Hjälp! Vem "måste" bjudas?
Håller på för fullt att sätta ihop gästlistan till vårt bröllop. Har kommit fram till att vi kommer att bli mellan 90-100 pers eftersom att vi båda har ganska stor släkt och vänner.
Jag har dock en vän med resp. som jag inte är säker på. Vi var nära under tiden jag gick i gymnasiet men sen jag flyttat för att plugga (4mil bort) har vi bara setts ibland när jag har åkt hem. Har bott här i snart 3 år och hon har aldrig varit och hälsat på trots inbjudan.
Nu har dom även fått barn och har inte hört från henne sen förra sommaren då vi var på barnets dop. Försöker höra av mig men hon svara inte eller verkar inte speciellt intresserad av att träffas.
Saken är den att jag kommer att bjuda andra vänner från den tiden, dessa vet jag inte om jag träffar så mycket oftare men det känns samtidigt som att vi har lite mer gemensamt och dom är inte så anti att träffas när man väl hörs (plus att några bor i sthlm och gbg så det är kanske inte så konstigt att man inte ses så ofta). Vissa av dessa vännerna umgås mer regelbundet med denna tjejen, då de bor i samma stad.
Kan jag bjuda dom och välja bort henne??