• Mimini

Solisten sa upp sig =/

Pratade med våran solist i slutet av förra veckan.
    Hon meddelade då att hon inte kan sjunga längre då hon har problem med sin pojkvän och klarar inte av att sjunga kärlekssånger just nu.

Vill bara skrika rätt ut. Vi gifter oss om 26 dagar. Känns ganska svårt att hitta en solist inom den tiden. Plus att gitarristen redan har övat in låtarna till hennes tonart.

Visst så förstår jag ju tjejen, helt klart. Hon kanske tycker det är jobbigt, kärleks-problem är ju ändå kärleks-problen liksom.
    Men samtidigt så hade jag ju hoppats att hon kunde förtränga allt den halvtimmen det tar i kyrkan.. Vet att jag känner mig jätte elak som önskar att hon kunde göra så, men ändå..
    Lite sent att komma med avhopp nu känns det som för mig.

Är bara så ledsen. Får söka med ljus och lykta efter en ny nu.. Men hittar vi ingen kommer jag bli så himla besviken =(

Dessutom kan jag inte blogga så ingående om det i min blogg då jag vet att hennes syster läser den..

http://mamafeelings.blogg.se/category/brollopsbestyr.html

Vart hittar man solister egentligen?

(är jag dum som känner mig ledsen trots att hon har lite problem?)

• Svar på tråden Solisten sa upp sig =/
  • förlovadflicka

Fyyyy vad oproffsigt, så skulle jag som musiker aldrig gjort!!! Kolla på musikskola/musikgymnasie om de har någon :)

• Optimia

Har ni ett skriftligt avtal med solisten, dvs. är hon professionell sångerska? I det borde det finnas någon klausul om vad som händer ifall solisten inte kan uppträda som planerat.

Försök hör med solisten om hon känner någon annan duktig sångerska som kan hjälpa er; de flesta musiker känner ju andra duktiga musiker.

• Moster Stina

Jag vet några stycken kanske...beroende på var i landet bröllopet skall vara...?

• Mimini

Vi ska gifta oss i Eskilstuna..

Tjejen är inte en valig musiker, utan hon sjunger för att hon gillar det. På så vis så har hon väl inga förpliktelser direkt. Så nått avtal har vi ju inte tyvärr =(

Vore kul om ni kunde hjälpa till lite =)

• Moster Stina

Ååå tyvärr känner jag ingen just där.
    Men jag tycker du ska fråga kyrkan, eller begravningsbyråer. De brukar VERKLIGEN känna till många bra och ofta anlitade solister.

• LillieMae

Det finns en tjej som heter Karin Westerberg som håller till i Sthlm.
    Hon är en fantastisk sångerska och pianist.
    Har tyvärr inget nummer men googla.

Vilka sånger ska det va?
    måste det va en tjej?
    Om det är en kille som kan spela gitarr själv??

• Mimini

Vi tänkte ha:
    Kent - Utan dina andetag.
    Erik Linder - Inga kan älska som vi

Det spelar ju ingen roll om det är en kvinna eller man.
    Gitarrist har vi ju redan men kan klarar inte av att sjunga själv så =(

Svar på tråden Solisten sa upp sig =/