• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fjällbruttan
    lanovia 08 skrev 2011-02-19 19:42:17 följande:
    Leksi, nej det är inte lätt att ta hjälp på nätterna medans man ammar. Behöver du få sova ut får du isåfall be någon ge honom flaska någon natt. Annars tycker jag att ni skall ta hjälp några nätter så snart du inte ammar honom nattetid längre.

Det låter definitvt som att ni behöver prioritera varandra lite. Barn är en underbar gåva men man behöver sin partner också. Vad bra om ni kan komma iväg på spa snart. Ta vara på det. Och gör som Aleta skrev, be dem ringa er och ring inte hem. Lätt gjort att man ringer hem också prickar man mitt i ett skrik eller något. Som gjort för att inte kunna slappna av mer.
    Bra skrivet!

Och detta med att prioritera varandra är inte lätt!

För oss var det en hit att jag stack en helg med tjejerna, jag fick lite luft under mina vingar och fick sova....
    Gissa hur mycket tre småbarnsmammor uppskattade sin sömn!!!

Och maken hann sakna surkärringen

Nu har vi faktiskt gjort ett "sexschema"!
    Låter inte klokt, men jag har läst om det på flera ställen så vi tänkte att, va fan, vi prövar!

Alltså, sex har inte stått högt upp på listan här nu på ett bra tag, vi orkar faktiskt inte...
    Samtidigt har det blivit så att vi hamnar i olika soffor på kvällen med ungar emellan oss, och ju längre tiden går ju mer "glömmer" man varandra.... och bara segar på, i alla fall vi.

Så nu har vi bestämt att tis, tors och lör är VÅRA dagar!

Det innebär inte automatiskt att vi SKA ha sex, men att vi vet att de är kvällarna/dagarna (maken jobbar ju olika skift nu) som vi ska prioitera varandra! VI ska sitta bredvid varandra i soffan, öven om barnen sitter på oss...
    Hålla om varandra , välja att lägga oss före ett tv-program bara för att få hålla om varandra...

Hittills är det en hit
  • Fjällbruttan

Lanovia, underbart med Kap Verde, och så fantastiskt trevligt att det blev billigare!

Gilla gilla gilla!!

Hoppas att resan får din trötta kropp att slappna av lite!

• Fjällbruttan

Soldde, vad kul för konfirmanderna!!
    Gillade artikeln!

Stora I ska konfirmera sig i maj och läser en helg i månaden nu, med sportinriktning, tänk om hon hade fått träffa Olle!! Fast då hade vi nog haft norrsken här länge, så generad som hon är

• Fjällbruttan

Andbeyond, så underbar bukett!!! Fantastisk!!

Och fina fina magen

Inte långt kvar nu, spännande!

• Fjällbruttan

Ninnis, låter som en skön helg, och klokt att sitta kvar i bilen och lyssna på slalom

Och grattis till halvvägs

• Fjällbruttan

Nu har jag två barn som måste utfodra,,,,

I´ll be back, om jag kan och fortsätter spamma

Tur det finns scroller på musen för er andra!!

Er jag inte hunnit skriva till hittills, ni finns i mina virriga tankar!

• lanovia 08

Kul med lite spam från dig Bruttan.
    Låter som det vara klokt med erat schema, det verkar så lätt att tappa bort varandra i allt vardagliga.

• lanovia 08

Jag hoppas skiten skall gå ur min kropp snart. Jag vill ut och spriga men vågar inte är jag mår så här.
    Idag sov jag till halv elva! Hallå småbarnsmorsa och sova så länge. Maken och E gick upp någon gång runt nio. Sedan gjorde jag några försök att ta mig upp men det gick inte, jag bara somnade om. Var faktiskt skönt. Men nu får vi nog kicka igång dagen här.

Kram till alla.

• Daa

Men åh. Blommis tåg var försenat, så vi kommer inte att hinna med någon kramträff. :-/ Himla förargligt, men så kan det vara.

Lycka till med hemfärden med liten hund i alla fall.

andbeyond: jättefin mage. Åh, så spännande att det börjar närma sig nu.

Heloise: lycka till på KS. Tänker på er.

lanovia: trist att inte må bra. Hoppas att det blir bättre snart.

Idag var min son duktig. Han lyckades ta bort min begynnande mjölkstockning, den som pumpen gick bet på. Skönt.
    De börjar vara något bättre på att äta nu. Det händer fler och fler gånger att de lyckas äta sig mätta när jag ammar, så jag slipper att först fyllnadsmata med flaska och sedan pumpa (vilket kan vara rätt så frustrerande under småtimmarna). *tummen upp* Kanske finns det hopp om att jag ska klara av att sköta dem själv när det är dags.

Men nu börjar det vara matdags igen.

Många kramar.

• Soldemor
    muggles skrev 2011-02-18 17:30:35 följande:
    Snackar vi alltså Mölndal utanför Göteborg el finns det fler?

andbeyond: nu för tiden tycker jag att alla andras magar ser så små ut!
    Ja, det gör vi. Var på kattutställning där förra lördagen.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård