• Lev idag

    Avstånd mellan bröllopsplatsen och festlokalen?

    Jag funderar på hur långt ni har mellan platsen där ni ska gifta er (kyrkan eller annan plats) och festlokalen?
    Hur långt är det och hur långt tar det att åka om man tänker på att man ska åka på bröllopsdagen och med den transporten man ska åka med.
    Och hur tänkte ni då göra med gästerna, ska ni transportera dem?

    (jag har skrivit detta i andra trådar men tänkte lägga ut en egen tråd så fler kanske skriver)

  • Svar på tråden Avstånd mellan bröllopsplatsen och festlokalen?
  • Thinkerbelle

    Hos oss er det ca 15-20 minutter å kjøre mellom kirken og festen.. Syns det er helt ok. Vi skal leie buss til gjestene:)

  • SnartFruSir

    Vi har mellan 3-4 km från kyrka till lokal. Vi kommer bussa dit gästerna men sedan får de själva ta sig hem på kvällen. Det finns ett pendeltåg som går fram till 04:15 och börjar gå 06:15 för de som ska ta sig hemmåt. Det ligger på kanske 500 m avstånd från lokalen. Orkar man inte gå så finns det taxi som kör rätt billigt (mellan 50-100 kr) till station eller hotell.

    Vi kommer nämna detta i vår inbjudan. De som vill ha bil får såklart ha det med, utan tänkte mer på dem som vill dricka och inte ha bil.

  • S2011

    vi har 3,5 km ner från bergets topp (där kyrkan ligger) till centrum (där festlokalen ligger).


    vi har inte funderat i detalj kring transport av gästerna, men det bör finnas så pass mkt bilar att de kan samåka. om inte annat (som min mamma sa) "kan man faktiskt åka taxi den korta lilla biten".

  • Jejkej

    vi har ca. 4 mil mellan kyrka och lokal. I ett info. blad som går ut med inbjudan kommer vi skriva att vid intresse finns en buss för högst 150:- st. Det blir betydligt billigare än taxi. De som inte är intresserade får helt enkelt ordna resan själv... ;) Det känns som en bra lösning för oss iaf.

  • Wintercandles

    Vi har bokat en lokal som har både festsalong och kapell. Avståndet känns inte så viktigt, då det går fort med trevligt sällskap i tex buss. Det var bara ren slump att vi fastnade för "vår" lokal.

  • Lebendig

    Vi har bara några kilometer mellan kyrka och lokal. Men vi sk hålla till ute på vischan så närmaste stad med ett bra boende är 13 mil bort. Vi kommer erbjuda buss till de som är intresserade mot en viss kostnad.

  • moonlightgirl

    Vi har ca 1 km från kyrka till festlokal. Transporten om folk inte vill gå får de ordna själva. Vi kommer även att tipsa om att det finns vandrar hem precis mellan kyrka och festlokal.

  • turbovampyria

    Jag kommer att ha ca 500-600 meter från kyrkan till festlokalen. Det kan vara mindre. Det kommer att vara en så löjlig kort bit att det nästan känns löjligt med transport för oss eftersom vi bara kommer sitta i den i 1-2min. Men det känns ju samtidigt dumt att gå i brudkläder till lokalen.

  • SweetPearl

    Jag tror att det är ca 600 meter från kyrkan till lokalen. Vi kommer att ha transport och åka en liten sväng så att gästerna hinner komma på plats innan vi anländer. Gästerna får ta sig till lokalen med bil eftersom de kommer med bil till kyrkan.

Svar på tråden Avstånd mellan bröllopsplatsen och festlokalen?