på bröllop i maj och de hade köpt sin tårta där och det var den godaste tårtan som jag någonsin ätit, och den var jättefin. Så ICA MAx rekommenderas varmt.

    Vi har bokat en fotograf från Dalarna, en av mina släktingar, Ida Melin heter hon och tar superfina bilder.

    Vi kommer göra alla trycksaker själva, det mesta har vi köpt på Panduro i Sthlm (har även postorder) och en del har vi köpt på Hobbyshopen.

    Vigselringen beställde vi idag, på Hildebrands, kan verkligen rekommendera dem, supertrevliga! Guldfynd här i stan tycker jag är så fruktansvärt oserviceminded, så det var inte ens ett alternativ.

    Oj, vad långt det blev Men mycket är fixat och vill gärna dela med mig.
  • camill­a och johan
    Äldre 22 Mar 11:33
    #24

    Hej!
    Vi gifter oss i juni utanför Gävle och jag har köpt min brudklänning.
    Problemet är att jag köpte den i Malmö, men behöver nu lägga upp den och kan alltså
    inte göra det hos återförsäljaren.

    Är det någon som kan rekommendera en sömmerska?
    Jag fick en rekommendation på Erika som har Shape and Shade, men tydligen så har hon flyttat till Söderhamn, så jag behöver hitta någon annan.
    Är det någon som kan hjälpa mig? 

  • Humlan­66
    Äldre 15 Apr 13:54
    #25
    camilla och johan skrev 2011-03-22 11:33:57 följande:
    Hej!
    Vi gifter oss i juni utanför Gävle och jag har köpt min brudklänning.
    Problemet är att jag köpte den i Malmö, men behöver nu lägga upp den och kan alltså
    inte göra det hos återförsäljaren.

    Är det någon som kan rekommendera en sömmerska?
    Jag fick en rekommendation på Erika som har Shape and Shade, men tydligen så har hon flyttat till Söderhamn, så jag behöver hitta någon annan.
    Är det någon som kan hjälpa mig? 
     Atelje pierina kan nog hjälpa dig
  • mittbr­öllop
    Äldre 16 Apr 13:23
    #26
    Mini2011 skrev 2011-01-22 18:02:07 följande:
    Oj, det var länge sen jag var här  och kikade. Vad kul att vi är några stycken.

    Vi ska gifta oss i Oslättfors kyrka och har bröllopet på Engeltofta. Vi har redan skickat ut inbjudningarna och har bjudit 97 personer, får se hur många spm dyker upp.

    Jag har köpt min klänning i Sthlm och min blivande mans kläder hyr vi på samma ställe. Kläderna till best mens kommer vi att hyra från Gimlins, trots att jag inte alls tycker att de är speciellt trevliga. Men idag när vi var där och tittade så fick vi hjälp av en ung tjej och hon var jättetrevlig. Tärnornas klänningar kommer köpas i Sthlm.

    Blommorna kommer Wallewin i Valbo att ordna. Håret kommer jag att göra på Karlavägen 21 och sminket och naglarna på Spa Gamla Gefle.

    Bröllopstårtan är beställd, från ICA Maxi, kanske inte den första man tänker på, men jag var på bröllop i maj och de hade köpt sin tårta där och det var den godaste tårtan som jag någonsin ätit, och den var jättefin. Så ICA MAx rekommenderas varmt.

    Vi har bokat en fotograf från Dalarna, en av mina släktingar, Ida Melin heter hon och tar superfina bilder.

    Vi kommer göra alla trycksaker själva, det mesta har vi köpt på Panduro i Sthlm (har även postorder) och en del har vi köpt på Hobbyshopen.

    Vigselringen beställde vi idag, på Hildebrands, kan verkligen rekommendera dem, supertrevliga! Guldfynd här i stan tycker jag är så fruktansvärt oserviceminded, så det var inte ens ett alternativ.

    Oj, vad långt det blev Men mycket är fixat och vill gärna dela med mig.
    Vilken slags tårta är det från maxi? har också lite tankar på att anlita dem - annars blir det nog Jessicas bröllopstårtor, någon som har någon erfarenhet av henne förresten? Vi gifter oss förresten i juli!
  • mittbr­öllop
    Äldre 20 Apr 08:50
    #27

    puff puff

  • geleha­llon
    Äldre 20 Apr 09:22
    #28
    Mini2011 skrev 2011-01-22 18:02:07 följande:
    Oj, det var länge sen jag var här  och kikade. Vad kul att vi är några stycken.

