• uppochhoppa

Makeupartist utan verklighetsförankring?

hej tjejer!

googlade efter bröllopssminkningsidéer under gårdagen och hittade en sminkblogg med en steg för stegbeskrivning. Jag tyckte sminkningen med ögonskuggan var fin, men skrev en kommentar att jag inte trodde någon brud villa ha ögonbryn som såg ut som de var målade med varken brun eller svart penna så att det såg ut som tusch på huden.... Nyss fick jag en kommentar på min bröllopsblogg att jag ser ut att vara i övergångsåldern (jag är 28) Herregud... folk kan inte ta kritik eller synpunkter. Min kommentar har dessutom raderats...

kolla; vill ni se ut såhär på er stora dag?!
    http://zandrassmink.blogg.se/2010/november/utkast-nov-24-2010.html?_tmp=c3506c7398ef6dbdf44503f6b90fa53ce2042ed9

Lite skrämmande att makeupartister tycker det är snyggt känner jag.

Min blogg hittar ni här: www.brollopslycka.blogspot.com om ni vill stämma av att jag inte är en tant...

Tur att BT finns när man vill få lite medhåll (hoppas jag)

Ta ett kliv mot dina mål! - uppochhoppa.se
  • Svar på tråden Makeupartist utan verklighetsförankring?
  • ClaraH

Det var verkligen inte snyggt! Otroligt löjligt att skriva något om övergångsåldern... Alla kommer vi dit någon gång, alternativet är sämre...

• förlovadflicka

Min 13-åriga lillebror sa "Vad är det som är så fantastiskt, det där är ju jättefult!" han sa också åt mig att ge honom datorn hälsar han :P

• moonlightgirl

Jag håller med alla de andra, det var ju skitfult. Jösses vilken omogen person.
    Om man vill sminka till ögonbrynen lite behöver de inte vara så mörka och så himla markerade. Nej det är verkligen inte min stil att bli sminkad och se ut så. Men jag får hålla med dig om att ögonskuggan var snyggt.  =)

• Wintercandles

Jag har själv gått en makeup artist utbildning och kan säga att på det där sättet fick jag verkligen INTE lära mig att måla brynen.
    Fruktansvärt fult och för hårt. Tjejen som har bloggen borde skämmas som kallade dig för att vara i "övergångålderns". Är själv 28 & känner mig väldigt ung. Enbart omoget uttalat från hennes sida anser jag.
    Jag hoppas inte hon jobbar med bröllopsmakeup.

• Sörön10

Men jag kan tänka mig att det passar till en viss stil! Verkligen. Jag skulle själv kanske inte valt det, men om man har en liknande stil som hon, eller är lite "extra" nåt, kom inte på något bra ord där, men ni fattar, så kanske det skulle passa! 

Därmed inte sagt att jag försvarar hennes kommentar till dig, den var riktigt låg, men jag försvarar själva looken!

Jag sminkar själv mina ögonbryn rätt hårt för jag gillar kontrasten och den inramande effekten. Inte kolsvarta sniglar, men ändå! =)

• Sörön10

hehe Ser ju att hon skriver att hon inte hittar sin bruna ögonbrynspenna, därav den svarta...

• 2010 2010

Det är ett exempel på hur jag inte vill bli sminkad. Men jag vill ju ha en naturlig stil och jag vill att min egen hud ändå ska synas igenom så att säga, vill inte se ut som en vägg i ansiktet med en enda ton

• 2010 2010
    2010 2010 skrev 2010-11-30 08:34:35 följande:
    Det är ett exempel på hur jag inte vill bli sminkad. Men jag vill ju ha en naturlig stil och jag vill att min egen hud ändå ska synas igenom så att säga, vill inte se ut som en vägg i ansiktet med en enda ton
    äsch postade för tidigt!
    Jo jag vill inte ha en enda ton, jag vill ha ett fräscht utseende. Min största panik är den man ser profil på näsan och piercingen för just där syns det hur mycket lager foundtation hon har. Och jag tycker personligen att det är fult när det lägger sig så tjockt och så vill jag inte.
    Ang ögonbrynen så hittade hon ju inte den bruna nyansen står det ju iof. Men å andra sidan så ger ögonbrynspenna lite hårdare intryck tycker jag, föredrar skugga istället, eller färga ögonbrynen för det ger ännu mer naturligt resultat iaf på mig =)
  • mariefarah se

Hm, ja lite mörka var de allt. Jag kan rekommendera en lite mer naturligare look på bröllopsdagen:) istället för penna kan man använda ögonbrynsskugga, tex tri brow color / make up store.

• förlovadflicka

hihi, ska gå på bad taste-fest på fredag, då ska jag sminka mig så XD

• Lev idag

Läste nu på hennes sida att hon bara har det som intresse.
    Så nej, hon är inte utbildad makeupartist.

Svar på tråden Makeupartist utan verklighetsförankring?