• Karamellen

Ta utomhusbilder utan bukett - erfarenheter?

Någon som sett bilder eller tagit bröllopsbilder utomhus utan bukett? Vi gifter oss om en knapp månad, (11 dec) och jag ska ha kallor som inte är så förtjusta i kyla. Bor dessutom i norrbotten och vi har nu 15 minusgrader och rätt mycket snö och jag hoppas på sådant väder på bröllopsdagen!

För att inte riskera att de ska vissna och dö under vigseln tänkte vi fota (utomhus) utan bukett så den iaf håller sig fin i kyrkan. Några fler foton efter vigseln och under middagen lär det ju absolut bli och foton på buketten också!

Ska man hålla i nått annat? Funderade på en ljuslykta kanske..? Eller kanske nått sånthät fyllt med rosenblad elelr nåt? www.ikea.com/PIAimages/0118286_PE273794_S4.JPG
    Eller annat?

• Svar på tråden Ta utomhusbilder utan bukett - erfarenheter?
  • katarina t

Hur dyr är buketten? Om den inte är så dyr kan ni kanske köpa två? Eller ha en enklare (kanske bara 2-3 kallor) till fotograferingen? 

Jag hade hellre varit tomhänt än hållit i en strut. Du får hålla händerna på mannen ;)

• Snigel Bee

Håller med! Håll händerna på mannen! :P Det gjorde jag! Tyckte mest att min bukett va i vägen så gav bort den så nån annan höll i den medans vi lekte, busade och skrattade och blev fotograferade! =)

• Karamellen

Det är ju dagspris på kallor så en till bukett blir nog ganska dyr... I och för sig, visst kan man ju ta bara två-tre kallor men jag är rädd att det ser tunnt ut. Då är jag nog hellre utan tror jag

• nattmaran

Jag hade nog också varit utan om det var kallt. Som du säger buketten har du ju fin i kyrkan och där tar väl fotografen foton.

Och som andra sagt bara några få är ju itne kul det heller. Fast man kan ju alltid ha två buketter en med kallor och en med kanske rosor att ha ute och bara hålla i handen. Kanske som du binder ihop själv.

Har för mej att jag såg ett svartvitt foton på, kanske där var fler kommer inte ihåg

www.blommorobilder.se

Där man itne hade bukett i handen, var nog på en hel familj om jag minns rätt nu då )

Svar på tråden Ta utomhusbilder utan bukett - erfarenheter?