• förlovadflicka

Alla ni som har musikproblem!

*Detta är INTE ett försök att ragga kunder, bara kolla om det skulle finnas något intresse...*

Bara undrar, skulle ni uppskatta om det fanns ett företag där någon (jag :P) kan skriva stämmor (arrangera) musik till vigslar och fester, skriva ut noter som är svåra att få tag på, hjälpa till att skriva låtar som överraskningar till er blivande, ge olika musiktips osv? För sådär en hundring i timmen?

Måste bara kolla, har inte gått ut gymnasiet än så vill bara se för att det är kul :)

• Svar på tråden Alla ni som har musikproblem!
  • Cantaton

Notpoolen hade en sådan tjänst tidigare (alltså att planka noter), tror de fick sluta med den pga upphovsrättsfrågor. Så du kanske skulle kolla det allra först Låtskrivare som specialskriver låtar vet jag att det finns i BT:s företagsregister redan.

• förlovadflicka

Cantaton skrev 2010-11-27 22:26:28 följande:
    Notpoolen hade en sådan tjänst tidigare (alltså att planka noter), tror de fick sluta med den pga upphovsrättsfrågor. Så du kanske skulle kolla det allra först Låtskrivare som specialskriver låtar vet jag att det finns i BT:s företagsregister redan.

Fast det är inte mot upphovsrättslagen, bara man inte skriver av noter, det är jag rätt säker på...

• Moster Stina

förlovadflicka skrev 2010-11-28 11:44:35 följande:
      Fast det är inte mot upphovsrättslagen, bara man inte skriver av noter, det är jag rätt säker på...

Fast jag är nog rätt säker på att det visst är mot lagen.

Han som skrev Koppången, berättade att inte ens han får skriva en egen version på noter, utan att kontakta sitt förlag först! Eftersom rättigheterna och noterna väl fanns där redan.

Fast kanske har jag fel i alla fall. Jag brukar själv arrangera som en tok. men det är ju inte så väldigt officiella noter. Och det är ju inget som jag försöker ge ut. Då känns det ju inte som ett copyright-problem -ändå!

Men jag vet att folk söker efter det som du undrar. Håller själv just nu på med att skriva ned och arrangera en GAMMAL klassiker, utan rättigheter, åt en brud här på torget. Fast det gör jag i och för sig helt gratis.

• förlovadflicka
    Moster Stina skrev 2010-11-29 07:35:48 följande:
      Fast jag är nog rätt säker på att det visst är mot lagen.Han som skrev Koppången, berättade att inte ens han får skriva en egen version på noter, utan att kontakta sitt förlag först! Eftersom rättigheterna och noterna väl fanns där redan.Fast kanske har jag fel i alla fall. Jag brukar själv arrangera som en tok. men det är ju inte så väldigt officiella noter. Och det är ju inget som jag försöker ge ut. Då känns det ju inte som ett copyright-problem -ändå!Men jag vet att folk söker efter det som du undrar. Håller själv just nu på med att skriva ned och arrangera en GAMMAL klassiker, utan rättigheter, åt en brud här på torget. Fast det gör jag i och för sig helt gratis.
    Hm, kanske om man köper noterna åt kunden och arrangerar dem, då kan det väl inte vara fel? För då har man ju köpt dem...
Svar på tråden Alla ni som har musikproblem!