• 4Juni2011

Billiga Tärnklänningar?

Var kan man köpa billiga och fina tärnklänningar?

• Svar på tråden Billiga Tärnklänningar?
  • KlaraV89

Håller med AnnC81, den säljaren på ebay är toppen och har super fina klänningar, behöver du 2 av samma så maila dem bara och fråga så komemr de säkert lösa det.

• KlaraV89

Stl funkar så här så kolla att det är US inte UK

2=32
    4=34
    6=36
    8=38
    10=40

Uk kklänningar är mindre i stl då är en uk 6=34 8=36 10=38

• 4Juni2011

KlaraV89 skrev 2010-11-19 12:55:55 följande:
    Håller med AnnC81, den säljaren på ebay är toppen och har super fina klänningar, behöver du 2 av samma så maila dem bara och fråga så komemr de säkert lösa det.

Oki. Är nog mest jag som är rädd för att köpa ifrån utlandet just med storlekar, frakt och om man skulle behöva returnera etc..

• Jag han

4Juni2011 skrev 2010-11-19 13:06:27 följande:
      Jättefin! Hur tycker du det funkat att köpa därifrån? Vad går frakten på?

oj, vet inte riktigt. Min tärna köpte den åt mig därifrån när jag var tärna åt henne :) Hon ska köpa den nu med (jag betalar) då jag inte vågar handla själv på internet. Men vet att hon tyckte det var smidigt att beställa. Inga konstigheter. Kan höra med frakten går på.. Återkommer :)

• KlaraV89

Frakten är bara 15 dollar och jag har aldrig fastnat i tullen då jag handlat via Ebay

Lite mått hjälp kan vara att jag är en us 6

mina mått är

Byst 93 cm
    midja 72 cm
    stuss 95 cm

Sen kan man plussa på ca 2,5 cm på varje mått då man går upp i stl eller dra av 2,5 cm om man går ner i stl , en för stor klänning kan man ju alltid ta in.

• Äppelkärna

Vilken vacker klänning och underbart att den finns i så många färger. Jag tror det blir den klänningen för mina tärnor om de ger den godkänt :)

• Jag han

Äppelkärna skrev 2010-11-19 13:57:46 följande:
    www.amazon.com/Strapless-Satin-Formal-Bridesm...Mitt första försök till inlägg här gick inte så bra, det var som svar på det här inlägget ;)

ja visst är den fin!!
    Många färger och många storlekar. Kan inte bli bättre. En sjal i samma färg tillkommer. Perfekt om man fryser eller om man vill skyla sig i kyrkan.

• Äppelkärna
    Jag han skrev 2010-11-19 14:00:50 följande:
      ja visst är den fin!! Många färger och många storlekar. Kan inte bli bättre. En sjal i samma färg tillkommer. Perfekt om man fryser eller om man vill skyla sig i kyrkan.
    Låter ju helt fantastiskt! :D
    *Håller tummarna för att tärnorna har samma smak*
  • 4Juni2011

Äppelkärna skrev 2010-11-19 15:12:52 följande:

Ja det verkar ju kanon, får hoppas att mina tärnor också gillar den eller någon av de andra, var ju en del snygga där och bra priser...

• 4Juni2011

Jag han skrev 2010-11-19 13:41:47 följande:
      oj, vet inte riktigt. Min tärna köpte den åt mig därifrån när jag var tärna åt henne :) Hon ska köpa den nu med (jag betalar) då jag inte vågar handla själv på internet. Men vet att hon tyckte det var smidigt att beställa. Inga konstigheter. Kan höra med frakten går på.. Återkommer :)

Jättesnällt om du kollar med henne, jag är mest nervös över att betala i förskott...

• Jag han

4Juni2011 skrev 2010-11-19 15:56:38 följande:
      Jättesnällt om du kollar med henne, jag är mest nervös över att betala i förskott...

hon hade för sig att hon betalade runt 200.. Hon betalade i vikt sa hon.
    Det skulle tydligen stå i svenska kronor också hur mycket det skulle kosta..
    Hoppas era tärnor gillar den!

Jag bar en lila. Så vacker! Min tärna ska nog ha en i champagne :)

Lycka till!!

• Margris

http://www.lightinthebox.com/

Ska beställa både min klänning och tjternas klänningar där ifrån. Lite nervigt men tänkte göra det i tid så att det finns tid för plan två om det inte skulle funka. 

• AnnC81

4Juni2011 skrev 2010-11-19 13:07:23 följande:
      Oki. Är nog mest jag som är rädd för att köpa ifrån utlandet just med storlekar, frakt och om man skulle behöva returnera etc..

Vi resonerade som så att klänningn inklusive frakten var såpass billig (580 totalt ca) så om det hade varit fel storlek eller om den inte är som man tänkt sig så kan man nog lätt sälja vidare den på tradera här hemma. Så vi chansade iaf och är jättenöjda, min tärna provade klänning så sent som igår och den satt perfekt och är jättefin och jättebra kvalitet på den med :)

Svar på tråden Billiga Tärnklänningar?