    Vi ska gifta oss i Oslättfors kyrka och har bröllopet på Engeltofta. Vi har redan skickat ut inbjudningarna och har bjudit 97 personer, får se hur många spm dyker upp.

    Jag har köpt min klänning i Sthlm och min blivande mans kläder hyr vi på samma ställe. Kläderna till best mens kommer vi att hyra från Gimlins, trots att jag inte alls tycker att de är speciellt trevliga. Men idag när vi var där och tittade så fick vi hjälp av en ung tjej och hon var jättetrevlig. Tärnornas klänningar kommer köpas i Sthlm.

    Blommorna kommer Wallewin i Valbo att ordna. Håret kommer jag att göra på Karlavägen 21 och sminket och naglarna på Spa Gamla Gefle.

    Bröllopstårtan är beställd, från ICA Maxi, kanske inte den första man tänker på, men jag var på bröllop i maj och de hade köpt sin tårta där och det var den godaste tårtan som jag någonsin ätit, och den var jättefin. Så ICA MAx rekommenderas varmt.

    Vi har bokat en fotograf från Dalarna, en av mina släktingar, Ida Melin heter hon och tar superfina bilder.

    Vi kommer göra alla trycksaker själva, det mesta har vi köpt på Panduro i Sthlm (har även postorder) och en del har vi köpt på Hobbyshopen.

    Vigselringen beställde vi idag, på Hildebrands, kan verkligen rekommendera dem, supertrevliga! Guldfynd här i stan tycker jag är så fruktansvärt oserviceminded, så det var inte ens ett alternativ.

    Oj, vad långt det blev Men mycket är fixat och vill gärna dela med mig.
    Hoppar in o joinar jag med då! Vad roligt att du ska gifta dig i Oslättfors, det ska vi med göra! Vilket datum har du?

    Vi gifter oss den 16e juli och har festen i bygården i Norrberg, Kungsgården. (Vi bor i Storvik, men jag är född o uppvuxen i Gävle).

    Massor av detaljer är klara för oss..

    En lokal jag kan rekommendera är ute i Gammelstilla södeer om Årsunda... En bekant till mig ska ha sin fest där! Helt underbart ställe!
  • mittbr­öllop
    Äldre 21 Apr 11:35
    #29

    @Mini2011: förlåt att jag hetsar lite - men vilken tårta från Maxi? och vilket pris? *nyfiken*

  • Buppie­love
    Äldre 22 Apr 12:59
    #30

    Hej hej!

    Här är en Gävlebrud till... Vi gifter oss i Oslättfors i maj, så det börjar närma sig nu! Glad

    Vi kommer ha vår fest i Hillegården. Har tidigare varit församlingshem, men nu håller Hille hembygdsförening till där. En (enligt mig) romantisk lokal med känsla, där du fixar mat å dricka själv. Vi får betala 1500kr och har då lokalen fre-sön. Trägolv, högt i tak, en liten scen och ett helt ok kök med utrustning.

    Jag rekommenderar INTE Atelje Pierina. Jag har haft problem med henne med min brudklänning! Hon gjorde inte det vi kom överens om, blandade ihop saker och hade ingen koll - kändes inte tryggt vill jag lova! Hade tänkt hyra kläder hos henne till m2b, men... Vi vände oss till Gimlins istället, vilka jag upplevde som jättetrevliga och seriösa, blev billigare dessutom!

    Håller med tidigare talare om Guldfynd inne i Gävle, USCH! Inte nå trevligt alls! Hildebrandts på torget upplever jag som trevligast, de har dessutom BÄTTRE priser än Hildebrandts vid stationen.

  • Mini20­11
    Äldre 24 Apr 23:01
    #31
    mittbröllop skrev 2011-04-21 11:35:48 följande:
    @Mini2011: förlåt att jag hetsar lite - men vilken tårta från Maxi? och vilket pris? *nyfiken*
    Länge sen jag var inne här nu. Vi har inte riktigt bestämt hur tårtan ska se ut eller smaka ännu. Men det lutar åt en marsipanklädd moussetårta. Tror att det kommer bli 6 tårtor på en svängd ställning. Moussen tror jag kommer bli en blandning av passionsfrukt och björnbär. När kompisar till oss anlitade ICA Maxi till sitt bröllop och det är den godaste tårtan jag har ätit i hela mitt liv.

