Smycka Kyrkan???
Jag undrar om ni tänkt & smycka kyrkan något?
Tips tack!
Kom på det igår natt, helt plötsligt.
Ska man smycka kyrkan något?
Kunde inte sova mer sen....
Tips tack!
Den kyrka vi ska vara i är så vacker i sig så vi ska inte ha någon extra dekoration. Hela taket och väggarna är fulla av kalkmålningar. Det skulle bli alldeles för mycket med blommor ovanpå det.
Vi fick en broshyr av vår kyrka när vi bokat där och vi får inte smycka i kyrkan. På sin höjd kan man ha en vas med blommor vid altaret men inget annat. Helt okej för min del och skönt att få den informationen så fort efter bokningen så man visste vad som gällde nästan från start.
Vi kommer inte heller göra någon speciell utsmyckning av kyrkan utan istället lägga krutet på festlokalen, men jag har lite bilder i mitt bildgalleri på förslag till utsmyckning
Kanske är det någon mer som har några fina bilder? (alltid kul med inspiration)
Vi hade ljus på varje bänkrad som kyrkan fixade åt oss + att jag och min syster knöt upp tyll mellan varje bänkrad så det blev söta bågar mellan varje med rosa och brunt sidenband som var vårt färgtema. Superfint tyckte vi :) Längst fram där vi skulle stå hade vår cateringfirma ställt fram två sånna höga ljusstakar, ca 150cm höga i silver, en på varje sida om oss :)
Tips tack!
tycker att ni absolut inte får "glömma" att löva kyrkan... det kan vara utanför... helst ska det vara björkar... dessa "ska" visst dras runt kyrkan också för att bringa tur???? eller är det bara en tradition (?) inom vår släkt... vi har gjort det på mina syskons bröllop.... är det nån mer som vet något om detta?