    Har för mig att de ska ha 40 eller 45:-/bit. 
  • Mini20­11
    Äldre 24 Apr 23:05
    #32
    gelehallon skrev 2011-04-20 09:22:33 följande:
    Hoppar in o joinar jag med då! Vad roligt att du ska gifta dig i Oslättfors, det ska vi med göra! Vilket datum har du?

    Vi gifter oss den 16e juli och har festen i bygården i Norrberg, Kungsgården. (Vi bor i Storvik, men jag är född o uppvuxen i Gävle).

    Massor av detaljer är klara för oss..

    En lokal jag kan rekommendera är ute i Gammelstilla södeer om Årsunda... En bekant till mig ska ha sin fest där! Helt underbart ställe!
    Vad roligt att ni oxå ska gifta er i Oslättfors. Vi gifter oss den 13 augusti, så det är ett tag kvar. Det är min sambo som har valt kyrka, jag har aldrig varit inne i den. Vi ska kontakta damen som har hand om bokningar och åka och kolla på den. Men den ligger ju fantastiskt fint! 
  • Jelica
    Äldre 25 Apr 15:55
    #33

    Hej, hoppas in på tråden jag oxå :) Vi gifter oss den 23 juli i bomhus kyrka och har festen på bomhus föreningshus :)


  • Jelica
    Äldre 25 Apr 16:03
    #34

    Såg att det var någon som frågade om tårtor från Ica Maxi. Vi har oxå beställt vår tårta därifrån, killen som håller i det var riktigt proffsig och gav oss mängder på olika förslag på både fyllning och utseende. Vi hyrde även en tårtställning samtidigt och jag tror att vi landade på 35-40:-/bit ink. ställning. Vi beställde en "test"-tårta samtidigt som är en miniatyr av den riktiga tårtan med samma utseende och allt för att checka av att allt smakar lika bra som det ser ut på pappret ;)


  • Imke19­77
    Äldre 24 Aug 09:38
    #35

    Hej tjejer.

    Va kul att jag hittade den här tråde. Hoppas man får vara med. Vi gifter oss 2 juni 2012 och vi har knappt kommit någonstans i planerinarna. Planen var från början att börja så tidigt som möjligt så vi skulle kunna sprida ut kostnaderna bra. Men ja... det enda vi gjort är bokat lokal och kyrka :-/ och snart är det bara 9 månader kvar.
    Vi har tre barn så tiden räcker inte riktigt till... så jag är jättetacksam om jag får vara med i tråden och spåna lite idéer

    Vi har iallafall bokat soldathemmet och även den kyrkan till vigsel och fest. Det passar oss jättebra

    jag har oxå funderingar vart man kan hitta billigt papper till att göra inbjudningarna själv?

  • Mini20­11
    Äldre 11 Sep 17:17
    #36
    Imke1977 skrev 2011-08-24 09:38:38 följande:
    Hej tjejer.

    Va kul att jag hittade den här tråde. Hoppas man får vara med. Vi gifter oss 2 juni 2012 och vi har knappt kommit någonstans i planerinarna. Planen var från början att börja så tidigt som möjligt så vi skulle kunna sprida ut kostnaderna bra. Men ja... det enda vi gjort är bokat lokal och kyrka :-/ och snart är det bara 9 månader kvar.
    Vi har tre barn så tiden räcker inte riktigt till... så jag är jättetacksam om jag får vara med i tråden och spåna lite idéer

    Vi har iallafall bokat soldathemmet och även den kyrkan till vigsel och fest. Det passar oss jättebra

    jag har oxå funderingar vart man kan hitta billigt papper till att göra inbjudningarna själv?
    Vad roligt med en till Gävlebrud. Vi köpte allt papper på Hobbyshopen och på Panduro.

    Om ni inte har köpt ringar ännu så kan jag verkligen rekommendera Hildebrands! Världens bästa service. Och tårtorna från ICA Maxi var gudomliga!

    Vill du ha tips på florist så kan jag rekommendera Wallevin i Nybo. Fantastiskt fina buketter! 
  • Jolin
    Äldre 11 Sep 18:00
    #37

    Vi köpte också papper från hobbyshoppen :) inte så värst dyrt, jag använde även tapet som jag köpt på rusta för 69 kr :)

    så här blev korten

  • Jolin
    Äldre 11 Sep 18:01
    #38

    Ooops, råkade skicka iväg inlägget innan jag klistrat in bilden


Svar på tråden Bröllop i Gävle (eller i närheten...) 2011